Ga naar inhoud

Poule 11-06  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Super Mario Kart
    • Killer Instinct


Aanbevolen berichten

5aaee740b092b_Poule11-06.thumb.png.90acbba514ba790dbe18cd6d3770320b.png

 

Super Mario Kart

Super Mario Kart is een racespel waarin je in een kart rijdt. Dit kun je zowel in je eentje als met twee spelers spelen. Je kunt kiezen uit acht personages uit de Super Mario franchise. Ook het thema van elke baan is gebaseerd op de Super Mario franchise. De camera bevindt zich achter de kart die je bestuurt. De bedoeling is om als eerste over de finishlijn te komen. Vierkanten met vraagtekens op de weg geven je extra mogelijkheden om andere rijders aan te vallen of te vertragen. Je kunt bijvoorbeeld een schild afvuren of een bananenschil achterlaten. Als je een Starman pakt kun je een tijdje niet aangevallen worden. Computerspelers hebben een speciale kracht die te maken heeft met het karakter van de computerspeler. Er zijn ook munten aanwezig waardoor de topsnelheid verhoogt wordt. Deze munten zorgen er ook voor dat wanneer je geraakt wordt je alleen munten verliest, maar niet de macht over het stuur kwijtraakt.

 

Killer Instinct

Killer instinct is een 1 tegen 1 vechtspel. Het spel leent de set van aanvallen van Street Fighter en is ook erg geïnspireerd door Mortal Kombat, maar onderscheidt zich ook op diverse vlakken: Het spel heeft twee levensmeters. Als er één levensmeter leeg is stopt de ronde en de volgende ronde begint de winnaar met de hoeveelheid energie die hij over had. Combo's worden automatisch uitgevoerd door een combinatie van knoppen. Elke speler heeft twee eindmoves, genaamd "No Mercy". Deze moves zijn minder gewelddadig dan in Mortal Kombat. Ook is er "Humiliation", waarbij de tegenstander gaat dansen. Daarnaast is er een combo breaker waarmee een speler een combo kan onderbreken voordat deze afgerond is.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga hier voor Killer Instinct, omdat het een van de mooiere SNES spellen is en ik persoonlijk fan ben van deze franchise. Eigenlijk meer dan Mortal Kombat of Street Fighter. Over Super Mario Kart is al veel gezegd: baanbrekend in die tijd (net als Star Fox), maar gameplay en grafisch naar hedendaagse standaarden toch wel ondermaats.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik draag deze beiden geen warm hart toe. Als ik zou moeten kiezen dan Mario Kart, omdat ik deze titel qua gameplay, soundtrack en co-op net iets leuker vind. Wel is Super Mario Kart duidelijk één van de mindere uit de reeks (is al veel over gezegd), dus ik verwacht dat het sowieso snel strandt in de afvalrondes.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...