Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 12-04


Poule 12-04  

5 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Earthworm Jim
    • Final Fantasy VI (Final Fantasy III)


Aanbevolen berichten

5a89f4291879d_Poule12-04.thumb.png.035ab08f3287b6e694fd617dadff8729.png

 

Earthworm Jim

Earthworm Jim is een run-and-gun platformspel. De speler bestuurt een worm genaamd Jim en moet diverse obstakels ontwijken en vijanden verslaan, terwijl hij zich door de levels beweegt. De speler kan schieten met zijn geweer of zijn hoofd gebruiken als lasso. Met deze lasso kun je ook gebruik maken van haken om zo verder te zwaaien. Soms zijn er extra opdrachten te voltooien in een level. Bijvoorbeeld het lanceren van een koe, of een puppy door het level heen loodsen. Er zijn diverse gevechten met eindbazen. Tussen elk level zit een race level genaamd “Andy Asteroids”. In dit level zie je Jim van achteren en moet je hem door een buizenstelsel leiden. Ook bevat het spel nog andere onderdelen, zoals bungie-jumpen, vechten en een doolhof onder water.

 

Final Fantasy VI (Final Fantasy III)

Final Fantasy VI (in de US Final Fantasy III) is een turn-based RPG. Het verhaal speelt zich af in een fantasiewereld met technologie uit de tweede industriële revolutie (tweede helft 19e eeuw tot de eerste wereldoorlog). Het spel speelt zich af in drie spelmodes; Een wereldmap, een dorp of een dungeon map, een vechtscherm en het menu. De wereldmap is een geschaalde versie van de hele map. Reizen door de map gaat te voet, op een chocobo of door middel van een luchtschip. De gevechten werken met een action bar. Deze loopt langzaam vol en als deze vol is mag het karakter zijn actie uitvoeren.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Makkelijke keuze: Earthworm Jim is echt een goede platformer die met veel humor en aardige graphics leuk in elkaar steekt. De setting is ook leuk met mooie achtergronden en sprites. Aan de andere kant heb ik eigenlijk niets met Final Fantasy, de zoveelste rpg waar we op mogen stemmen. :P Het ziet er allemaal prima verzorgd uit hoor, maar mij krijg je geen uren achter elkaar spelend op de SNES om zo'n quest te gaan uitvoeren. Ik ben gewoon geen liefhebber. ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga ook voor Earthworm Jim. Ziet er uit als een hele originele en energieke platformer. Veel zorg besteed aan het grafische aspect; leveldesign en bewegingen van het character waarmee je speelt. De vorige keer tegenover Yoshi's Island net te hoog gegrepen, maar het verdient wel credits.

 

Final Fantasy 3 of 6 heb ik eerder wel op gestemd, maar vooral vanwege zwakke tegenstanders. Het is op zichzelf natuurlijk de zoveelste niet al te creatieve RPG die zich afspeelt in een wereld van elfen, draken en zwaarden. Vermakelijk als je er van houdt, niet erg bijzonder.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb tijdens de eerste ronde van de poule fase beide games geen stem gegeven, dus daar komt nu verandering in.

En als ik dan kijk naar Earthworm Jim dan valt het spel toch zeker niet tegen en nodigt het ook best uit om het te spelen.

Zelfs de mimiek op het gezicht van Jim ziet er goed uitgewerkt uit en de muziek is ook best lekker.

 

Final Fantasy spreekt mij niet aan. 

Wat mij vooral weerhoudt om het te spelen is dat het erg sloom over komt

 

ik ga dus voor Earthworm Jim hier.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...