Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 14-03


Poule 14-03  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • F-Zero
    • Illusion Of Gaia (Illusion Of Time)


Aanbevolen berichten

5a933f8e9ea25_Poule14-03.thumb.png.5846958366f0c075936aa25bd821eb8f.png

 

F-Zero

F-Zero is een futuristische racegame. Het doel is om zo snel mogelijk over de finishlijn te komen, terwijl je diverse obstakels zoals magneten en slipzones vermijdt. Winnen doe je door de baan uit je hoofd te leren en snel te reageren. F-Zero is de naam van het toernooi waar je aan mee doet. Er zijn vier karakters met hun eigen zweefauto. Elke zweefauto vliegt anders en elke zweefauto heeft een energiemeter die aangeeft hoeveel schade de auto nog kan verdragen. Energie kun je terugwinnen door over een pitstop gedeelte langs de weg te rijden. Elke race bestaat uit vijf ronden over een baan. Elke ronde moet de speler een plaats hoger uitkomen om niet uit de race gezet te worden. Er zijn vijftien banen, verdeeld over drie competities.

 

Illusion of Gaia (Illusion of Time)

Illusion of Gaia (Illusion of Time) is een actie RPG. Ontdekkingsreizigers zijn de wereld aan het verkennen. Jij speelt één van de ontdekkingsreizigers genaamd Will. Will komt terecht in een “Dark Space”, waar hij een wezen ontmoet genaamd Gaia. Deze Gaia vertelt dat Will zijn huis moet verlaten en de wereld moet redden van het komende kwaad. De speler bestuurt Will of één van zijn alter ego’s Freedan of Shadow. Tijdens het spel kom je diverse andere karakters tegen. Het spel heeft geen experience systeem zoals in andere RPG’s. In plaats daarvan heeft het spel een bijzondere manier om de statistieken van je speler te veranderen. Als alle vijanden in een ruimte zijn verslagen krijgt de speler een juweel. Dit juweel vergroot aanval, verdediging of leven. Gespeelde ruimten kun je niet nog een keer betreden.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

F-Zero is toch wel een aardig racespel voor de SNES, misschien wel de beste die er op is uitgebracht. Ik zie mijzelf dat nog best wel eens spelen eigenlijk. Illusion of Gaia is ook een bejubelde titel, maar qua 'snelle actie entertainment', waar ik altijd gevoelig voor ben, ga ik denk ik voor F-Zero.

Link naar bericht
Delen op andere sites

F-Zero is inderdaad een "aardig" race-spel en het ziet er grafisch ook zeker niet slecht uit.

Maar ik heb met dit spel wel een beetje "moeite" om het te beoordelen als je het langere tijd zou spelen.

Als ik het filmpje bekijk dan lijkt het alsof je enkel moet timen en moet sturen; Er zijn geen wapens en je kunt ook niet van de baan raken.

Ik schat voor mijzelf in dat ik hier vrij snel op uitgekeken zou zijn.

 

Illusion of Gaia (Time) is dan wel een RPG, waar ik doorgaans niet heel veel mee heb, maar dit spel lijkt best soepel te lopen.

Niet overdreven veel overbodige teksten, geen kaartjes, pokeballen of stilstaande beelden en een willekeurig knopje indrukken, maar gewoon zelf lekker doorlopen.

Grafisch ziet het spel er ook prima uit en de muziek klinkt ook goed.

 

Ik ga hier toch voor het spel met meer diepgang en dus stem ik voor Illusion of Gaia (Illusion of Time).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga ook voor Illusion of Time, omdat dit opzich gewoon een goed uitgewerkte RPG is (zoals in meerdere gevallen voor de SNES). F-Zero heeft een wat eentonige gameplay en dat permanente gezoem is té irritant. De race engine is wel wat beter uitgewerkt dan Mario Kart, maar het ontbreekt wat aan aankleding (interactie met mederacers, items, variëteit in banen, e.d.). Met Illusion of Time heb je wel iets diepgaander en langer vermaak.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oef dit is een moeilijkere keuze. Ik heb redelijk wat tijd in F-Zero zitten maar heb Illusion of Time niet veel gespeeld. Ik heb het niet lang genoeg gespeeld om daar een goed oordeel over te vellen. Dus ik stem op F-Zero.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...