Ga naar inhoud

Poule 07-06  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest
    • Desert Strike - Return To The Gulf
      0


Aanbevolen berichten

5aa5a9d84981c_Poule07-06.thumb.png.7951abf51bdbc90c6612c68f6352b4de.png

 

Donkey Kong Country 2 - Diddy's Kong Quest

Donkey Kong Country 2 is het tweede deel in de Donkey Kong Country serie van platformspellen. In dit deel kun je spelen met Diddy Kong of Dixie Kong. Je speelt door 53 levels in 8 verschillende werelden. Er zijn diverse vijanden op het land, zoals reptielen, ratten, bijen en aasgieren. Vijanden onder water zijn onder anderen kogelvissen, palingen en haaien. Elke wereld eindigt met een eindbaas die verslagen moet worden om verder te kunnen. Vijanden kunnen verslagen worden door er op te springen of door een ton op ze te gooien. Je kunt één van de twee karakters besturen. Als er eentje geraakt wordt dan zal hij uit het beeld verdwijnen tot er een ton gepakt wordt met daarop de initialen "DK". Beide karakters hebben hun eigen speciale kenmerken. Er zijn levens te winnen door ballonnen of door 100 bananen te verzamelen.

 

Desert Strike - Return To The Gulf

Desert Strike is een shoot ‘em up spel, waarin de speler een AH-64 Apache helikopter bestuurt. Het spel is meer strategisch van aard dan andere schietspellen en speelt zich af in een open wereld, waarin je alle kanten op kunt. Je ziet de helikopter van bovenaf in een isometrisch beeld. De levels bestaan uit diverse opdrachten om vijandelijke wapeninstallaties onschadelijk te maken. De helikopter heeft een machinegeweer, Hydra raketten en Hellfire raketten. Als je beschoten wordt zal de sterkte van je pantser afnemen. Dit kun je voorkomen door uitwijkmanoeuvres uit te voeren. Je kunt je pantser herstellen door het pakken van power-ups of door gevangenen af te leveren bij een landingszone. Ook moet je de helikopter bijtanken als dit nodig is.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Donkey Kong Country 2 hoort naar mijn mening gewoon bij het beste wat de SNES te bieden heeft. De uitdagende gameplay, uitgebreide werelden, soundtrack, sfeer, collectibles, co-op functionaliteit, originaliteit. Er is eigenlijk niks op te noemen wat niet tegen perfectie aan zit bij deze titel. Als het dan ook nog eens sterke nostalgische gevoelens oproept, dan komt Desert Strike zéker niet in de buurt van enige twijfel om toch anders te stemmen dan op het meesterwerk van RARE. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb, zover ik me kan herinneren, DKC2 nog nooit uitgespeeld. Ik ben inmiddels ermee bezig en voorbij de wereld waar ik als kind jarenlang in bleef hangen. En wat ziet het er allemaal gelikt uit! Álle minpunten die DKC1 had (langzaam in de overworld van level naar level schuiven, mooi aangeven waar de exit is, een beetje meer exclusieve locaties bieden voor de twee speelbare characters, moeilijkere en originelere bazen, NOG toffere graphics, en NOG betere muziek (elk level zijn eigen versie van het 'death'-muziekje, bijvoorbeeld)) zijn verholpen. En de replayability is AMAZING.

 

Dit speel ik over 20 jaar nog. Want bijna 20 jaar geleden speelde ik het ook al.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor mij geen enkele twijfel en ik heb het al eens gezegd; Donkey Kong Country 2 is voor mij dé beste SNES game en die zou gewoon met vlag en wimpel de finale moeten halen.

In ieder geval gaat het met grote overtuiging door naar de knock-out fase, want dat deze game de poule wint dat staat al wel vast.

En ja het spel heeft inderdaad gewoon alles; goede karakters, een perfecte soundtrack, een fantastische wereldkaart, gaaf opgebouwde levels met goede graphics, uitdagende eindbazen, 1 van de meest memorable final boss tunes en ontzettend veel zoekwerk als het gaat om BOOM canons en munten en DK munten die gevonden moeten worden.

 

Dus ja met 1000% zekerheid gaat mijn stem (hoe verrassend) naar Donkey Kong Country 2!  

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vannacht weer een uurtje besteed aan het verderspelen van een wereld en vervolgens nog wat levels opnieuw gespeeld om de missende bonuslevels (te herkennen aan een uitroepteken achter de levelnaam; dan heb je alle bonuslevels uit dat level behaald) en de DK-munten te zoeken. De replayability van dit spel is gestoord.

