Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 11-03


Poule 11-03  

5 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?



Aanbevolen berichten

5a89f1d1b2cec_Poule11-03.thumb.png.468421dcb59ca8cec679609f1616e4ea.png

 

Super Mario Kart

Super Mario Kart is een racespel waarin je in een kart rijdt. Dit kun je zowel in je eentje als met twee spelers spelen. Je kunt kiezen uit acht personages uit de Super Mario franchise. Ook het thema van elke baan is gebaseerd op de Super Mario franchise. De camera bevindt zich achter de kart die je bestuurt. De bedoeling is om als eerste over de finishlijn te komen. Vierkanten met vraagtekens op de weg geven je extra mogelijkheden om andere rijders aan te vallen of te vertragen. Je kunt bijvoorbeeld een schild afvuren of een bananenschil achterlaten. Als je een Starman pakt kun je een tijdje niet aangevallen worden. Computerspelers hebben een speciale kracht die te maken heeft met het karakter van de computerspeler. Er zijn ook munten aanwezig waardoor de topsnelheid verhoogt wordt. Deze munten zorgen er ook voor dat wanneer je geraakt wordt je alleen munten verliest, maar niet de macht over het stuur kwijtraakt.

 

Plok

Dit is een platformspel met in de hoofdrol Plok. Plok kan ledematen naar zijn vijand gooien. Als je de vijand raakt zullen de ledematen weer terug keren naar zijn lijf. Bij sommige puzzels moet je een ledemaat opofferen om een schakelaar om te zetten. Als je de schakelaar raakt komt dat ledemaat aan een klerenhanger te hangen. Deze kan zich naast de switch bevinden of ergens anders in het level. Sommige schakelaars kun je alleen omzetten met een bepaald ledemaat. Er zijn ook power-ups over het level verspreid. Voorbeelden zijn een vlammenwerper, bokshandschoenen en raketwerpers, maar ook zijn er voertuigen zoals een tank of een helikopter.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind deze helemaal niet zo eenvoudig. Plok heeft veel meer gunfactor want het is een spel dat eigenlijk best wel leuk is, grappig karaktertje in een evenzo geinige spelwereld. Super Mario Kart heeft veel meer de naam en natuurlijk ook prima gameplay en muziek. Ik twijfel nog even waar ik op ga stemmen. ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Plok heeft een zekere gunfactor maar staat hier ook gewoon zeer verrassend met al 3 punten op zak. Het oogt als een vrolijk spel, leuk karaktertje en vermakelijke gameplay. Ik heb het 2x gesteund, ondanks dat ik het nooit heb gespeeld of hiervoor überhaupt kende. De eerdere tegenstanders waren eerlijk gezegd ook gewoon slecht (Doom) of het genre sprak de meerdeerheid hier niet aan (Killer Instinct).

 

Mario Kart vind ik zelf, alle delen, een vreselijke gameplay hebben... rijd je voortdurend op 1 rijdens een race dan krijg je op de valreep alle schilden en ellende over je heen en wordt degene die aldoor op 10 reed alsnog 1e via een Bullet Bill. En dat niet incidenteel. Ook grafisch en qua in-game spelmogelijkheden is dit deel geen meesterwerk, zoals eerder uitvoerig besproken. Toch is deze game een stuk legendarischer dan 'uitstapje' Plok en start je het ondanks de ergernissen toch steeds weer zo nu en dan op. Super Mario Kart is tegelijkertijd het begin van een hele succesvolle reeks met een aardige co-op functie en een memorabele soundtrack met melodieën die in 2018 nog steeds in nabewerkte uitvoeringen wordt hergebruikt. Absoluut niet de beste uit de reeks en sowieso ligt Mario Kart mij persoonlijk niet erg... maar het heeft als titel wel nét iets meer betekend / teweeg gebracht dan Plok.

 

Moeilijke keuze dus. Maar ik ga dit keer voor Super Mario Kart :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja... Super Mario Kart is wel de voorloper van de 3D race spellen zoals wij die nu kennen en dit is inderdaad zeker niet het beste deel.

Maar als je je verplaatst in de tijd waarin het gemaakt is, dan is dat wel knap in elkaar gezet.

De besturing is niet altijd even soepel en soms moet je je echt opnieuw oriënteren waar je nu precies rijdt als je in een slip raakt, maar dit spel is wel vermakelijk.

Tijdens de eerste ronde in de poule fase heb ik voor Tiny Toons gekozen als de betere game, maar dat wil niet zeggen dat Super Mario Kart (ondanks mijn kritiek) een slecht spel is.

Mario Kart kan naast veel frustratie ook best leuk zijn om een avond te spelen, zeker met meerdere spelers.

 

Plok komt inderdaad echt over als een vrolijk spel dat lekker weg speelt en ik zou het ook zeker graag spelen als ik de kans krijg, maar zoals MarsM aangeeft is het spel nu voornamelijk de underdog, vanwege de winst op niet sterke spellen als Doom en spellen als Killer Instinct die persoonlijk aan moeten spreken. 

Mario Kart is een té grote titel om zomaar aan de kant te zetten en dus verdient het een overwinning op Plok.

 

 

Edit: Ik klikte per ongeluk op Plok, dus ik heb de stand handmatig moeten aanpassen; Mijn stem is dus nu "onzichtbaar" (je kunt niet zien in de resultaten waar ik op heb gestemd), maar de stem op Mario Kart is wel meegenomen (het staat nu 2-0 voor Mario Kart)

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...