Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 16-03


Poule 16-03  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Super Mario World
    • Mickey Mania


Aanbevolen berichten

5a9342c510836_Poule16-03.thumb.png.bea142016b56781166b0013f4a967be5.png

 

Super Mario World

Super Mario World is een platformspel. In het spel speel je Mario. Het spel deelt veel spelelementen met de voorgaande titels, maar heeft ook diverse nieuwe elementen. De speler kan nu door speciale items ook zweven en ook is er een nieuwe draaisprong. Het spel heeft 96 levels. Er is een wereldmap, waarbij diverse kastelen verbonden zijn door paden. Op de paden zijn diverse forten, spookhuizen en andere map iconen te zien. De speler kan verschillende routes nemen om tot het doel te komen. Elke wereld heeft een eindbaas. Je kunt ook met twee spelers spelen. De spelers kunnen dan om de beurt een level kiezen op de wereldmap en deze spelen. Er zijn ook nieuwe power-ups, zoals Cape Feather, een cape waarmee Mario verder mee kan vliegen. Ook kan een power-up bewaard worden om op een later moment te gebruiken.

 

Mickey Mania

In dit platformspel speel je als Mickey Mouse die zijn weg moet banen door puzzels en vijanden die gebaseerd zijn op de Mickey Mouse tekenfilms. Het spel begint met de oudere cartoons van Mickey Mouse (bijvoorbeeld het debuut van Mickey genaamd Steamboat Willie) en gaat vanaf daar naar de nieuwere. Je vijanden versla je door er op te springen of door knikkers te gooien die te vinden zijn in het level. Je levens terug krijgen kan door sterren te verzamelen. Extra levens krijg je door het verzamelen van petten.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind deze beiden niet geweldig.

 

Ik ben geen groot fan ben van Super Mario World (in de vorige ronde is al uitgebreid aan bod gekomen op welke punten dit spel voor mij persoonlijk wankelt qua oordeel), maar ik geef het om strategische reden deze keer toch mijn stem. Net als bij Mario Kart heeft deze titel ook meer betekend in de SNES / Nintendo wereld dan (het voor mij onbekende en niet-zo-interessante) Mickey Mouse.

 

Naast hooguit RM gaat waarschijnlijk toch iedereen voor deze teleurstellende Mario dus die gaat toch wel door. Zelf hoop ik dat Harvest Moon er door komt. Concurrent Mickey Mouse krijgt dus een tegentreffer ;)

 

Overigens; 96 levels?? Dat vind ik moeilijk om te geloven... het waren er overduidelijk minder dan Super Mario Bros 3 en die kwam er volgens mij al niet aan.... -0-

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Super Mario World vind ik in tegenstelling tot Super Mario Bros. 3 echt een paar stappen terug, zowel grafisch, maar ook qua level design.

Als je een zeer lange tijd moet zoeken naar een geheime deur in een level om uit de lus te komen en daarmee verder in het spel te komen doe je iets niet goed als ontwikkelaar. 

De muziek is wel heel herkenbaar en maakt een hoop goed en Mario blijft wel vermakelijk om te spelen.

 

Als dit knock-out battles waren geweest dan had Super Mario World er inderdaad de vorige ronde tegenover Harvest Moon er wat mij betreft uitgevlogen.

Maar nu staat het spel tegenover Mickey Mouse, dat zeker niet onaardig oogt.

Eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat Mickey Mouse niet het niveau van Harvest Moon heeft en qua gameplay komt het vrij houterig over.

Het lijkt er ook wel op alsof Mickey maar niet vooruit wil komen en alles gaat op een vrolijk drafje.

 

Daarom heb ik een zeer lichte voorkeur voor Super Mario World en daar gaat mijn stem dan ook heen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga voor Super Mario World, simpelweg omdat ik het wel echt een goed spel vindt. Niet zo goed als SMB3 inderdaad, maar qua wel beter dan bijvoorbeeld de delen 1 en 2 vind ik zelf. Mickey Mania is ook een mooi ontworpen spel, het zit echt kleurrijk in elkaar en de muziek is ook in orde. Maar natuurlijk niet van het niveau van SMW. Dus die krijgt mijn stem ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het stuk tussen ca 1.45.00 en 1.55.00 uit de video in de OP nekt Super Mario World voor mij echt enorm.

 

Kan iemand van de Super Mario World fans dat misschien eens toelichten?

Zelfs als ik de video bekijk begrijp ik na jaren nog steeds niet volledig wat deze speler precies allemaal doet om het verloop van die levels (voornamelijk het level dat start op 1:46:33) zodanig aan te passen en dat er verschillende uitgangen ontstaan; komt het omdat hij bepaalde muntjes pakt? Snelheid? Of omdat hij juist even 2 seconden wacht voor hij een buis in gaat? Iemand? :?. Bij mij is het altijd puur geluk geweest als ik verder kwam, maar het bederft echt het speelplezier als je niet verder komt.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Super Mario World, mijn favoriete Mario game. Ben dol op de cape power-up en de grote wereldkaart die alles met elkaar verbindt. Vond het heerlijk om al die verschillende wegen te zoeken door het vinden van de secret exits. Vooral Forest of Illusion vind ik geweldig, terwijl ik dat als kind nog vervloekt heb. :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...