Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 07-03


Poule 07-03  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest
    • Super Mario All*Stars


Aanbevolen berichten

5a80bc10eccf6_Poule07-03.thumb.png.fc47ad85af350d99d18c07198fc2653f.png

 

Donkey Kong Country 2 - Diddy's Kong Quest

Donkey Kong Country 2 is het tweede deel in de Donkey Kong Country serie van platformspellen. In dit deel kun je spelen met Diddy Kong of Dixie Kong. Je speelt door 53 levels in 8 verschillende werelden. Er zijn diverse vijanden op het land, zoals reptielen, ratten, bijen en aasgieren. Vijanden onder water zijn onder anderen kogelvissen, palingen en haaien. Elke wereld eindigt met een eindbaas die verslagen moet worden om verder te kunnen. Vijanden kunnen verslagen worden door er op te springen of door een ton op ze te gooien. Je kunt één van de twee karakters besturen. Als er eentje geraakt wordt dan zal hij uit het beeld verdwijnen tot er een ton gepakt wordt met daarop de initialen "DK". Beide karakters hebben hun eigen speciale kenmerken. Er zijn levens te winnen door ballonnen of door 100 bananen te verzamelen.

 

Super Mario All*Stars

Deze Super Mario game is een verzameling van remakes van diverse Super Mario platform games van de NES. Namelijk Super Mario Bros., Super Mario Bros. 2, Super Mario Bros. 3, en Super Mario Bros.: The Lost Levels. De laatste is de versie die in Japan is uitgebracht als Super Mario Bros. 2. De spellen maken gebruik van nieuwere graphics en muziek. De spelervaring en levels zijn hetzelfde gebleven, afgezien van een paar opgeloste fouten. Ook is de mogelijkheid geïntroduceerd om je spelvoortgang op te slaan.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

All Stars is een briljante collectie van remakes van de originele Super Mario Bros-games.

 

Donkey Kong Country is een compleet nieuw spel, volledig from scratch, een pareltje van begin tot eind en briljant doorgepolijst vanaf de diamond in the rough genaamd Donkey Kong Country. De bazen zijn moeilijker, de werelden nog intenser en de gimmicks van de personages en dierenvrienden slimmer dan ooit. En DAN is er nog de briljante muziek van David Wise.

 

Mario versus Donkey Kong? Lastig, maar hier absoluut voor mij niet hetgene waartussen ik een beslissing moet of wil maken.

 

Geslaagde remakes versus een geslaagd compleet nieuw spel? Mijn keuze is dan heel duidelijk. DKC2.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Overduidelijk dat Mario hier mijn stem krijgt. Het is een titel met overwegend originele content en de Mario-gameplay en goede soundtrack zijn eigenlijk al voldoende om door te gaan naar de volgende ronde.

 

Donkey Kong Country 2 daarentegen is eigenlijk maar saai. Gebrekkige besturing, matige graphics, meer van hetzelfde t.o.v. het eerste deel en de makers beschikten duidelijk niet over al te veel creativiteit. Was ik na een uurtje wel klaar mee.

 

En als je iets geloofde van de bovenstaande twee alinea's en je dacht 'wat krijgen we nou'... inderdaad, er staat natuurlijk allemaal onzin :P. Donkey Kong Country 2 zou voor mij minstens een halve finalist moeten worden! ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, RM zei:

8)7

DKC is juist volgens de meetse gamers de beste van de hele reeks :P:P 

En je bedoelt dan DKC2 of begrijp ik het nu niet? :+

 

Overigens @Hinse verbaas ik me eerlijk gezegd wel over dat je, als Nintendo / SNES kenner, juist nooit één van de DKC spellen echt hebt gespeeld. Dat waren toch juist een beetje de paradepaardjes van de SNES in die tijd. Is dat toeval? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Just now, MarsM said:

En je bedoelt dan DKC2 of begrijp ik het nu niet? :+

 

Overigens @Hinse verbaas ik me eerlijk gezegd wel over dat je, als Nintendo / SNES kenner, juist nooit één van de DKC spellen echt hebt gespeeld. Dat waren toch juist een beetje de paradepaardjes van de SNES in die tijd. Is dat toeval? ;)

Ja dat bedoel ik, maar die 2 werd niet meegenomen :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vrij duidelijke keuze voor mij.

