Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 14-04


Poule 14-04  

5 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?



Aanbevolen berichten

5a9340517391b_Poule14-04.thumb.png.63beee16db24babb9f856f779adf17c6.png

 

Terranigma

Terranigma is een actie RPG. Je ziet de wereld van bovenaf. Het vechtsysteem is realtime en stelt de speler in staat om diverse technieken toe te passen, afhankelijk van of de speler aan het rennen, springen of aanvallen is, of een combinatie daarvan. Elke aanval is bedoeld om meer schade aan te richten bij verschillende vijanden, maar meestal is er niet veel verschil. Bij elke overwinning krijgt men meer experience points. Hierdoor krijgt het karakter een hoger level en daarmee een hoger maximum hit points. Ook wordt hij sterker, kan beter verdedigen en krijgt meer geluk. Vijanden laten soms edelstenen achter, waarmee andere wapens en magische spreuken gekocht kunnen worden. Er zijn geen magiepunten; Spreuken koop je en kun je één keer gebruiken. Magirocks kunnen omgezet worden in magische ringen en medailles. Na gebruik van deze ringen veranderen ze weer terug in Magirocks.

 

Act Raiser

Act Raiser is een platform- en stedenbouwspel. De speler speelt als “The Master”. Dit is een God-achtig wezen die moet vechten tegen een kwaad wezen; “The Evil One”. Je bestuurt niet direct The Master, maar in plaats daarvan kun je de wereld beïnvloeden door middel van een engel en een standbeeld. Tijdens de simulatie speel je de engel en tijdens de actie speel je als standbeeld. Bij de simulatie kijk je van bovenaf. Je begint met twee mensen en je moet de populatie vergroten. Je kunt wegen bouwen maar ook onweer, regen en zonneschijn gebruiken. De actie vindt plaats voor en na de simulatie. Je speelt een standbeeld die vijanden moet verslaan en uiteindelijk tegen een eindbaas moet vechten.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb voor deze battle wel een duidelijke voorkeur.

Als ik alleen al kijk naar de graphics en de opbouw van het spel dan springt voor mij Terranigma er duidelijk bovenuit.

Dit spel doet mij qua opzet heel erg aan Zelda denken en ik heb dit spel op een emulator en dit spel lijkt mij ook nog best leuk om uit te spelen.

En daarbij spreekt de muziek van Terranigma mij ook veel aan ten opzichte van Act Raiser.

Bij Act Raiser vind ik die kaart waar je overheen loopt ook heel storend en veel minder aantrekkelijk om het spel uit te spelen en eenmaal in een level speel je als een houten klaas.

 

Dus hier ga ik voor Terranigma

Link naar bericht
Delen op andere sites

Overtuigend Terranigma: veel beter uitgewerkte RPG met meer diepgang en mooie soundtrack. Act Raiser oogt saai, geen uitnodigende gameplay met veeeeeeel tekstblokjes klikken, grafisch is het geen plaatje en de soundtrack is eentonig.

 

En inderdaad @Hinse ik heb ook zwaar meegestreden om Soccer Shootout in dr poulefase te krijgen. Bijzonder genoeg is er nu zelfs een goede kans dat het in de knock-out fase komt :P Dat is dus het verschil tussen een ronde 3 plek en een bijna-exit in de voorronde door een gelijke stand met voordeel voor Act Raiser bij de jury -0-

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uur geleden, MarsM zei:

En inderdaad @Hinse ik heb ook zwaar meegestreden om Soccer Shootout in dr poulefase te krijgen. Bijzonder genoeg is er nu zelfs een goede kans dat het in de knock-out fase komt :P Dat is dus het verschil tussen een ronde 3 plek en een bijna-exit in de voorronde door een gelijke stand met voordeel voor Act Raiser bij de jury -0-

Soms heb je wat geluk nodig om toch verder te komen blijkt maar weer. :P Het valt me ook op dat ik zelf na x weken soms toch weer anders denk over een spel, omdat ik het tijdens de voorronde pas voor het eerst zag en er nu wat meer van heb gezien. Bovendien is een mening soms een momentopname, waardoor je de ene week een stuk positiever/negatiever kunt zijn over een spel dan de andere week.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind Terranigma ook een interessante RPG. Maar Actraiser vind ik een heel origineel en interessant concept. Het heeft ook zijn problemen wat betreft speelbaarheid maar het originele concept geeft voor mij de doorslag. Ik stem op Actraiser.

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...