Ga naar inhoud

Poule 02-06  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Donkey Kong Country
    • Donald In Maui Mallard
      0


Aanbevolen berichten

5a9c74ef21e64_Poule02-06.thumb.png.4b0c69608edbcd8cc3d52b0030434eb3.png

 

Donkey Kong Country

Donkey Kong Country is een platformspel. Je speelt een aap (Donkey of Diddy) die de controle over zijn bananen opslagplaats terug moet winnen. Elk level heeft een eigen thema. Je moet diverse handelingen uitvoeren, zoals zwemmen, in een mijnkarretje rijden, uit kanonvaten gelanceerd worden en slingeren van boom naar boom. De speler verslaat zijn vijand door hem omver te rollen, er op te springen of een klap te geven. Sommige vijanden moeten verslagen worden door er een vat op te gooien of met hulp van een dier. Extra levens krijg je onder anderen door bananen of de vier letters: K-O-N-G te verzamelen.

 

Donald In Maui Mallard

In dit platformspel speel je Donald Duck in de rol van een rechercheur genaamd Maui Mallard, die zichzelf Cold Shadow noemt als hij in zijn Ninja kleren rondloopt. Je kunt zoals in andere platformspellen rondrennen en van platform naar platform springen, maar wat dit spel bijzonder maakt is dat de speler het karakter kan veranderen als hij dat nodig vindt. In het eerste level speel je als Maui, in level 2 als Cold Shadow en in latere versies kan de speler zelf kiezen welk karakter hij wil spelen als hij genoeg Ninja munten heeft.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Al vanaf het begin was eigenlijk wel duidelijk dat Donkey Kong en de Turtles in deze poule gewoon wel zouden winnen van Donald Duck en het op Retroforum geplaagde Beat 'em up genre waar Mortal Kombat onder valt ;)

 

No way dat Donald Duck voor mij persoonlijk ook maar in de buurt komt van het (nog niet eens volmaakte) meesterwerk Donkey Kong Country, dat later zelfs nog eens door zichzelf werd overtroffen. Verdere toelichting naast wat in de vorige topics al is aangegeven is bijna overbodig; alleen al de soundtrack is voldoende om DKC naar de knock-out fase te sturen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maui Mallard is een personal favorite, de muziek is legendary en ik ben gewoon dol op Disneyfiguren die out of the box geplaatst worden.

 

Maar Donkey Kong Country kan ik AL-TIJD spelen. Beter nog; gisteravond. En sure, ik ben niet al te dol op het bos-wereldje en de sneeuwwereld die erna komt, maar de muziek is in beide werelden wel weer zó lekker dat je blijft spelen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zag altijd het meest op tegen die fabriek wereld. Moeilijke levels met die brandende olietonnen en licht dat steeds uitgaat en de bonustonnen die soms onmogelijk waren verborgen (met name een onzichtbare in het eerste level). Maar daarin zat ook wel weer de enorme uitdaging!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Donald Duck ziet er hartstikke leuk uit en heeft goede graphics en ik zou het spel ook graag spelen als ik daarvoor de kans zou krijgen.

Echter tegen games als Donkey Kong Country en TMNT IV wordt het gewoon een vrij onhaalbare missie voor de eend.

Tegen die games moet je gewoon van goede huizen komen om daar van te winnen en dus staat ook hier Donald voor mij in de Cold Shadow.

 

Ook mij stem gaat naar Donkey Kong Country.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb niet zoals andere die nostalgie voor DKC maar vind het wel een goede platformer. Ik snap wel waarom veel mensen er bij zweren. Donald is ook wel grappig maar ik vind DKC toch de betere game.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...