Ga naar inhoud

Nieuw F1 Logo getoond


Aanbevolen berichten

Nieuw F1 Logo

 

f1_logo_nieuw.jpg.83c3e57488ce9d027140a1d1c787e335.jpg

 

Vanmorgen heel vroeg is de kwalificatie-wedstrijd van de Formule 1 verreden. Met een onbekend F1 Logo. Over dat nieuwe logo blijkt al in november 2017 te zijn geschreven, wat ik helemaal gemist heb.

Ik citeer:

F1 introduceert nieuw logo
De Formule 1 heeft, ruim een jaar nadat het Amerikaanse mediaconcern Liberty Media zich als nieuwe eigenaar meldde, een nieuw logo geïntroduceerd.
Het oude, iconische Formule 1-logo is na 23 jaar ingeruild voor iets nieuws. De verandering is onderdeel van hoe Liberty Media de sport wil verfrissen, herpositioneren en laten groeien.
Onderdeel daarvan is dat de sport er zowel langs de baan als op tv ook visueel anders uit komt te zien, waar behalve een nieuw logo ook nieuwe tv-graphics bij horen.


En waarom?

"De ‘1’ die in de weggelaten ruimte van het logo werd gevormd, komt niet goed over op digitale platformen”, zegt Sean Bratches, de commerciële baas van de sport, over het cijfer dat zo subtiel was weggewerkt dat veel fans het niet eens zagen. Dat klopt wel en blijkt ook uit de poll die ik eens over het F1 Logo heb gehouden.

 

logo-600x400.jpg.7f585f135731cf888d1479b9f14d905e.jpg

Het oude F1-logo, hier met niet correct aangebrachte ondertitel.

Maar of ze daar echt blij mee zijn, met het nieuwe F1 logo? Fabrikant 3M in ieder geval niet...

Ik citeer:

Fabrikant 3M, onder meer bekend vanwege de ducttape en kantoorproducten, is niet blij met het nieuwe F1-logo. Het nieuwe logo van de Formule 1 vertoont veel gelijkenissen met het logo van een van de merken van 3M.
De Telegraph meldt dat de stijl van het logo van F1 erg overeenkomt met die van de F in het merk Futero van 3M. Eerlijk is eerlijk, de gelijkenissen zijn zeker aanwezig.


Zie zelf:

logo-f1-en-3m.thumb.png.7d7cc266896c2824754e533b40363164.png

 

Lijkt het of lijkt het niet? Wat vinden jullie ervan?
 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oooh ja; die sport die enkel helemaal wordt uitgemolken in de media omdat er een Nederlander meedoet die geweldig is en waarbij mindere prestaties altijd aan iets anders liggen (kapotte auto, kinderachtige lijnrechters, stomme banen waar je niet kunt inhalen, blabla).

 

Best aardig als je al dat vreselijke NL chauvinisme kunt relativeren of zelfs kunt negeren, én als Ziggo niet weer alle uitzendrechten zou opkopen. Het doet me daarom niet zo heel veel ;).

 

Dat logo? Ja, dat lijkt me een pijnlijk terechte patent-kwestie :')

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 uur geleden, djkoelkast zei:

3M niet zo bekend?

Neuh, niet bij zoals ik zei 'het gangbare publiek'. Ga jij maar eens willekeurig op straat mensen vragen naar 3M of het logo van 3M... dan gaan er gegarandeerd vaker wenkbrauwen omhoog dan dat je dat doet bij Heineken, Coca-Cola, Philips, Albert Heijn, Mercedes, McDonalds, NS, Starbucks, NPO, Ajax, KLM, blablabla.

Link naar bericht
Delen op andere sites
42 minuten geleden, MarsM zei:

Neuh, niet bij zoals ik zei 'het gangbare publiek'. Ga jij maar eens willekeurig op straat mensen vragen naar 3M of het logo van 3M... dan gaan er gegarandeerd vaker wenkbrauwen omhoog dan dat je dat doet bij Heineken, Coca-Cola, Philips, Albert Heijn, Mercedes, McDonalds, NS, Starbucks, NPO, Ajax, KLM, blablabla.

3M is wat mij betreft superbekend, maar dat zal dan wel aan mij liggen.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden, djkoelkast zei:

3M is wat mij betreft superbekend, maar dat zal dan wel aan mij liggen.

