Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 07-04


Poule 07-04  

5 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Goof Troop
    • Desert Strike - Return To The Gulf


Aanbevolen berichten

5a80bce8c723a_Poule07-04.thumb.png.981d838bb5815b5ca7716846c2ffcfd7.png

 

Goof Troop

Goof Troop is een actie avonturenspel waarin je speelt als Max en Goofy. Je speelt door vijf gebieden op het Spoonerville eiland: Het strand, een dorp, een spookkasteel, een ondergrondse grot en een piratenschip. Je moet verschillende puzzels oplossen om zo tot het einde van het level te komen en om de eindbaas te verslaan. Vijanden kun je verslaan door stenen te gooien, blokken naar ze toe te schoppen, ze van de rand af te duwen of door bommen te gooien. Fruit beschermt je één keer als je geraakt wordt. Een rode diamant geeft je een extra leven en een blauwe geeft je de mogelijkheid om nog een keer verder te gaan als je levens op zijn. Diverse items moeten verzameld worden om het spel te voltooien. Elke speler kan maar één item tegelijk bij zich houden (twee als je alleen speelt). Met een haak aan een touw kan je aan de overkant komen.

 

Desert Strike - Return To The Gulf

Desert Strike is een shoot ‘em up spel, waarin de speler een AH-64 Apache helikopter bestuurt. Het spel is meer strategisch van aard dan andere schietspellen en speelt zich af in een open wereld, waarin je alle kanten op kunt. Je ziet de helikopter van bovenaf in een isometrisch beeld. De levels bestaan uit diverse opdrachten om vijandelijke wapeninstallaties onschadelijk te maken. De helikopter heeft een machinegeweer, Hydra raketten en Hellfire raketten. Als je beschoten wordt zal de sterkte van je pantser afnemen. Dit kun je voorkomen door uitwijkmanoeuvres uit te voeren. Je kunt je pantser herstellen door het pakken van power-ups of door gevangenen af te leveren bij een landingszone. Ook moet je de helikopter bijtanken als dit nodig is.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan er verder niets aan doen, maar ik blijf Goof Troop echt wat houterig overkomen.

Ik heb het verder nooit gespeeld, maar het komt ook vrij "saai" over (puzzels oplossen door tegen kistjes aan te trappen).

Nee, ik kan niet zeggen dat het spel mijn interesse kan opwekken.

 

Desert Strike is zo'n spel waarbij ik uren kan aanklooien en kan rondvliegen zonder dat het mij snel zal vervelen.

Het spel heeft dan weliswaar geen muziek, maar toch komen de geluidseffecten vrij reëel over.

 

Ik kies hier voor Desert Strike.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je snapt er niets van @RM, Goof Troop is echt een geweldige game! :P Het oogt misschien wat houteriger dan de flitsende Japanse RPG's die je gewend bent, maar de setting is tenminste eens anders dan zo'n fantasieloze fantasiewereld die in elke RPG hetzelfde is. Daarnaast is de gameplay heel gebalanceerd en is het heel leuk om met z'n tweeën te spelen. Het is ook laagdrempelig omdat het niet zo moeilijk is. Om de Power Unlimited uit 1993 te quoten:

Quote

Een van de leukste eigenschappen van Goof Troop is dat je met z'n tweeën tegelijk kan spelen. Om de puzzels op te lossen moet je dus overleggen en goed samenwerken. Het oogt en klinkt verder allemaal erg goed, wat het tot een prima spel maakt.

Dat is het, een prima spel. :)

 

Desert Strike heb ik ook een zwak voor, maar over houterig gesproken... die heli bestuurt me een partij lomp! Ik werd dit spel altijd vrij snel zat omdat het gevoel van controle grotendeels ontbrak vanwege dus de matige behendigheid van de heli. Daarnaast had ik in een vorige ronde al aangehaald dat de Sega Megadrive versie vele malen beter functioneert dan de SNES port, hetgeen voor mij ook een belangrijke reden is om er niet voor te stemmen in deze ronde. ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 hours ago, Hinse said:

Je snapt er niets van @RM, Goof Troop is echt een geweldige game! :P 

Laten we het er maar op houden dat jij niet begrijpt dat ik niets van Goof Troop begrijp en dat ik niet begrijp waarom jij niets van Donkey Kong begrijpt... 

Begrijp je mij nog :P?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kom bij de Goof Club, ja dan kun je wat beleven! 8-). Vrolijk spel, mooi uitgewerkt, listige puzzels en goede co-op mode. Zeer vermakelijk spel, grootste minpuntje is dat het iets langer / meer levels had gemogen. Typisch gezellig spel voor tussendoor dat mij wel aanspreekt. Vorige keer niet kunnen steunen vanwege DKC2, maar deze keer verdient het absoluut de winst.

 

Desert Strike is ook een originele game qua gameplay waar ik eerder op heb gestemd, maar tegenover Goof Troop rammelt het helaas nét iets meer en is het nét iets minder nostalgisch.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor mij is Goof Troop de betere game. Origineel verhaal, grappige uitwerking. En speelbaar met zijn twee. Voor mij heeft de PC versie van Desert Strike meer nostalgie en voelt de game voor mij op de SNES niet op zijn plaats. Dus ik kies voor Goof Troop.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...