Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 09-03


Poule 09-03  

5 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Super Mario RPG - Legend Of The 7 Stars
    • Soul Blazer


Aanbevolen berichten

5a89ee79d85f5_Poule09-03.thumb.png.901a397ab47048e3177f8e34ef0780e8.png

 

Super Mario RPG - Legend Of The Seven Stars

Zoals de titel al doet vermoeden is Super Mario, Legend Of The 7 Stars een RPG. Dit spel heeft veel overeenkomsten met de Final Fantasy serie. Het verhaal is gebaseerd op de Super Mario Bros series. Het spel bestaat uit twee delen: Avontuur zoeken en turn-based gevechten. De meeste gevechten spelen zich buiten af in een isometrische 3D omgeving. Het spel bevat ook elementen uit de Super Mario serie, zoals bijvoorbeeld de blokken met vraagtekens. In het begin bestuur je alleen Mario en uiteindelijk kun je een groep van vijf samenstellen, waarbij je drie personages kunt gebruiken in een gevecht. Elk karakter heeft zijn eigen speciale aanvallen; Prinses Toadstool kan goed genezen en Geno en Bowser zijn vooral goed in zware aanvallen.

 

Soul Blazer

Soul Blazer is een actie RPG. De speler bevrijdt een aantal dorpen door te vechten met monsters in traditionele dungeoncrawl gevechten. Het verslaan van een monster zorgt ervoor dat de ziel van een voormalige inwoner van een dorp bevrijd wordt. Vaak is dit een mens, maar het kan ook iets anders zijn, zoals bijvoorbeeld een dolfijn of een tulp. Bij het bevrijden van de zielen wordt langzaam het dorp weer opgebouwd. De nieuwe inwoners geven de speler advies en diverse spullen. Als de ziel van het dorpshoofd wordt bevrijd door het verslaan van de eindbaas dan kan de speler naar het volgende gebied. Als alle zes de dorpen zijn verslagen dan krijgt de speler toegang tot de “World of Evil” om daar de laatste eindbaas te verslaan.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo'n typische battle waar de winnaar me niet zo heel veel uit maakt, aangezien ik van beide spellen niet echt gecharmeerd ben. Als het puntje bij paaltje komt zou ik waarschijnlijk toch Soul Blazer proberen, omdat het binnen het genre wel aardig uitgewerkt lijkt. Ik kan maar niet wennen aan Super Mario RPG en dat rare isometrische perspectief. Bovendien zit er te weinig actie in. Dus Soul Blazer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gevoelsmatig wil ik voor Soul Blazer gaan als de spirituele voorloper van Illusion of Time, maar we zijn (en dat zei ik al eerder) op een level aanbeland in deze poll dat ik het niet netjes acht om uit gutfeeling op een game te stemmen als ik beide games niet genoeg gespeeld heb. Wel allebei nog op mijn longlist om te spelen wat betreft een 'Retroforum Lets Play'-reeksje. ^_^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga hier voor de Mario RPG.

Net als Hinse kan het me eigenlijk zeer weinig schelen (beiden zijn wat mij betreft sowieso geen kanshebbers voor de titel).

Als ik echt moet kiezen ga ik dan toch voor de originaliteit en de poging om van de Mario wereld een RPG setting te maken. In hoeverre dat volledig is gelukt valt zeker te betwisten, maar Soul Blazer komt gewoon zó over als de zoveelste standaard RPG; fantasy wereldje, zwaardje, monsters, enz. Het springt minder snel in het oog (lijkt ook een beetje op een ‘ik wil op Zelda lijken’ project) en is minder verrassend dan Mario, omdat je van Mario iets heel anders gewend bent. De opvolgers van Soul Blazer werden grafisch ook wel ietsje beter.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mij interesseert deze battle ook niet echt, qua winnaar.

Beide spellen zijn nou niet echt van hoogstaande kwaliteit en ik acht de kans dat deze spellen ver komen ook vrij klein.

 

We hebben hier een Mario spel met alles behalve een Mario gameplay, waarbij je tot vervelends aan toe elke 3 meter wordt aangevallen en waarbij er constant nieuwe schermen worden geopend.

Die "gevechten" kun je zelf niet echt beinvloeden of spelen en het is allemaal vrij stijfjes en ik mis de herkenbare Mario sound hier ook.

En we hebben het daarnaast over een RPG die qua uiterlijk vrij veel weg heeft van Zelda, maar dat by far niet is.

En bij het kijken van de filmpjes valt mij die enorm irritante bol waar @Hinse het steeds over heeft nu ook wel erg op :P.

Maar in verhouding met Mario RPG oogt Soul Blazer wel een stuk soepeler en je hebt zelf meer invloed op de gameplay.

 

Ik als organisator van de verkiezing vind ik dat ik het verplicht ben om een keuze te maken en dan ga ik toch met een kleine overwinning voor Soul Blazer hier. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Super Mario RPG is een favoriet van mij. Heel leuk om de Mario karakters eens in een ander licht te zien. De gevechten zijn weldegelijk te beïnvloeden door op het juiste moment op de juiste knop te drukken. Soul Blazer is een leuke game maar vind het minder interessant dan de aparte en onverwachte Super Mario RPG.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...