Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 08-03


Poule 08-03  

5 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Street Fighter II Turbo
      0
    • Asterix & Obelix


Aanbevolen berichten

5a80bd81b2334_Poule08-03.thumb.png.0169f9fea01f477baf3257af2a0edf77.png

 

Street Fighter II Turbo

Super Street Fighter II Turbo is een conversie van de arcade versie van een vechtspel, waarin je het opneemt tegen een computer of een andere speler. Het is gebaseerd op Street Fighter 2, maar met een grotere cartridge. Onderdeel van het spel is ook de Champion Edition versie van het spel. In de Turbo versie is de snelheid van het spel in te stellen in vier modes. Diverse personages hebben nieuwe vechtbewegingen gekregen; Ryu en Ken kunnen een orkaanschop uitvoeren in de lucht, E. Honda kan een anti-luchtaanval uitvoeren, genaamd "Sumo Smash" en Dhalsim heeft een Yoga Teleporteer move.

 

Asterix & Obelix

Asterix & Obelix is een zijwaarts scrollende actiegame. Gallië is bezet door de Romeinen, afgezien van één dorp. Om dit dorp heeft Caesar een muur gezet om ze gevangen te houden. Asterix en Obelix willen de keizer echter laten zien dat zij gaan en staan waar ze zelf willen. Ze reizen door het Romeinse rijk en nemen een souvenir mee van elk land waar ze doorheen trekken. Je begint als Obelix en je baant je een weg door levels door je vijanden, zoals soldaten en everzwijnen te slaan. Ook zijn er punten te behalen door muntjes te verzamelen. Later komt er ook een water level waarin je in een bootje rotsblokken moet ontwijken. Verder zijn er diverse omgevingen, zoals een gebergte, een schip, een kasteel, een sportveld en sneeuw.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Asterix & Obelix is echt een gaaf spel om te spelen en heeft ook echt uitdagingen om het einde van het spel te halen.

Ook hier speelt toch de nostalgie weer een rol en ik vind het spel er grafisch ook echt top uitzien.

 

En zoals al vaker gemeld kunnen beat 'm up spellen mij over het algemeen niet zoveel interesseren.

Het heeft voor mij geen doel, naast de tegenstander volledig in elkaar rossen.

 

Ik ga dus voor Asterix & Obelix.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Asterix & Obelix is mijn favoriet in deze battle. Street Fighter heb ik altijd net iets minder gevonden dan Mortal Kombat en hoewel dit de beste SNES uitvoering is, vind ik het toch niet goed genoeg om te winnen van Asterix & Obelix. Die laatste titel is denk ik het beste spel uit die tijd van Infogrames, in een tijd dat veel striphelden (Kuifje, Lucky Luke, Asterix, Robbedoes, etc.) tot digitale platformhelden werden gemaakt. Heerlijke graphics en muziek, leuke coöp modus, fijne gameplay. Die mag van mij wel verder komen! ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Alweer de laatste voor deze week en ik kan er eigenlijk niet al te uitgebreid meer over zijn. Asterix en Obelix is een leuke platformer, technisch in orde en ruim voldoende nostalgische aantrekkingskracht. Er zijn ook wel wat kleine minpuntjes te benoemen, maar het weegt allemaal niet zwaar t.o.v. de tegenstander in dit geval. Street Fighter is niet heel bijzonder, weinig origineel, basic beat 'm up inhoud en eigenlijk op zichzelf al minder dan directe concurrenten in de vorm van bijv. Mortal Kombat.

 

Asterix en Obelix blijven wat mij betreft nog wel een rondje 'dapper weerstand bieden tegen de overweldigers'. Tot nu toe nog vrij eenvoudig. Ben benieuwd wanneer het moment komt dat ze écht naar de toverdrank moeten grijpen :+

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...