Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 05-04


Poule 05-04  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Mega Man 7
    • Kirby's Dream Course


Aanbevolen berichten

5a80b942986fd_Poule05-04.thumb.png.51ef6973a65f243bf0c5b976b5a3ddfb.png

 

Mega Man 7

Mega Man 7 is het zevende deel in een serie platformspellen die begonnen is op de NES. De bedoeling is om je door levels heen te vechten om aan het einde een Robot master te verslaan. Bij het verslaan van een Robot master ontvangt de speler een nieuw wapen. Elke Robot heeft een zwakte voor één van deze wapens. Het spel begint met vier Robot masters: Freeze Man, Cloud Man, Burst Man en Junk Man. Als deze verslagen zijn dan komen er nog vier andere Robot masters: Slash Man, Spring Man, Shade Man en Turbo Man. Mega Man kan glijden over de grond. Hij kan zijn wapen opladen voor een enkel groot schot (blaster) en zijn hond Rush kan taken voor hem uitvoeren.

 

Kirby's Dream Course

In dit spel speel je midgetgolf met Kirby. Het speelveld is te zien in isometrisch perspectief. Er is geen golfbal; In plaats daarvan schiet je met Kirby zelf.  Het is de bedoeling om met Kirby met de juiste kracht, hoek en spin de vijanden te raken. De laatste vijand verandert in een hole. Om de levels uit te spelen moet je gebruik maken van de andere gedaantes van Kirby, zoals bijvoorbeeld een tornado, een fonkelende bal of een UFO. Dit spel is ook speelbaar met twee spelers.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mega Man 7. Volgens mij is dit helemaal niet 1 van de beste Mega Mans en zoals de meesten weten heb ik er niet veel mee, maar uiteindelijk is het wel een verzorgde platformer met de nodige entertainment. Tegen een goede Kirby-titel had het echter niet op gekund, zij het dat Kirby's Dream Course echt een lachwekkend slecht spel is. Het heeft vrijwel niets met Kirby te maken. Daarnaast krijg ik jeuk van dat isometrische schaakbord waar je steeds naar zit te staren. Doe mij dan maar Mega Man ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor mij ook een overtuigende stem voor Mega Man 7. Ik speel de Mega Man reeks graag en ook dit deel is weer een goede platformer. Het was tevens het eerste deel dat echt brak met de traditionele NES reeks en bijbehorende gameplay. Het was even wennen en ik blijf de moeilijkheidsgraad wat jammer vinden bij de modernere Mega Man's (Freeze Man en Slash Man zonder E-tanks of Robot Master weapons; je kan het echt vergeten...), maar het blijft gewoon zeer vermakelijk. Grafisch vond ik deze upgrade van Mega Man heel positief.

 

Kirby's Golfspel heb ik tot nu toe nog geen stem gegund en dat gaat hierbij absoluut niet veranderen. Stom concept.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze battle zal vanuit mijn kant eigenlijk weinig uitleg hoeven te hebben;

Deze Kirby is gewoon geen echt Kirby spel zoals je van Kirby spellen mag verwachten.

Ik zou bijna zeggen dat het spel nog niet eens een blik of een stem waardig is en zou het zelf echt nooit spelen.

 

Mega Man 7 is zoals al aangegeven het zoveelste deel uit een reeks, maar het eerste deel op de SNES met aardige veranderingen (persoonlijk geen verbeteringen) op de graphics.

En toch is het spel vermakelijk om te spelen.

Wat ik wel jammer vind van dit deel is dat je in het begin slechts 4 van de 8 robotleiders hebt (tenzij de geheime code weet).

En toegegeven; Het spel is voor mooi echt wel te pittig voor de gemiddelde gamer.

 

Dus een overduidelijke stem voor Mega Man 7.

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor mij voelt Mega Man 7 als de zoveelste mega man game. Waarschijnlijk goed en het spelen waardig maar niet veel nieuws onder de zon. Ik vind Kirby een erg grappige variant van golf. De besturing is even wennen maar het is best grappig om met zijn tweeën te spelen. Daarom gaat mijn stem naar Kirby.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...