Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 10-03


Poule 10-03  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Earthbound
    • Secret Of Evermore


Aanbevolen berichten

5a89f03c790f8_Poule10-03.thumb.png.a2ebfdde3fe4e34c05ab1cae574a733d.png

 

Earthbound

Earthbound is een RPG spel. Anders dan andere RPG’s speelt het spel zich niet af in een Fantasy omgeving. Je speelt als Ness; Een jongetje dat op onderzoek uit gaat naar een meteoriet, die dichtbij is neergestort. Daar vindt hij een buitenaardse kracht die diverse dieren en objecten omgezet heeft in vijanden. Gevechten zijn niet willekeurig maar starten als een vijand wordt aangeraakt. Bij het verslaan van een vijand is er een kans om een speciaal item te ontvangen. Als je geraakt wordt dan zal je leven langzaam achteruit lopen. Terwijl je levensmeter naar 0 gaat heb je nog kans om gauw gebruik te maken van iets dat je leven weer terugbrengt. Een aanval van achteren geeft je als eerste de beurt.

 

Secret Of Evermore

Secret Of Evermore is een actie RPG. In dit spel speel je een jongen die met zijn hond naar een fantasiewereld wordt getransporteerd. De speler stuurt de jongen en de hond (die van gedaante kan wisselen) door een wereld die is opgedeeld is in diverse rijken. Als je de jongen bestuurt zal de hond door de computer bestuurd worden en als je de hond bestuurt zal de jongen bestuurd worden door de computer. Je gaat het gevecht aan met diverse vijanden. Je kunt schuilen in een grot. Er zijn diverse wapens zoals een zwaard, speer, bijl of bazooka. Elk wapen heeft zijn eigen specifieke kenmerken. Ook zijn er formules van toverspreuken te vinden.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Al die rpg's :P Earthbound vind ik qua verhaal wat grappiger en ook grafisch wat origineler dan het overigens veel mooiere Secret Of Evermore. Die laatste ziet er niet alleen beter uit maar heeft ook mooiere muziek. Ik denk dat ik dan toch voor Secret Of Everrmore zou gaan, ik zou me daar wat beter kunnen inleven.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Met deze stem sta ik voornamelijk stil bij het door mij gesloopte trainersguide-boek van mijn broer. Een briljante marketingcampagne ten spijt, dit spel werd geen succes in Amerika. En ik stem graag op de underdog. Na JA-REN werd het spel eindelijk op de Virtual Console uitgebracht, en terecht. Zie ook deze briljante documentaire.

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik geef toe; ik ga hier voor het eerst deze competitie bewust tactisch stemmen.

 

Secret of Evermore is denk ik, zeker grafisch, echt de betere (grafisch misschien zelfs wel het mooiste spel van alle deelnemende RPG’s). Toch ga ik nu stemmen op het geplaagde maar nostalgische Earthbound, omdat ik deze titel graag sámen met Secret of Evermore door zie gaan naar de knock-out ronde. Ze hebben nu beiden al 3 punten en maar bij Earthbound heb ik meer persoonlijke twijfels bij een overwinning in de beslissende ronde dan Secret of Evermore (waar ik voor ronde 3 zelfs wel vertrouwen in heb).

 

Is eens een keer een andere motivatie dan beoordeling op de inhoud van het spel. Toch ook niet geheel vals, want voorgaande ronde heb ik voor beide titels gekozen en nu staan ze precies tegenover elkaar. Mijn motivatie voor beide spellen staan dus nog uitgebreid terug te lezen in de topics van de vorige ronde ;)

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Sorry, maar ik kies ervoor om te stemmen op de voor mij betere van deze 2 games.

Tactisch stemmen kan (in de poule fase) een overweging zijn om de 2 mindere games uit de poule weg te werken, maar persoonlijk vind ik poule 10 de minste van alle poules.

Ik heb ook niets met Earthbound en ik zou het niet snel spelen; Grafisch vind ik het spel ook niets.

En over de muziek houd ik nu mijn mond, gezien ik niet weer een vriendelijke uitbrander van @samba-boy wil :P.

 

Secret of Evermore ziet er veel beter uit en lijkt mij ook veel leuker om te spelen en dus ga ik voor dat spel.

En qua tactisch stemmen schat ik ook in dat @Frey en @Bananensap ook voor Earthbound gaan en dat dat spel dus alsnog de battle zal gaan winnen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Alweer een pittige RPG battle... Maar ik kies hier voor de nostalgie: Secret of Evermore. Zat ook wat beter in elkaar, al blijft EarthBound ook fantastisch. Alleen wat laat gespeeld en daardoor wat minder binding mee. Maar al met al vind ik Secret of Evermore ook het betere spel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beide spellen komen op mijn RPG bucketlist maar ik vind Earthbound de leukste van de twee. Ik ben erg gecharmeerd van Earthbound omdat dit een RPG is die zich een keer niet in een fantasy omgeving afspeelt. De muziek is heel apart en dat spreekt me ook aan. Ook de sfeer spreekt me aan. Vandaar dat ik Earthbound kies. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...