Ga naar inhoud

Poule 07-05  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Goof Troop
    • Super Mario All*Stars
      0


Aanbevolen berichten

5aa5a9397996a_Poule07-05.thumb.png.9b4eb39f252e692e47b3723f669b4724.png

 

Goof Troop

Goof Troop is een actie avonturenspel waarin je speelt als Max en Goofy. Je speelt door vijf gebieden op het Spoonerville eiland: Het strand, een dorp, een spookkasteel, een ondergrondse grot en een piratenschip. Je moet verschillende puzzels oplossen om zo tot het einde van het level te komen en om de eindbaas te verslaan. Vijanden kun je verslaan door stenen te gooien, blokken naar ze toe te schoppen, ze van de rand af te duwen of door bommen te gooien. Fruit beschermt je één keer als je geraakt wordt. Een rode diamant geeft je een extra leven en een blauwe geeft je de mogelijkheid om nog een keer verder te gaan als je levens op zijn. Diverse items moeten verzameld worden om het spel te voltooien. Elke speler kan maar één item tegelijk bij zich houden (twee als je alleen speelt). Met een haak aan een touw kan je aan de overkant komen.

 

Super Mario All*Stars

Deze Super Mario game is een verzameling van remakes van diverse Super Mario platform games van de NES. Namelijk Super Mario Bros., Super Mario Bros. 2, Super Mario Bros. 3, en Super Mario Bros.: The Lost Levels. De laatste is de versie die in Japan is uitgebracht als Super Mario Bros. 2. De spellen maken gebruik van nieuwere graphics en muziek. De spelervaring en levels zijn hetzelfde gebleven, afgezien van een paar opgeloste fouten. Ook is de mogelijkheid geïntroduceerd om je spelvoortgang op te slaan.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is toch wel een kraker in deze stemronde, zeker omdat ik beide spellen een warm hart toe draag. En dit duel gaat rechtstreeks om de poulewinst, bij gelijke stand gaat Goof Troop nipt door als ik het goed heb (momenteel 6-5 voor Goof Troop v.s. 6-6 voor Mario).

 

Puur kijkende naar de kwaliteit van de spellen, is Super Mario All-Stars een zeer goed geslaagde port waar urenlang plezier in zit. SMB 1, 2 en 3 zijn op een heerlijke wijze grafisch en muzikaal geüpgraded en ik heb in het verleden en het heden altijd veel plezier aan dit spel beleefd.

 

Goof Troop heb ik pas vrij laat ontdekt, ik denk 1-2 jaar geleden, toen ik online op fora aan het struinen was naar niet te moeilijke coöp spellen voor de SNES. En overal kwam deze titel als 'hidden gem' te voorschijn. Het is dan ook een echt leuk spel om samen te spelen, waarbij je later in het spel wel echt goede tactieken moet afspreken omdat Max sneller loopt dan Goofy en en Goofy sterker is. Daarnaast spreekt me de tekenstijl wel aan, lekker vrolijk en ongecompliceerd. Ook de puzzels worden steeds moeilijker en uitdagender.

 

Hoe moeilijk ik het ook vind, ga ik toch voor Goof Troop. Doorslaggevend is het feit dat dit een volledig origineel spel is, dus geen port, en ook enkel op de SNES is verschenen. Zonder pc/amiga/mega drive port bleef dit spel altijd wat minder bekend bij de meeste mensen, maar nu ik het zelf ontdekt heb verdient het wat mij betreft een plekje in de volgende ronde! :) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn stem is ongetwijfeld gezien de voorgaande rondes niet verrassend; 100% Goof Troop.

 

Dit is gewoon een leuke, originele en sfeervolle puzzelgame die nog eens éxtra leuk wordt in co-op modus. Mario All Stars is weliswaar een goed uitgewerkte port, dus ik zal het inhoudelijk niet onnodig afbranden; maar het zijn in mijn ogen van origine gewoon NES titels. Goof Troop is een échte SNES game / klassieker.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)
11 hours ago, Hinse said:

Dit is toch wel een kraker in deze stemronde, zeker omdat ik beide spellen een warm hart toe draag. En dit duel gaat rechtstreeks om de poulewinst, bij gelijke stand gaat Goof Troop nipt door als ik het goed heb (momenteel 6-5 voor Goof Troop v.s. 6-6 voor Mario).

