Ga naar inhoud

Poule 06-06  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Mega Man X
    • The Legend Of The Mystical Ninja


Aanbevolen berichten

5aa5a8115716c_Poule06-06.thumb.png.86a9624f2c559995947453248b8e961f.png

 

Mega Man X

Mega Man X is het eerste deel van een nieuwe serie Mega Man spellen. In deze serie speelt men het personage X. De bedoeling is de levels te doorlopen en om eindbazen aan het eind van het level te verslaan. Na het verslaan krijgt X het wapen van de eindbaas. De besturing is verbeterd. Je hebt meer controle bij het glijden over de grond. Je kunt muren beklimmen, springen en versnellen in de lucht, zodat je verder kunt springen. Ook kan X capsules vinden die diverse kenmerken van hem zullen verbeteren, zoals zijn bewapening, helm, schoenen, borstplaat en arm cannon. Ook kunnen de wapens van de eindbazen verbeterd worden, waardoor er een alternatieve mogelijkheid om te vuren ontstaat.

 

The Legend Of The Mystical Ninja

The Legend Of The Mystical Ninja is een plaftormspel met RPG elementen. Je standaard aanval heeft drie niveaus en het bereik kan verbeterd worden met grijze katten die worden achtergelaten als je een vijand verslaat. Ook zijn er drie Judo talenten te leren. Je kunt een dier krijgen waar je op kunt rijden en waarmee je vijanden kunt rammen, je kunt een aanval leren die alle vijanden op het scherm raakt, je kunt leren een stukje te vliegen en er is een gevechtsaanval die zich snel herhaald. De meeste levels bestaan uit twee delen. In het eerste deel loop je door een dorp en kun je praten, spullen kopen, speciale aanvallen leren en mini games spelen. Voorbeelden hiervan zijn een Gradius kloon, air hockey en gokspellen.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mega Man X voor mij. Niet m'n favoriete uit de reeks vanwege de behoorlijke en vaak frustrerende moeilijkheidsgraad, maar de soundtrack is wel memorabel en qua gameplay spreekt mij dit stukken meer aan dan Mystical Ninja (die ik nog geen één keer heb gesteund overigens). Ik houd wel van behendige platformers en Mega Man ontwikkelde ook goed mee in de tijd van NES naar SNES. En dat ondanks dat ik de stijl van Mega Man 7 iets meer waardeer ;). Daar was het nog écht Mega Man met de klassieke bij-personages zoals Roll, Protoman, Dr. Light, Dr. Wily en Eddie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Ik zal het niet onder stoelen of banken steken, maar ik zie in deze poule toch echt het liefst de beide Mega Man games door gaan (en dat kan nog steeds!).

Die games vind ik alle opzichten de beste games uit deze poule (technisch en grafisch gezien is Lost Vikings zéker geen slecht spel, maar het spreekt mij minder aan en het gaat mij snel vervelen).

Bij Legend of the Mystical Ninja krijg ik wel een goed gevoel en het lijkt mij zeker een goed spel en een leuk spel om uit te spelen, maar het weegt voor mij niet op tegen Mega Man X.

Mega Man X is toch net wel even een tandje beter, dus gaat mijn stem heen.

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
18 hours ago, samba-boy said:

Nee, niet tegen X ;( X is mijn favoriet uit de reeks. Maargoed, Legend of the Mtstical Ninja hè... Laat ik dus ook eens een keertje tactisch stemmen. Gewoon kijken wat er gebeurt. :')

Dan ben ik in dit geval benieuwd wat je precies onder tactisch verstaat :P.

Mega Man X is namelijk al met zekerheid door en door op Mystical Ninja te stemmen maak je het voor Lost Vikings (waar je op stemt en die er al uitligt) en Mega Man X3 moeilijker om door te gaan, helemaal als Mystical Ninja nog wint ook ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
On 14-3-2018 at 9:07 PM, RM said:

Ik zal het niet onder stoelen of banken steken, maar ik zie in deze poule toch echt het liefst de beide Mega Man games door gaan (en dat kan nog steeds!).

 

Nou... De hoop is al vervlogen :N

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind The Legend of the Mystical Ninja erg interessant. Een game die ik ontdekt heb in deze contest. Wil hem zeker nog eens serieus gaan spelen. Maar Mega Man is voor mij toch de betere game. En dit is een interessant begin van de X serie. Ik kies Mega Man.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...