Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 04-04


Poule 04-04  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Super Bomberman
    • Soccer Shootout


Aanbevolen berichten

5a778cf358a5d_Poule04-04.thumb.png.f9a098ccaebf46205c0f007ac0335685.png

 

Super Bomberman

Super Bomberman is een actiespel waarin je in een doolhof bommen plaatst. Je ziet het speelveld van bovenaf. Je kunt bommen plaatsen waarmee je sommige blokken weg kunt halen, zodat je verder kunt komen in het level. De bedoeling is om alle vijanden op te blazen die in het speelveld rondlopen. Bij het opblazen verschijnen soms speciale items, waarmee de vlammen van je bom verder komen of warmee je meerdere bommen kunt plaatsen of sneller kunt lopen. In de normale mode speel je 6 werelden met elk hun eigen thema. Elke wereld heeft 8 stadia met aan het einde een eindbaas. In de Battle mode kun je tegen andere spelers spelen. De bedoeling is om zo lang mogelijk in leven te blijven.

 

Soccer Shootout

Soccer Shoutout is een voetbalspel dat uit is gekomen in Japan. Je ziet het veld van de zijkant. Je kunt je spelers in diverse formaties of op willekeurige locaties plaatsen. Je kunt met zijn vieren spelen. Er zijn diverse toernooien die je kunt spelen. Ook kun je penalties spelen, zaalvoetbal spelen of trainen. Er is ook een overzicht van het hele veld bovenaan het scherm. Er zijn diverse realistische bewegingen. Je kunt zelf je strategie kiezen: Neutraal, aanvallend of verdedigend. Bij eigen doelpunten krijg je een ander filmpje dan bij normale doelpunten.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ai, een lastige battle vind ik zelf. Beide spellen vind ik heel erg leuk, dus ik wil niet kiezen! :P Als het dan toch moet...Soccer Shootout, verreweg de meeste uren in zitten en meeste lol aan gehad. Super Bomberman verdient daarentegen ook de credits voor de leuke gameplay. Alleen vind ik het eerste deel niet het beste, deel 3 vind ik beter uitgewerkt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is inderdaad een vrij lastige battle.

Persoonlijk vind ik Bomberman spellen goed in elkaar steken, maar om de één of andere reden ga ik altijd binnen korte tijd "Game Over", doordat ik constant de aftstanden van de bommen verkeerd inschat en/of opgesloten wordt tussen mijn eigen bommen.

Soccer Shootout is een leuk uitziend en ogenschijnlijk zeer vermakelijk spel en doet mij toch veel denken aan "Soccer" op de NES.

Qua graphics en inhoud doen de games niet heel veel voor elkaar onder.

 

Voor mij wint Soccer Shootout deze battle.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bomberman is zonder meer een goed concept en als je er een beetje goed in bent kun je er ongetwijfeld veel lol aan beleven. Persoonlijk ligt het mij niet erg goed, vooral niet als ik moet spelen tegen zelfs 'easy-mode-COM's'. 9 van de 10 keer verlies ik en dat gaat knagen aan de gameplay.

 

Licht offtopic, maar het werd bij de DKC3 ook aangehaald; sommige versies / spin-off's heb ik me wel mee vermaakt. O.a. de platvorm variant 'Pocket-Bomberman' op de game boy en 'Dyna Blaster' met een veel toegankelijkere gameplay die begin jaren 90 werd gereleased op verschillende homecomputers (maar in Europa dus niet als Bomberman en ook niet op de Nintendo-devices).

 

Soccer Shootout krijgt hier wederom mijn stem. Het doet mij zoals eerder aangegeven sterk denken aan de nostalgische tijd die ik heb besteed aan de Soccer versie op de NES. Honderden uren. Eenvoudig van opzet, maar zó vermakelijk. Voor SNES begrippen een prima titel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is misschien wel het beste voetbalspel voor de SNES, en dat is heet wat in een tijd voorafgaand aan de FIFA games-generatie, maar Bomberman is zo'n heerlijk casual spelleke dat je tijd en tijd kan aanzetten en gewoon mee kan aanklooien. Plus je kan er je vrienden kneiterhard mee fucken, en dat geeft het een heerlijke extra dimensie. Ik geloof dat ze hier ook een 4 speler-adapter voor gemaakt hadden die je op de SNES kon aansluiten? Om zo dus met 4 spelers te spelen :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...