Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 08-04


Poule 08-04  

5 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Super Castlevania IV
    • Tetris Battle Gaiden
      0


Aanbevolen berichten

5a80be572f350_Poule08-04.thumb.png.adeb0bbcd6a5b2318eceb6b604477af3.png

 

Super Castlevania IV

Super Castlevania IV is het eerste deel uit de serie dat uit is gekomen voor de SNES. Je speelt Simon Belmont, een vampierjager. Je hebt drie levens en je kunt je levensmeter opnieuw vullen door voorwerpen te pakken die de vijanden en kandelaars laten vallen. Het kan ook met de Magic Crystal die je ontvangt na het verslaan van elke eindbaas aan het einde van het level. Simon heeft een zweep, waarmee hij vijanden vanuit acht richtingen kan aanvallen door gebruik te maken van het D-pad. Als je de vuurknop vast houdt dan wordt de zweep slap en kun je projectielen blokkeren. Met je zweep kun je ook over grote gaten slingeren. Er zijn secundaire wapens, zoals een bijl of een horloge waarmee je de tijd stil kunt zetten. Er zijn ook wapens die één van je levensharten verbruiken.

 

Tetris Battle Gaiden

Tetris Battle Gaiden is een puzzle game die alleen uitgebracht is in Japan. Je kan tegen de computer spelen of tegen een andere speler. De bedoeling is, net als met de originele Tetris, om een horizontale lijn van blokjes te maken. Als je zo’n lijn gemaakt hebt dan zal het speelveld van de tegenstander omhoog gaan. Dit gaat zo door tot een van de twee spelers geen ruimte meer heeft. Ook zitten er power-ups in de blokken die het spel beïnvloeden.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een stem voor Castlevania IV, wat ik zelf een zeer vermakelijke reeks vind. Dit deel sluit qua stijl en gameplay prima aan op z'n voorgangers. Geen toptitel, ook niet heel bijzonder maar gewoon een leuke platformer.

 

Tetris vind ik zelf, inmiddels vaker gemeld, een gouden formule en leuk voor tussendoor of een potje in co-op, maar is niet origineel genoeg als beste SNES game. De kracht van de SNES wordt met de Tetris-formule niet echt benut en je gaat er ook niet snel voor zitten achter je console. Op de Gameboy is deze titel beter geschikt / leuker om even uit je zak te halen en 10 minuutjes te spelen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vind deze battle toch wel lastig. Een zeer goed uitgewerkte Tetris vs een uitstekende platformer. Punt is dat Castlevania een completer spel is, alleen met de reeks zelf heb ik weinig. Daarentegen is Tetris weer een spel dat ik (wie niet?) veel heb gespeeld en altijd zeer laagdrempelig om even te pakken.

 

Uiteindelijk toch voor Castlevania gekozen omdat het een complete spelervaring heeft met vrij aardige graphics en muziek. Er zit prima sfeer in. Tetris haalt het daar net niet bij.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor mij is dit een zeer eenvoudige keuze;

De Castlevania is sowieso één van mijn favoriete game series met goede verhalen, leuke gameplay, goede soundtrack en (voor dit spel) aardige graphics.

Tetris spellen vind ik persoonlijk niet thuis horen op een console als een NES of SNES en dat zijn voor mij echt handheld games.

Tetris spellen zullen voor mij persoonlijk nooit kanshebbers zijn voor de titel Beste (S)NES game.

 

Ik stem dus (ook) voor Castlevania IV

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze Castlevania vind ik niet een van de beste in de reeks maar toch altijd nog wel beter dan een spelletje Tetris. Ik ben erg fan van Tetris maar voor mij is de enige "goede" versie de versie op de Game Boy. Mijn stem gaat daarom naar Castlevania.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...