Ga naar inhoud

Poule 14-05  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Terranigma
    • Illusion Of Gaia (Illusion Of Time)


Aanbevolen berichten

5ab8176a1da10_Poule14-05.thumb.png.a79b549c118249b7f500b353da72572d.png

 

Terranigma

Terranigma is een actie RPG. Je ziet de wereld van bovenaf. Het vechtsysteem is realtime en stelt de speler in staat om diverse technieken toe te passen, afhankelijk van of de speler aan het rennen, springen of aanvallen is, of een combinatie daarvan. Elke aanval is bedoeld om meer schade aan te richten bij verschillende vijanden, maar meestal is er niet veel verschil. Bij elke overwinning krijgt men meer experience points. Hierdoor krijgt het karakter een hoger level en daarmee een hoger maximum hit points. Ook wordt hij sterker, kan beter verdedigen en krijgt meer geluk. Vijanden laten soms edelstenen achter, waarmee andere wapens en magische spreuken gekocht kunnen worden. Er zijn geen magiepunten; Spreuken koop je en kun je één keer gebruiken. Magirocks kunnen omgezet worden in magische ringen en medailles. Na gebruik van deze ringen veranderen ze weer terug in Magirocks.

 

Illusion of Gaia (Illusion of Time)

Illusion of Gaia (Illusion of Time) is een actie RPG. Ontdekkingsreizigers zijn de wereld aan het verkennen. Jij speelt één van de ontdekkingsreizigers genaamd Will. Will komt terecht in een “Dark Space”, waar hij een wezen ontmoet genaamd Gaia. Deze Gaia vertelt dat Will zijn huis moet verlaten en de wereld moet redden van het komende kwaad. De speler bestuurt Will of één van zijn alter ego’s Freedan of Shadow. Tijdens het spel kom je diverse andere karakters tegen. Het spel heeft geen experience systeem zoals in andere RPG’s. In plaats daarvan heeft het spel een bijzondere manier om de statistieken van je speler te veranderen. Als alle vijanden in een ruimte zijn verslagen krijgt de speler een juweel. Dit juweel vergroot aanval, verdediging of leven. Gespeelde ruimten kun je niet nog een keer betreden.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is mij compleet om het even, mede omdat dit een, tot nu toe zeldzame, volledig eerlijke vergelijking is. Hetzelfde genre, dezelfde gameplay, dezelfde grafische stijl. Beiden goede games als je er van houdt. Aangezien ik Terranigma 'vroeger' vele uurtjes heb gespeeld en deze titel nog een Zelda gevoel geeft ga ik daar bij dezen mijn stem op uitbrengen. ;)

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Oef. Mijn grote favoriet versus zijn spirituele 'vervolg'.

 

Illusion of Time. Al is het maar voor Castoth, de duistere eerste big boss die je moet verslaan in de gedaante van Freedan, een blonde langharige EPIC MOTHERFUCKER die met zijn zwaard alles kapotslaat. En dan mag je (speciaal voor de Amerikaanse en Europese markt want voor het Japanse origineel was het spel wat makkelijker) Castoth op zijn klauwtjes slaan vooraleer je het grote, enge hoofd kan beginnen meppen.

 

Ik was 4, en had de allergaafste nachtmerries ever. Ik hou van mijn jeugd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ken beide spellen niet echt. En in een half uurtje wordt je niet veel wijzer. Als ik de filmpjes doorzap zie ik meer actie bij Terranigma en bij de andere een hoop verhaal. Dus kies ik daarom voor Terranigma.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb beide spellen 2x gesteund tijdens de poule fase en het zijn voor zover ik het nu kan beoordelen (ik heb beide games nooit gespeeld) allebei goede games met goede muziek.

Kijkende naar de graphics en naar het aantal teksten die in beeld komen kies ik voor Terranigma, want dat spreekt mij dan net iets meer aan.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...