Ga naar inhoud

Poule 05-06  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Chrono Trigger
    • Kirby's Dream Course


Aanbevolen berichten

5aa5a6720eecf_Poule05-06.thumb.png.7c7a4ba0156d14dfed8aa5fb0201b7a0.png

 

Chrono Trigger

Chrono Trigger is een turnbased RPG spel. Je beweegt door de wereld door middel van een wereldkaart. De karakters en vijanden zie je van bovenaf. Het spel heeft een aantal unieke eigenschappen ten opzichte van andere RPG’s. De gevechten zijn niet willekeurig; Een gevecht begint als je vlak bij de vijand bent en aanvallen kunnen fysiek of magisch zijn. De beurt wordt bepaald door middel van een timer. Is de timer vol dan is diegene aan de beurt. Ook kunnen 2 of 3 karakters hun aanval combineren en zo meer schade aanrichten. Hitpoints die bij een aanval omlaag gaan kun je weer herstellen met spreuken of toverdranken. Karakters die geen HP meer hebben zullen niet dood gaan maar flauw vallen. De karakters kunnen uitgerust worden met allerlei wapens, bepantsering, helmen en magische accessoires met speciale effecten, zoals verdediging tegen magie.

 

Kirby's Dream Course

In dit spel speel je midgetgolf met Kirby. Het speelveld is te zien in isometrisch perspectief. Er is geen golfbal; In plaats daarvan schiet je met Kirby zelf.  Het is de bedoeling om met Kirby met de juiste kracht, hoek en spin de vijanden te raken. De laatste vijand verandert in een hole. Om de levels uit te spelen moet je gebruik maken van de andere gedaantes van Kirby, zoals bijvoorbeeld een tornado, een fonkelende bal of een UFO. Dit spel is ook speelbaar met twee spelers.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Ik deel de mening van Hinse en zie liever Mega Man 7 en Lucky Luke beiden doorgaan.

Als Crono Trigger wint van Kirby dan is het voor 1 van de 2 andere games gedaan, dus ook ik stem tactisch op Kirby's Dream Course

 

EDIT:

@samba-boy, ik zie dat jij al gekozen hebt voor Crono Trigger... Wat was je motivatie :P?

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb zowel Chrono Trigger als Kirby's Dream Course beiden geen één keer gesteund. Beiden heb ik ze weggestemd omdat ik ze slecht vond (Kirby) of totaal niet bijzonder genoeg (Chrono Trigger) ten opzichte van Mega Man 7 en Lucky Luke. Kwalitatief is Chrono Trigger beter dan Kirby, maar zelf vind ik het maar een zoveelste tekstblokjeswegklikkende rpg. Als er zondag om 5 voor 12 weer Freys en Bananensappen toch hierop stemmen ligt Mega Man 7 of Lucky Luke evengoed eruit, terwijl ik die boven zowel Kirby als Chrono Trigger verkoos. Dan is het dus niet stemmen of Kirby kiezen... dat hoort ook bij een poule.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Kirby is leuk maar Chrono Trigger is mijn nummer 1 spel van de SNES. Het verhaal en de hele fijn manier om te vechten. Ook de muziek geeft me nogsteeds kippenvel. Ik kies Chrono Trigger.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...