 

Dat zou ik niet zeggen hoor, maar neem de proef 'ns op de som ;). Je moet net specifiek lijm o.i.d. nodig hebben en er mee in aanraking komen. Als je je daar al niet mee bezig houdt gaat er veel minder snel een belletje rinkelen bij 3M. Ik moest zelf ook echt even kijken voor ik vaag doorhad dat het "oooh ja, dát merk" was. Reclame zie ik er ook eigenlijk nooit van op tv ofzo.

 

Op dezelfde manier heb je tig merken parfum of wijn die heel bekend zijn... moet je wel specifiek een wijndrinker of parfumspuiter zijn anders zegt een logo of merk iemand al niks. Dat is anders bij universele merken en logo's waar iedereen mee in aanraking komt (politie, banken, enzovoorts).

Link naar bericht
Delen op andere sites

3M is zo'n groot bedrijf die heel veel andere merken en patenten in bezit heeft. Natuurlijk niet van het kaliber Google oglf McDonalds, maar wel een vrij grote internationale uitstraling.

 

Ik heb op zolder nog een gesealde verpakking liggen met 5,25 inch floppy's van 3M :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is het 'm dus ook... de paraplumerken worden vaak wel herkend, maar mensen zijn over het algemeen vaak al weer veel minder bekend met het merk dat er precies achter zit of dát er nog een ander merk achter zit. In Nederland is dat natuurlijk al vaak met een merk als Unilever.

 

Op dezelfde manier zijn er ook tig voorbeelden van merken die op zichzelf sterk en bekend in de markt staan (zowel qua naam als merklogo), maar veel mensen niet weten dat het eigenlijk gewoon onderdeel van een ander merk is. Zal je echt verbazen hoe vaak mensen zeggen "Ooh, dat wist ik helemaal niet!". Bijvoorbeeld Amstel bier dat ook gewoon van Heineken is of Intertoys dat (nog) onderdeel is van Blokker.

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden, MarsM zei:

Dat is het 'm dus ook... de paraplumerken worden vaak wel herkend, maar mensen zijn over het algemeen vaak al weer veel minder bekend met het merk dat er precies achter zit of dát er nog een ander merk achter zit. In Nederland is dat natuurlijk al vaak met een merk als Unilever.

 

Op dezelfde manier zijn er ook tig voorbeelden van merken die op zichzelf sterk en bekend in de markt staan (zowel qua naam als merklogo), maar veel mensen niet weten dat het eigenlijk gewoon onderdeel van een ander merk is. Zal je echt verbazen hoe vaak mensen zeggen "Ooh, dat wist ik helemaal niet!". Bijvoorbeeld Amstel bier dat ook gewoon van Heineken is of Intertoys dat (nog) onderdeel is van Blokker.

Heineken is van Amstel, niet andersom ;)

Intertoys, Big Bazar en Xenos zijn van Blokker

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 hours ago, Keetie said:

Het gaat hier ook niet over het logo van 3M, maar over een product van 3M (FUTURO).

 

3m.jpg.e4c586ebb3292fb752a1fb518093940e.jpg

 

Toch, ook al lijkt het dan niet helemaal, zie ik nog steeds de 007 gun logo voor me.

 

007.jpg.417e7ec2f7c1f457106ec3cf467d208e.jpg

 

 

Om even ontopic te blijven, ik kan met alle respect niet begrijpen hoe je het 007 gunlogo in dat nieuwe logo van F1 ziet...

Het is écht compleet anders (een pistool (en de 7 die het handvat vormt) ten opzichte van 3 simpele kromme lijnen... O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
On 4/3/2018 at 10:51 PM, RM said:

Om even ontopic te blijven, ik kan met alle respect niet begrijpen hoe je het 007 gunlogo in dat nieuwe logo van F1 ziet...

Het is écht compleet anders (een pistool (en de 7 die het handvat vormt) ten opzichte van 3 simpele kromme lijnen... O}

Gunpower!

 

Ach, atuurlijk heb je gelijk, ik had ook iets anders in mijn hoofd, het pistook zag ik andersom. Ik denk aan het begin van een film. Alleen kan ik dat beeld nergens nog vinden. Maar ik vind dat 007 pistool logo best wel aardig.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...