Ga naar inhoud

Poule 08-05  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Super Castlevania IV
    • Asterix & Obelix


Aanbevolen berichten

5aa5aa9302d8f_Poule08-05.thumb.png.2db5ef5c025ec24145927c477a059d9d.png

 

Super Castlevania IV

Super Castlevania IV is het eerste deel uit de serie dat uit is gekomen voor de SNES. Je speelt Simon Belmont, een vampierjager. Je hebt drie levens en je kunt je levensmeter opnieuw vullen door voorwerpen te pakken die de vijanden en kandelaars laten vallen. Het kan ook met de Magic Crystal die je ontvangt na het verslaan van elke eindbaas aan het einde van het level. Simon heeft een zweep, waarmee hij vijanden vanuit acht richtingen kan aanvallen door gebruik te maken van het D-pad. Als je de vuurknop vast houdt dan wordt de zweep slap en kun je projectielen blokkeren. Met je zweep kun je ook over grote gaten slingeren. Er zijn secundaire wapens, zoals een bijl of een horloge waarmee je de tijd stil kunt zetten. Er zijn ook wapens die één van je levensharten verbruiken.

 

Asterix & Obelix

Asterix & Obelix is een zijwaarts scrollende actiegame. Gallië is bezet door de Romeinen, afgezien van één dorp. Om dit dorp heeft Caesar een muur gezet om ze gevangen te houden. Asterix en Obelix willen de keizer echter laten zien dat zij gaan en staan waar ze zelf willen. Ze reizen door het Romeinse rijk en nemen een souvenir mee van elk land waar ze doorheen trekken. Je begint als Obelix en je baant je een weg door levels door je vijanden, zoals soldaten en everzwijnen te slaan. Ook zijn er punten te behalen door muntjes te verzamelen. Later komt er ook een water level waarin je in een bootje rotsblokken moet ontwijken. Verder zijn er diverse omgevingen, zoals een gebergte, een schip, een kasteel, een sportveld en sneeuw.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Poeh, deze is lastiger dan ik dacht. Aan beide spellen heb ik goede herinneringen. Asterix & Obelix is van die hele Infogrames reeks (De Reeks Met Je Striphelden) duidelijk het beste spel. Goede gebalanceerde gameplay (maar wel moeilijk!), hele fijne soundtrack! Vooral het nummer op 16:30 in de video hierboven is een favoriet van me. :) 

 

Super Castlevania IV heeft natuurlijk veel meer de internationale uitstraling en qua sfeer/soundtrack is het ook een uitstekend spel.

 

Echter, als ik dan toch eerlijk moet zijn ben ik altijd meer geneigd om Asterix & Obelix te spelen omdat ik altijd wel houd van die vrolijke tekenstijl. Dat hebben ze bij al die Infogrames titels goed bij elkaar gehad en ik heb daar een zwak voor. ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze battle is inderdaad pittig... De zweep of de toverdrank...

Beide spellen zijn qua gameplay geweldig en de soundtrack en graphics van Asterix & Obelix zijn fantastisch.

Castlevania IV spreekt mij qua muziek en graphics iets minder aan (niet alleen t.o.v. Asterix & Obelix, maar ook t.o.v. de NES reeks).

 

Qua stemmen maakt het niet uit, want beide games zijn met volle 100% zekerheid door.

Ik ga voor een tactische stem op Asterix & Obelix; Bij winst op Castlevania is het spel poule winnaar en zou het potentieel gezien een "makkelijkere" tegenstander moeten loten. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Castlevania IV. Hoewel uit de beginfase van de SNES is dit nog een toffe Castlevania, waar de serie later steeds minder en minder werd. Deze stijl Castlevania spellen zijn echt nostalgisch en hebben echt die heerlijke en kenmerkende houterige platform gameplay. Ook waren er enkele verbeteringen, zoals ook schuin en recht omhoog kunnen meppen met je zweep.

 

Asterix en Obelix is ook een goede titel, dus niet verwonderlijk dat beiden al door zijn (en dan bedoel ik Asterix, Obelix en Castlevania :+). Verder weinig op aan te merken. De keuze gaat voor mij even puur op 'goed deel uit een nostalgische serie' tegenover 'leuk spel gebaseerd op een gelijknamige comic'. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Uitslag08_05.png.345eb6b3e143322d7735e643fba64c7c.png

 

Deze battle eindigt in een gelijk spel.

 

Super Castlevania IV en Asterix & Obelix hebben beiden evenveel punten gehaald;

Op basis van jurystemmen is Asterix & Obelix poule winnaar geworden en is Super Castlevania IV tweede geworden in de poule.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...