Ga naar inhoud

Poule 05-05  

5 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?



Aanbevolen berichten

5aa5a5d599d03_Poule05-05.thumb.png.bc2c0b66e084dbde8153b9645b6b6383.png

 

Mega Man 7

Mega Man 7 is het zevende deel in een serie platformspellen die begonnen is op de NES. De bedoeling is om je door levels heen te vechten om aan het einde een Robot master te verslaan. Bij het verslaan van een Robot master ontvangt de speler een nieuw wapen. Elke Robot heeft een zwakte voor één van deze wapens. Het spel begint met vier Robot masters: Freeze Man, Cloud Man, Burst Man en Junk Man. Als deze verslagen zijn dan komen er nog vier andere Robot masters: Slash Man, Spring Man, Shade Man en Turbo Man. Mega Man kan glijden over de grond. Hij kan zijn wapen opladen voor een enkel groot schot (blaster) en zijn hond Rush kan taken voor hem uitvoeren.

 

Lucky Luke

Lucky Luke is een schietspel, gebaseerd op de gelijknamige stripboekenreeks. De gebroeders Dalton hebben de bank overvallen in Yuma en zijn een ravage aan het aanrichten in het dorp. Lucky Luke gaat naar Yuma om de bandieten in te rekenen. Het spel begint in het dorp waar Lucky Luke vanaf allerlei kanten wordt beschoten. Ook zitten er puzzel elementen in het spel, waaronder schieten op de bandieten zoals de bankdirecteur het zegt, arm worstelen met Jolly Jumper, te paard achter de gebroeders Dalton aan en de stenen die op je afkomen kapot schieten en met een vlot een rivier af en wederom op de stenen schieten die op je afkomen.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Lucky Luke; leuk spel dat de sfeer van de strip volledig uitademt en daarnaast ook grafisch mooi afgewerkt. Mede door mijn tientallen uren nostalgie bij de gameboy versie en dit als comic liefhebber gewoon één van de beste stripreeksen ooit is verdient het de credits. Enige echte minpuntje zoals eerder aangegeven is de wat matige soundtrack.

 

Mega Man 7 is ook een hele goeie platformer maar ik heb het altijd wat minder gevonden dan de klassieke NES voorgangers. De moeilijkheidsgraad lag vrij hoog (Freeze Man en Slash Man, manman), jammer dat de robotleiders in 2 x 4 stuks komen in plaats van alle 8 tegelijk en eerlijk gezegd zijn de poppetjes nét een slagje te groot op het scherm. Toch is deze game goed vertaald naar de SNES.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik stem ook nog, alhoewel de uitslag al vast staat voor de poule :P:

 

De keuze in welk van deze 2 games mag winnen is voor mij best pittig, dus ik ben blij dat beiden al door zijn.

Lucky Luke ademt inderdaad echt de sfeer van de stripreeks en de tekenfilmserie en ziet er goed uit.

Mega Man 7 heeft inderdaad zoals MarsM aangeeft zijn mankementen t.o.v. de NES reeks.

Toch stem ik dan op Mega Man 7, omdat ik t.o.v. Lucky Luke bij Mega Man meer nostalgische gevoelens heb (en het vaker heb gespeeld).

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...