Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 12-03


Poule 12-03  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Super Mario World 2 - Yoshi's Island
    • The Magical Quest, Starring Mickey Mouse
      0


Aanbevolen berichten

5a89f33aece01_Poule12-03.thumb.png.9d0fe71f51fa2c5ec7fbfaedad43a4ac.png

 

Super Mario World 2 - Yoshi's Island

Super Mario World 2, Yoshi’s Island is een platformspel. In dit spel speel je als een Yoshi, een dinosaurus, die Baby Mario veilig door 48 levels moet leiden, verdeelt over zes werelden. In elk level krijg je een andere kleur Yoshi. Yoshi kan zijn vijand pakken met zijn tong en inslikken en uitspugen. Ook kan hij de vijand doorslikken. De vijand verandert dan in een ei die Yoshi bij zich houdt. Deze kan op een later moment weer worden afgevuurd om andere vijanden te verslaan. De bedoeling is om Baby Mario te beschermen. Als je geraakt wordt zal een krijsende Baby Mario in een bubbel door de lucht zweven. Als de baby niet binnen 10 seconden wordt gepakt verlies je een leven. De hoeveelheid tijd kan verhoogt worden door sterren te verzamelen. Als Yoshi geplet wordt of in een put valt verlies je direct een leven. Aan het einde van elke wereld bevindt zich een eindbaas. Er zijn ook gedeelten waarbij je als Super Baby Mario speelt.

 

The Magical Quest, Starring Mickey Mouse

In dit platformspel is het de taak van de speler om Pluto terug te vinden. Er zijn vier sets kleren die Mickey aan kan doen. Mickey begint in traditionele kleding waarmee hij dingen kan pakken en gooien. Met de goochelaarskleren kan hij magie schieten, onder water ademen en vliegende tapijten besturen. Met het brandweerpak kan hij water spuiten tegen zijn vijanden, branden blussen, blokken wegduwen en ijspegels maken. In zijn bergbeklimmerspak kan hij bergen beklimmen en met zijn grappling haak vijanden verslaan en objecten pakken.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Twee leuke platformers, waarbij SMW natuurlijk de kwalitatief betere titel is. Ik heb echt een zwak voor de Mickey titels op de SNES vanwege de laagdrempeligheid, alleen helaas staat dit spel tegenover SMW, een spel dat daar in feite ook aan voldoet. SMW mag van mij dit duel winnen, het is gewoon een completer en beter spel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ai, er is hier een foutje gemaakt? :@

Het moet Super Mario World 2 zijn, maar dat is alleen in de afbeelding. De beschrijving en de video tonen Super Mario World.

 

Geen idee of dat een gevolg heeft voor hoe Hinse had willen stemmen? Ik wacht even af of er een topic aanpassing komt (als Hinse bij zijn keuze blijft behoeft alleen de OP een edit), of dat een heel nieuw topic nodig is. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Topic is aangepast / opgehelderd, dus dan kan ik ook bijvoegen; een absolute stem voor Super Mario World 2(O)

 

Erg leuke game in unieke getekende stijl met duidelijke vernieuwingen in het tot op dat moment constante en standaard Mario-format. Prima uitgewerkt met voldoende levels, world maps en collectibles en een hoofdrol voor de populaire Yoshi uit de voorganger van dit spel. De baby's zijn oer-vervelend, maar dat is natuurlijk ook de hele opzet :P (in de nieuwe generatie Yoshi-titels die duidelijk geïnspireerd zijn door dit spel is daar ook afscheid van genomen).

 

Dit zou zomaar eens een halve finalist kunnen worden. Mickey Mouse daarentegen is ongetwijfeld een leuk en vrolijk tussendoortje, maar ik ken het niet / heb het nooit gespeeld en tot nu toe nooit een stem gegeven. Geen enkele kans dus tegenover SMW2 :)

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Gameplay van SMW2 is echt uitstekend en grafisch is het erg mooi. Alleen heb ik me altijd aan het kiddy gehalte ervan geërgerd. Die jankende Mario, al die cuteness in het spel, je wordt als gamer in elk geval echt als kleuter behandeld. Dat heeft me (zeker in die tijd doen ik net tiener werd) altijd minder aangetrokken, vandaar ook de zwak die ik voor 'stoere' spellen heb als MK2, Killer Instinct, etc. Tijdgebonden voorkeurd ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik herken het wel hoor, al is een hoop uit de characterset en het aanbod van Nintendo eigenlijk 'kinderachtig' als je als jongen in je puberfase zit.

