Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 15-03


Poule 15-03  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Super Metroid
    • The Mask
      0


Aanbevolen berichten

5a93410a49951_Poule15-03.thumb.png.6586a19835ff6c2ce427d4e942efd250.png

 

Super Metroid

Super Metroid is een actie-avontuur platform spel. Het is de derde in de serie. Het spel speelt zich af op de fictieve planeet Zebes. De speler bestuurt Samus, die is op zoek naar een Metroid en die gestolen is door Ridley, leider van de ruimtepiraten. Samus kan rennen, springen, hurken en een wapen vuren in acht richtingen. Ook kan zij tegen een muur omhoog springen en achteruit lopen en schieten. In het spel zijn ook diverse power-ups te vinden. Hiermee kan zij haar pantser verbeteren, maar ook kan zij nieuwe handigheden leren om op plekken te komen die eerder ontoegankelijk waren. Zo kan zij bijvoorbeeld met de Morphing Ball vaardigheid in een bal oprollen en zo nauwe ruimten in rollen en bommen achterlaten. Spring Ball zorgt ervoor dat zij kan springen als zij een bal is. Met de Speed Booster kan zij sneller rennen. Met de Grapple Beam kan zij van het ene platform naar het andere platform zwaaien.

 

The Mask

Deze game is gebaseerd op de film met dezelfde naam. Het is een platformspel die het verhaal van de film getrouw volgt. Dorian Tyrell wil met zijn bende de stad overnemen en jij moet hem tegenhouden. Je begint in je appartement, vervolgens ga je naar de bank, het park, de gevangenis en als laatste naar een nachtclub. Je speelt eerst als Ipkiss in een pyjama. Als je het masker vind wordt je the Mask. Als je gezondheid achteruit gaat word je weer Ipkiss. Je kunt boksen en er zijn ook wapens uit de film, zoals bijvoorbeeld een hamer, een tornado, geweren of een enorme toeter.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hmmm... Dit is een lastige.

 

The Mask is vrij kleurrijk en ziet er grafisch niet slecht uit.

Het spel is echter vrij pittig en bevat zoals eerder al aangegeven "bugs" en elementjes die eigenlijk niet kunnen (zoals de laatste baas).

Daarnaast heb ik persoonlijk niets met Metroid en is het grafisch minder dan The Mask, maar Metroid heeft wel veel meer teweeg gebracht en het is een grote naam.

Ook Metroid lijkt mij overigens vrij pittig....

 

Ik ga toch voor Metroid, omdat dat spel toch meer inhoud heeft en meer diepgang heeft dan The Mask.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik dacht ook al te hebben gepost, niet dus blijkbaar ;)  Ik kan Jim Carrey wel waarderen, maar The Mask vond ik toch iets te erg in de categorie "schijtlollig" passen, waardoor ik die film nooit echt geweldig heb gevonden. Super Metroid ziet er flitsend en vloeiend uit, volgens mij is die gameplay veel beter dan The Mask dus Super Metroid mag winnen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Overduidelijk Metroid. Een goed uitgewerkt deel in wat is uitgegroeid tot een populaire franchise. Hoewel ik niet zo'n fan ben van futuristische spellen is dit een gewoon een goeie en uitdagende platform shooter. The Mask is typisch zo'n game die is ontwikkeld n.a.v. het commerciële succes van een film, wat zelden echt goed uitpakt. Grafisch zeker in orde, maar qua gameplay is het erg moeilijk, de soundtrack stelt weinig voor en sommige stukken waaronder eerdergenoemd de final boss zijn lachwekkend slecht. Ik houd het toch liever bij de film :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor mij ook een overduidelijke keuze voor Metroid. The Mask is best grappig. Het is niet slecht. Maar Super Metroid is een heel goed uitgewerkte platformer. Beter uitgewerkt dan The Mask

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...