Ik ben van mening dat Donkey Kong Country 2 zelfs een serieuze kandidaat voor de finale en zelfs de uiteindelijk beste SNES game zou zijn.

Deze game is werkelijk in alle opzichten een pareltje en mijn persoonlijke beste SNES game ever.

 

En om de discussie maar weer eens te starten; Super Mario All*Stars zou voor mij niet eens de poule fase gehaald hebben als het niet tegen een nog minder spel zou hebben gestaan.

Het is meer van hetzelfde en een heruitgave van NES games met een bonus spelletje, wat feitelijk Super Mario Bros. 1.2 is.

Als ik deze games wil spelen dan pak ik de NES wel ;).

 

Dus mijn stem gaat hier 200% zeker naar Donkey Kong Country 2.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 12-2-2018 at 15:52, MarsM zei:

Nee hoor, dan heb je niet goed gelezen... 8)7:+

:+ 

 

DKC en de opvolgers kwamen vrij laat uit, toen de SNES al bijna opgevolgd ging worden door de N64. In die tijd bewoog mijn interesse naar de wat 'stoerdere' games, zoals Killer Instinct, Mortal Kombat, Desert Strike, etc. Dus ik heb DKC destijds links laten liggen, ook mede omdat ik toen een GB Classic had waarvoor volgens mij geen DKC voor uit kwam. Anders had het me misschien toch beter bereikt. ;) Sowieso zijn er zoveel bekende Nintendo franchises dat je echt een keuze moet maken in wat je leuk vindt, je kunt niet de hele dag bezig zijn met al die Nintendo games met verschillende karakters maar leuk te vinden en de spellen van te kopen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op de Gameboy Classic had je 'Donkey Kong Land'. Het eerste deel was een uniek spel met kenmerken van DKC en deel twee en drie waren afgeleiden van DKC2 en 3 van de SNES (minder levels, zelfde setting). Voor de Gameboy Color verscheen later nog wel een 1-op-1 kopie van de DKC SNES versie.

 

De Gameboy Classic versies van DKLand waren ook nog enigszins 'bijzonder', omdat het banaan-gele cartridges waren ;)

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, MarsM zei:

Op de Gameboy Classic had je 'Donkey Kong Land'. Het eerste deel was een uniek spel met kenmerken van DKC en deel twee en drie waren afgeleiden van DKC2 en 3 van de SNES (minder levels, zelfde setting). Voor de Gameboy Color verscheen later nog wel een 1-op-1 kopie van de DKC SNES versie.

 

De Gameboy Classic versies van DKLand waren ook nog enigszins 'bijzonder', omdat het banaan-gele cartridges waren ;)

Ah, iets gaat me wel dagen ja. Maar ik had het niet en kende niemand die het had blijkbaar. :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zoals al eerder gezegd trek mij de DKC serie niet zo. Ik zou veel eerder een potje Super Mario All-Stars spelen. Vandaar dat ik hier op stem.

 

Ik kan het overigens niet laten en misschien levert het een interessante discussie op: Het spel heet Super Mario All-Stars en niet Super Mario All*Stars. Dat ze het streepje vervangen hebben door een ster op de doos betekent niet dat dat ook de naam is :-)

 

Bewijs: https://www.nintendo.com/games/detail/super-mario-all-stars-wii

 

Bonuspunten: Weet iemand hoe dat heet als er voor de lol een letter vervangen wordt door een symbool of logo?

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 hours ago, Bananensap said:

Zoals al eerder gezegd trek mij de DKC serie niet zo. Ik zou veel eerder een potje Super Mario All-Stars spelen. Vandaar dat ik hier op stem.

 

Ik kan het overigens niet laten en misschien levert het een interessante discussie op: Het spel heet Super Mario All-Stars en niet Super Mario All*Stars. Dat ze het streepje vervangen hebben door een ster op de doos betekent niet dat dat ook de naam is :-)

 

Bewijs: https://www.nintendo.com/games/detail/super-mario-all-stars-wii

 

Bonuspunten: Weet iemand hoe dat heet als er voor de lol een letter vervangen wordt door een symbool of logo?

Geen idee, maar gezien ik het in de voorronde en hier met een * (Asterix) heb geschreven, laat ik het nu ook gewoon zo ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...