 

Op die leeftijd moet je voor de buitenwereld stoer en rolbevestigend gedrag vertonen en geïnteresseerd zijn in schieten, vechten, snelle auto's en voetbal en juist niet bezig zijn met meisjes. De dingen die meisjes van die leeftijd natuurlijk weer niét leuk moeten vinden, maar die zijn dan weer wel geïnteresseerd in de jongens, paarden, dansles en alles wat roze is. Oh the joy of life... :')

 

Stiekem vindt iedereen echter Mario gewoon leuk, maar we zijn de hele dag bezig met 'wat anderen van mij vinden / over mij denken' ;)

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
48 minuten geleden, MarsM zei:

Ik herken het wel hoor, al is een hoop uit de characterset en het aanbod van Nintendo eigenlijk 'kinderachtig' als je als jongen in je puberfase zit.

 

Op die leeftijd moet je voor de buitenwereld stoer en rolbevestigend gedrag vertonen en geïnteresseerd zijn in schieten, vechten, snelle auto's en voetbal en juist niet bezig zijn met meisjes. De dingen die meisjes van die leeftijd natuurlijk weer niét leuk moeten vinden, maar die zijn dan weer wel geïnteresseerd in de jongens, paarden, dansles en alles wat roze is. Oh the joy of life... :')

 

Stiekem vindt iedereen echter Mario gewoon leuk, maar we zijn de hele dag bezig met 'wat anderen van mij vinden / over mij denken' ;)

Nou dat laatste is wel even geleden hoor. ;) Maar los van het feit dat het rolbevestigend gedrag zeker een rol speelt, vind ik SMW2 nog steeds té kinderachtig qua uitvoering. Het is dat de gameplay zo goed is, anders zou ik er weinig interesse in hebben. ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Baby Mario aside: dit spel is natuurlijk gewoon DÉ shit. Een Yoshi die je moet zien te hèndelen terwijl hij zo stoned als maar zijn is van de pluizebollen (Ja echt _O-), de door de hilarische Kamek overdreven vergrote baby Bowser, en eigenlijk gewoon het meest gruwelijk gave beeldeffect dat ik ooit in een SNES-game gezien heb (ja sorry DKC, ookal maakte jij geloof ik van hetzelfde wat ik zo ga noemen gebruik), allemaal mogelijk dankzij de übervette epische, fucking legendary (Ha @Hinse en @RM, probeer die reeks van foute woorden maar te overtreffen) SUPER FX 2-Chip. BRILJANTIE. _O_

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, samba-boy said:

...Oh, maar RM en Hinse waren toch de grote rebellen? :')

Wel als het gaat om Goof Troop of Donkey Kong :P

Maar op taal hebben MarsM en Hinse inderdaad leuke discussies ;).

MarsM is van ons de echte taalpurist :).

 

En dan ook meteen mijn stem toelichten ;)

Ik vind dit best pittig; Grafisch gezien zien de spellen er goed uit en Mickey Mouse is zeker een goed uitgewerkt spel.

Echter als het tegenover een spel als Mario World (2) staat dan wordt het toch ook een kwestie van muziek en herkenbaarheid dat meespeelt.

Een Mario spel pak ik over het algemeen toch makkelijker dan een Mickey Mouse spel, dus ik ga hier voor Super Mario World 2.

 

Overigens, ik heb de laatste tijd ook best vaak Boomstreet op de Wii gespeeld om te proberen om de 100% te halen en daarin is ook muziek uit Super Mario World 2 gebruikt

En dat muziekje is echt zo'n muziekje dat de hele dag in je kop blijft hangen...

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ondanks het vervelende gejank van die baby is Super Mario World 2 een fantastisch spel. Als je goed je best doet heb je geen last van jankende babies. Mickey is ook een leuks spel maar moet toch echt kiezen voor SMW2!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...