Ik ga er van uit dat Donkey Kong Country 2 wel wint in deze 3e stemronde en dat zou betekenen dat 1 van deze 2 games wordt uitgeschakeld ;) 

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga iets schokkends doen, want ik stem ook op Goof Troop. :O Enkele dagen speelde ik voor het eerst sinds lange tijd All-Stars, en het viel me op dat de physics van Mario helemaal niet zo lekker speelden. Beetje alsof elk level een ijslevel was, zeg maar. Je mag het ermee oneens zijn, maar ik schrok van die experience. Tel daarbij mijn eerdere argumentatie van eerst (het is een remake van NES-games, kom nou) op en dan zeg ik; dan maar Goof Troop.

Link naar bericht
Delen op andere sites
56 minuten geleden, samba-boy zei:

Ik ga iets schokkends doen, want ik stem ook op Goof Troop. :O Enkele dagen speelde ik voor het eerst sinds lange tijd All-Stars, en het viel me op dat de physics van Mario helemaal niet zo lekker speelden. Beetje alsof elk level een ijslevel was, zeg maar. Je mag het ermee oneens zijn, maar ik schrok van die experience. Tel daarbij mijn eerdere argumentatie van eerst (het is een remake van NES-games, kom nou) op en dan zeg ik; dan maar Goof Troop.

Ik herken het. Niet zo lang geleden speelde ik samen met RM ook nog een stukje Mario Bros 3 op de virtual console (Wii port), maar ook daar kwam het heel ‘slipperig en glijderig’ over. Bij Giant Land kwamen we zelfs gewoon niet verder (alleen maar game overs vanwege vallen in afgronden, omdat springen niet lekker ging en je constant doorglipt / letterlijk de afgronden in loopt), terwijl ik op de NES nog altijd moeiteloos en behendig door de levels heen vlieg.

 

Maar mooi: Goof Troop staat al 3-0 voor, excl. nog 1 doelsaldo voordeeltje. :)

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)
On 14-3-2018 at 8:06 PM, MarsM said:

Maar mooi: Goof Troop staat al 3-0 voor, excl. nog 1 doelsaldo voordeeltje. :)

Laten we er dan maar 4-0 van maken.

 

Ondanks dat Goof Troop mij persoonlijk niet veel doet (ja @Hinse, kom maar weer met je verbazing :P), zie ik dit spel toch liever door gaan dan Super Mario All*Stars.

En ook met dezelfde reden als @MarsM en @samba-boy al hebben aangegeven; Het is een verzameling van de van de NES overgezette games, die niet vernieuwend zijn;

Super Mario Lost Levels is feitelijk te zien als een uitbreiding van Super Mario Bros.

Dan vind ik niet dat dit spel een kans mag hebben om verkozen te worden als beste SNES game (volgens retroforum).

Mijn stem voor deze battle gaat dus ook naar Goof Troop.

 

Ik kwam overigens bij het zoeken op Doki Doki Panic Vs. Super Mario 2 nog een verrassende Japanse reclame tegen.

Nooit geweten dat Super Mario Bros. 2 in Amerika is uitgebracht als Super Mario USA en dat Super Mario Lost Levels daar uitgebracht is als Super Mario 2 :P.

 

 

image.png

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uur geleden, RM zei:

Laten we er dan maar 4-0 van maken.

 

Ondanks dat Goof Troop mij persoonlijk niet veel doet (ja @Hinse, kom maar weer met je verbazing :P), zie ik dit spel toch liever door gaan dan Super Mario All*Stars.

En ook met dezelfde reden als @MarsM en @samba-boy al hebben aangegeven; Het is een verzameling van de van de NES overgezette games, die niet vernieuwend zijn;

Super Mario Lost Levels is feitelijk te zien als een uitbreiding van Super Mario Bros.

Dan vind ik niet dat dit spel een kans mag hebben om verkozen te worden als beste SNES game (volgens retroforum).

Mijn stem voor deze battle gaat dus ook naar Goof Troop.

 

Ik kwam overigens bij het zoeken op Doki Doki Panic Vs. Super Mario 2 nog een verrassende Japanse reclame tegen.

Nooit geweten dat Super Mario Bros. 2 in Amerika is uitgebracht als Super Mario USA en dat Super Mario Lost Levels daar uitgebracht is als Super Mario 2 :P.

 

 

image.png

Je bedoelt in Japan uitgebracht als SMB USA en de originele SMB2 in Amerika als The Lost Levels, denk ik? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb pasgeleden Goof Troop uitgespeeld met een vriend. Wat een hoop lol! Super Mario All Stars is niets meer dan een opgeknapte versie van Mario. Leuk om te spelen maar ik speel dan liever het origineel. Dus ik kies voor Goof Troop!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...