Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 05-03


Poule 05-03  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Chrono Trigger
    • Lucky Luke


Aanbevolen berichten

5a80b86cd1443_Poule05-03.thumb.png.be46f6eb9fb385a91e97e7ddf8a02438.png

 

Chrono Trigger

Chrono Trigger is een turnbased RPG spel. Je beweegt door de wereld door middel van een wereldkaart. De karakters en vijanden zie je van bovenaf. Het spel heeft een aantal unieke eigenschappen ten opzichte van andere RPG’s. De gevechten zijn niet willekeurig; Een gevecht begint als je vlak bij de vijand bent en aanvallen kunnen fysiek of magisch zijn. De beurt wordt bepaald door middel van een timer. Is de timer vol dan is diegene aan de beurt. Ook kunnen 2 of 3 karakters hun aanval combineren en zo meer schade aanrichten. Hitpoints die bij een aanval omlaag gaan kun je weer herstellen met spreuken of toverdranken. Karakters die geen HP meer hebben zullen niet dood gaan maar flauw vallen. De karakters kunnen uitgerust worden met allerlei wapens, bepantsering, helmen en magische accessoires met speciale effecten, zoals verdediging tegen magie.

 

Lucky Luke

Lucky Luke is een schietspel, gebaseerd op de gelijknamige stripboekenreeks. De gebroeders Dalton hebben de bank overvallen in Yuma en zijn een ravage aan het aanrichten in het dorp. Lucky Luke gaat naar Yuma om de bandieten in te rekenen. Het spel begint in het dorp waar Lucky Luke vanaf allerlei kanten wordt beschoten. Ook zitten er puzzel elementen in het spel, waaronder schieten op de bandieten zoals de bankdirecteur het zegt, arm worstelen met Jolly Jumper, te paard achter de gebroeders Dalton aan en de stenen die op je afkomen kapot schieten en met een vlot een rivier af en wederom op de stenen schieten die op je afkomen.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kwalitatief is Chrono Trigger misschien een veel beter spel, maar dergelijke rpg's trekken mij gewoon niet. Ben ook geen überfan van Lucky Luke want het speelt een beetje log. Daarnaast zijn de animaties wat houterig vergeleken met bijvoorbeeld Asterix & Obelix. Toch heb ik de pc-versie veel gespeeld vroeger, het is gewoon een 'geinige platformer'.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik stem op Lucky Luke. Het spel is best aardig, al ontken ik niet dat er ook wel wat op aan te merken valt (o.a. de mindere soundtrack). Ik ben alleen zeer gevoelig voor de nostalgie en, als comic liefhebber, de franchise. Grafisch ziet het er goed uit, je herkent gewoon direct de Lucky Luke sfeer.

 

Chrono Trigger ziet er ook uit als een leuk spel, alleen het voelt allemaal als de 13 in een dozijn rpg-reeks. Het roept geen speciaal gevoel bij me op en de tegenstander wel. Uit kwalitatief oogpunt scheelt het echter niet veel.

 

@Hinse... 'überfan'? :D Nee, laten we dat vooral niet weer doen _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites

Crono Trigger ziet er grafisch zeer goed uit en is zoals gezegd misschien wel de betere van deze titels.

Maar als ik voor mezelf ga kijken welk spel ik het meest waarschijnlijk zou gaan spelen en waarmee ik het meeste speelplezier zou hebben dan is dat toch Lucky Luke.

En inderdaad speelt onlosmakelijk daaraan verbonden ook de nostalgie van de tekenfilmreeks en de stripboekenreeks mee.

 

Dus ik ga hier toch ook echt voor Lucky Luke.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Chrono trigger is mijn favoriet. Gemaakt door het dream team bij Square Enix. Heel origineel verhaal. Fijn vechtsysteem. Krijg nog steeds kippenvel als ik de muziek hoor. Je moet er flink de tijd voor nemen om uit te spelen maar het is het wel waard.

 

Tja Lucky Luke is grappig maar redt het niet tegenover deze super game.

 

EDIT: Beste mensen, je moet echt een keer een vol uur gaan zitten voor Chrono Trigger. Als het je dan nog niks vind mag je van mij stoppen. ;-) Het wordt door sommige mensen gezien als het beste spel aller tijden. Ik weet niet of ik het dat zou noemen maar het is echt een geweldige game.

aangepast door Bananensap
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...