Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 13-04


Poule 13-04  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Secret Of Mana
    • Ultimate Mortal Kombat 3


Aanbevolen berichten

5a933ead7c629_Poule13-04.thumb.png.be816d0d91a5a9e86d7cd2ef9f848efb.png

 

Secret Of Mana

Secret Of Mana is een actie RPG, waarbij je de wereld van bovenaf ziet. Anders dan in andere spellen is er een realtime vechtsysteem. Je navigeert door de wereld en moet diverse vijanden verslaan. Je bestuurt één van de drie karakters, bestaande uit een held, een meisje en een kabouter. Elk karakter heeft zijn eigen sterkten en zwaktes; De held kan geen magie gebruiken maar is sneller met wapens, Het meisje is een genezer die ondersteunende spreuken kan gebruiken en de kabouter kan aanvallende spreuken gebruiken. Om magie te leren moet je Elementals bevrijden. Er zijn acht Elementals die de elementen vertegenwoordigen zoals water, aarde en leven en elk element geeft de karakters weer verschillende spreuken.

 

Ultimate Mortal Kombat 3

Ultimate Mortal Kombat 3 is een update van de normale Mortal Kombat 3 met een gewijzigd gameplay-systeem, een aantal extra karakters en een aantal andere toevoegingen. Diverse personages die afwezig waren in Mortal Kombat 3 zijn weer terug gekomen. Ook is er een nieuwe 2-tegen-2 modus en een nieuwe acht-speler toernooi modus toegevoegd. Om meer balans in het spel te krijgen hebben een aantal spelers nieuwe vechtmoves gekregen en sommige moves zijn gewijzigd. Er zijn ook nieuwe achtergronden in sommige levels.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vind deze nog best lastig. Ik ben dus best wel fan van vechtspellen en dit is dus die MK3 versie die wèl goed is uitgewerkt. Alleen ik blijf erbij dat Scorpion er met die helm echt niet uit ziet.

 

Secret of Mana is andermaal een hoog aangeschreven RPG'er (volgens mij 1 van @Frey's favorieten), en het ziet er ook zeker niet verkeerd uit. Uit strategisch oogpunt stem ik echter toch op UMK3, omdat ik vind dat er veel te veel soortgelijke RPG's in de contest overblijven en waarschijnlijk haast toch niemand op UMK3. ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou ik ben hier vrij snel uit ;)

Secret of Mana oogt fris en leuk en ziet er grafisch gewoonweg zeer goed uit.

Dit spel wekt ook mijn interesse om het eens te spelen en voor mij is het ook een RPG die ik in hetzelfde rijtje plaats als Illusion of Gaia (Time) en Terranigma.

Daarnaast vind ik de muziek ook prettig.

 

En tja.. Ultimate Mortal Kombat 3 is voor mij toch echt niet meer dan een poging / nieuwe uitbreiding om de eerdere gebreken van Mortal Kombat 3 goed te maken.

Daarom zie ik dit echt als een overbodig spel en/of overbodige toevoeging en vind ik niet dat dit spel het verdient om verdere kans te maken om beste SNES game volgens retroforum te worden.

Daarvoor zitten er voor mij persoonlijk veel betere spellen nog in de competitie (zelfs al in deze poule).

 

Dus Ultimate Mortal Kombat krijgt ook hier wederom een tegenstem van mij en ik ga hier voor Secret of Mana.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Secret of Mana was oorspronkelijk bedoeld als launchtitle voor de SNES-CD/Playstation-gameconsole. Toen die samenwerking met Sony werd geschrapt, moest het productieteam de game flink indammen en een hoop schrappen, waaronder het plan om de game meerdere eindes te geven. Beter nog, het team overwoog zelfs de game te cancellen, omdat er teveel geschrapt moest worden om het op de cartridge te passen. Volgens de ontwikkelaars is zo'n 40% van het oorspronkelijke spel geschrapt, en bevatte het spel oorspronkelijk een duisterder verhaal.

 

Met alle moeilijkheden die de productie van deze game teisterden nog steeds zo'n meesterlijk eindproduct afleveren (de Engelse vertaling is in amper 30 dagen gedaan!) is een klein wondertje op zich en dus verdient dit spel volmondig mijn stem. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga met Hinse mee voor de afwisselende maar ook strategische stem op Ultimate Mortal Kombat 3. Ik denk zelf niet zo'n overbodige titel als RM beschrijft, maar eerder een goede reparatie op het te vroeg uitgebrachte MK3. Opzich dus een hele sfeervolle en degelijke beat 'm up titel.

 

Secret of Mana is ook een goede titel en misschien individueel wel beter, maar die komt naar verwachting de poule toch wel door... en als het aan mij ligt dan samen met UMK3 in plaats van Battletoads ;) (maar goed... de kans dat Frey en Bananensap op Mortal Kombat stemmen is toch net zo groot als ... nja eigenlijk alles wat te mooi is om waar te zijn).

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor de zoveelste keer kan ik je vertellen dat ik het moeilijk vind om me te vermaken met een beat 'm up game. Secret of Mana is een leuke originele RPG met ook een fijne sfeer. Daarom stem ik op SoM

Link naar bericht
Delen op andere sites

Moet wel opmerken dat bij Secret of Mana een groot nadeel is dat het scrollen van het scherm niet lekker loopt. Als je bijvoorbeeld naar rechts loopt beweegt het beeld pas met je mee op het moment dat je poppetje bijna de rechterkant van het scherm aanraakt. Je kunt dus erg slecht ‘voor je kijken’. Het beeld zou veel sneller al mee moeten bewegen met de kant die je oploopt, zoals dat bij de klassieke Zelda platformers altijd goed ging. Je ziet in de bijgaande video in de OP ook duidelijk dat deze speler vrij vaak wordt geraakt omdat hij plomp recht tegen vijanden oploopt, omdat ze ineens voor z’n neus staan en hij ze niet eerder kon zien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...