Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 06-03


Poule 06-03  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?



Aanbevolen berichten

5a80ba46b2466_Poule06-03.thumb.png.b2837122f102f907b22033b853d5a223.png

 

Mega Man X

Mega Man X is het eerste deel van een nieuwe serie Mega Man spellen. In deze serie speelt men het personage X. De bedoeling is de levels te doorlopen en om eindbazen aan het eind van het level te verslaan. Na het verslaan krijgt X het wapen van de eindbaas. De besturing is verbeterd. Je hebt meer controle bij het glijden over de grond. Je kunt muren beklimmen, springen en versnellen in de lucht, zodat je verder kunt springen. Ook kan X capsules vinden die diverse kenmerken van hem zullen verbeteren, zoals zijn bewapening, helm, schoenen, borstplaat en arm cannon. Ook kunnen de wapens van de eindbazen verbeterd worden, waardoor er een alternatieve mogelijkheid om te vuren ontstaat.

 

Mega Man X3

Mega Man X3 is het derde spel in een reeks van platformspellen die hun oorsprong vinden in de NES. De speler kan rennen, springen, klimmen en schieten. Als je de vuurknop langer vast houdt dan zal je wapen opladen en een grotere vuurbal afschieten. Elk level heeft aan het einde een eindbaas. Deze eindbaas heeft een zwak voor een bepaald wapen. Je kunt zelf de volgorde van de levels kiezen om hier gebruik van te maken. Elk level heeft diverse obstakels, vallen en vijandelijke robots. Ook zijn er diverse power-ups te vinden die je een beter pantser en nieuwe wapens geven.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja, ik ben iemand die van tijd tot tijd, van battle tot battle, verschillende factoren aanhoudt. Bij deze kijk ik naar het verhaal en de muziek. Wat betreft de muziek is het sowieso al X voor de herkenbare deuntjes en een nostalgisch gevoel (ik fluit sommige deuntjes nog steeds vandaag de dag, en Storm Eagle/Boomer Kuwanger zouden niet misstaan in een Hollywood-actiespionagefilm), maar wat betreft het verhaal wint X het op simplisme. In X3 gaat het om Reploids, een hele soap-verhaallijn rondom dr. Doppler en weet ik het allemaal... Kom op zeg, get to the action already. Verder heeft X ZO VEEL power-ups in dit deel gekregen dat je je bijna als een leek in een cockpit voelt met 3000 knopjes. Je hebt geen flauw idee hoe je overweg kan met deze logge hoofdpersoon. _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja, 2 spellen waar ik niet zoveel mee heb qua franchise. Beide spellen zien er wel verzorgd uit met leuke muziek en goede graphics/physics. Ik ga dan toch voor X, omdat die eerder uit kwam. In 1993 was die een knappere prestatie dan in 1995 toen de SNES games allemaal wat mooier en beter waren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Twee Mega Man's die inhoudelijk / op het gebied van gameplay weinig verschillen. Beiden prima platformers, inderdaad goed verzorgd qua muziek en graphics.

 

Ik verwacht niet veel bijstand maar ik kies voor X3. Voornamelijk vanwege de moeilijkheidsgraad. Ik heb X altijd een tandje te moeilijk gevonden en heb 'm ook nooit tot het einde 'uitgespeeld'. De reden is vooral dat ik de Mega Man's het liefst uitspeel zonder gebruik van energy tanks en uitsluitend met de standaard mcbuster (dus geen boss weapons). Dat is bij X niet te doen. Zoals eerder aangegeven is Sting Charmeleon alleen met hulp of met bakken geduld haalbaar. Dat maakte het naar mijn idee echt een minder toegankelijke game voor niet-diehard platform gamers.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind dit geen leuke battle ...}:|

 

Maar goed er zal toch een keuze gemaakt moeten worden.

Beide spellen zijn plaatjes om te spelen en verschillen inderdaad niet veel van elkaar.

MarsM gaf aan dat hij X een tandje te moeilijk vond, maar persoonlijk vind ik X3 ook vrij pittig (zéker de laatste baas).

Ik maak de keuze om voor het spel te gaan die ik het meest heb gespeeld en die ik dus ook iets beter ken en dat is Mega Man X3.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
On 16-2-2018 at 12:49 AM, Frey said:

Lastig, heb alleen deel 1 gespeeld van de reeks... Ik stem daarom dan toch op Mega Man X. Al is het al vanwege de password muziek. :P

Ja...waarvoor nog dank 8))

Dat nummer zat in die contest erg dwars en ik kon het maar niet vinden :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb beide spellen niet meer dan een uur gespeeld. Vind het lastig om het te kiezen. Als ik dan toch een keuze moet maken kies ik voor het eerste deel om de volgende slechte reden: Als X er niet had geweest was er geen X3.

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...