 

Ligt het ook aan mij of is, buiten de bonuslevels om, dit deel ook echt veel langer dan DKC1? :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Qua collectibles sowieso wel, want je had hier naast alleen het vinden van de bonustonnen ook dat je de Krem Coins moest pakken en daarnaast waren de DK coins nieuw. De Krem coins leveren ook nog een bonuswereld op (Krem coins inruilen bij Klubba, de boss van wereld 3 Krem Quay) die je in deel 1 natuurlijk niet had. Daar had je alleen de uitroeptekentjes als je de bonustonnen had gevonden in een level ;)

 

Het aantal reguliere werelden/levels maakt mekaar niet zo veel geloof ik (6 werelden in beide) ;). DKC2 heeft nog een 7e wereld 'The Flying Krock', maar die heeft maar 1 level (Screech' Sprint) en dan de K.Rool Battle. Bij DKC kreeg je bij 'wereld 7' Gangplank Galleon direct de K.Rool Battle ;)

 

DKC3 is overigens NOG weer uitgebreider dan DKC2 ;)

 

Leuk weetje is ook dat de gameboy versie DKLand 2 precies hetzelfde was, behalve dat wereld 2 Crocodile Cauldron en wereld 3 Krem Quay werd gefuseerd tot één grote wereld Krem Cauldron. De boss Klubba kwam hierdoor te vervallen en de oorspronkelijke boss uit wereld 2 bleef (Kleever, die irritante skelettenknuppel) ;)

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
7 uur geleden, MarsM zei:

Qua collectibles sowieso wel, want je had hier naast alleen het vinden van de bonustonnen ook dat je de Krem Coins moest pakken en daarnaast waren de DK coins nieuw. De Krem coins leveren ook nog een bonuswereld op (Krem coins inruilen bij Klubba, de boss van wereld 3 Krem Quay) die je in deel 1 natuurlijk niet had. Daar had je alleen de uitroeptekentjes als je de bonustonnen had gevonden in een level ;)

 

Het aantal reguliere werelden/levels maakt mekaar niet zo veel geloof ik (6 werelden in beide) ;). DKC2 heeft nog een 7e wereld 'The Flying Krock', maar die heeft maar 1 level (Screech' Sprint) en dan de K.Rool Battle. Bij DKC kreeg je bij 'wereld 7' Gangplank Galleon direct de K.Rool Battle ;)

 

DKC3 is overigens NOG weer uitgebreider dan DKC2 ;)

 

Leuk weetje is ook dat de gameboy versie DKLand 2 precies hetzelfde was, behalve dat wereld 2 Crocodile Cauldron en wereld 3 Krem Quay werd gefuseerd tot één grote wereld Krem Cauldron. De boss Klubba kwam hierdoor te vervallen en de oorspronkelijke boss uit wereld 2 bleef (Kleever, die irritante skelettenknuppel) ;)

Maar ik zeg daarom ook, al had ik misschien wat duidelijker moeten zijn; buiten de bonuslevels om? De hoofdlevels ZELF voelen namelijk echt vele valen groter en meer gevuld aan en zijn veel meer dan, wat ik in DKC ervaarde bij de replay, een veredelde "platforming van links naar rechts om het level te halen". Daarmee wil ik DKC zeker niet tekort doen, maar DKC2 vooral aanschrijven. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
22 minuten geleden, samba-boy zei:

Maar ik zeg daarom ook, al had ik misschien wat duidelijker moeten zijn; buiten de bonuslevels om? De hoofdlevels ZELF voelen namelijk echt vele valen groter en meer gevuld aan en zijn veel meer dan, wat ik in DKC ervaarde bij de replay, een veredelde "platforming van links naar rechts om het level te halen". Daarmee wil ik DKC zeker niet tekort doen, maar DKC2 vooral aanschrijven. :)

Aah zo. Ja ik denk zelf ook dat dat gevoel echt klopt. Niet alleen waren de levels vaak wat langer, maar ook lang niet altijd ‘lineair’. Eigenlijk bij de start van het spel (Gangplank Galleon), maar vooral bij K.Rool’s Keep zijn de levels ook totaal anders ingericht: verticaal én tempo maken (of alle kanten op zoals bij Bramble Blast)... echt creatiever ingericht dan standaard ‘van links naar rechts’. Dat was in die tijd ook gewoon revolutionair :). DKC2 was ook wel echt een vooruitgang en geen ‘goedkope aanvulling’.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Zoals ik al vele keren eerder heb gezegd. Desert Strike vind ik veel meer een spel om op de Amiga/PC te spelen. En DKC is een goede platformer waar ik niet fan van ben maar ik merk wel dat het goed speelbaar is. Ik kies DKC.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Uitslag07_06.png.94ef4d6b5fed35fdc2ce4f14d22366f7.png

 

Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest wint deze battle.

 

Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest is poule winnaar geworden.

Desert Strike: Return To The Gulf heeft te weinig punten gehaald in de poule fase en is uitgeschakeld.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...