Ga naar inhoud

Poule 14-06  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?



Aanbevolen berichten

5ab8182aa86bb_Poule14-06.thumb.png.ef68654094d95b045501eb741b15df02.png

 

F-Zero

F-Zero is een futuristische racegame. Het doel is om zo snel mogelijk over de finishlijn te komen, terwijl je diverse obstakels zoals magneten en slipzones vermijdt. Winnen doe je door de baan uit je hoofd te leren en snel te reageren. F-Zero is de naam van het toernooi waar je aan mee doet. Er zijn vier karakters met hun eigen zweefauto. Elke zweefauto vliegt anders en elke zweefauto heeft een energiemeter die aangeeft hoeveel schade de auto nog kan verdragen. Energie kun je terugwinnen door over een pitstop gedeelte langs de weg te rijden. Elke race bestaat uit vijf ronden over een baan. Elke ronde moet de speler een plaats hoger uitkomen om niet uit de race gezet te worden. Er zijn vijftien banen, verdeeld over drie competities.

 

Act Raiser

Act Raiser is een platform- en stedenbouwspel. De speler speelt als “The Master”. Dit is een God-achtig wezen die moet vechten tegen een kwaad wezen; “The Evil One”. Je bestuurt niet direct The Master, maar in plaats daarvan kun je de wereld beïnvloeden door middel van een engel en een standbeeld. Tijdens de simulatie speel je de engel en tijdens de actie speel je als standbeeld. Bij de simulatie kijk je van bovenaf. Je begint met twee mensen en je moet de populatie vergroten. Je kunt wegen bouwen maar ook onweer, regen en zonneschijn gebruiken. De actie vindt plaats voor en na de simulatie. Je speelt een standbeeld die vijanden moet verslaan en uiteindelijk tegen een eindbaas moet vechten.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

En nog twee titels die al uit de competitie liggen, maar de keuze is sowieso eenvoudig; F-Zero. Vrij basic racegame, qua besturing goed uitgebalanceerd. Qua gameplay en hoeveelheid tracks helaas een stuk kaler dan Mario Kart en ook dat voortdurende knarsende tandwielengeluid is storend. Act Raiser vind ik helemaal niks. Lelijk, eentonig, matige soundtrack.

 

Beiden duidelijk geen winnaars, dus de einduitslag kan ik goed begrijpen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

De keuze doet er hier niet meer toe, maar ook voor mij is de keuze vrij duidelijk.

Act Raiser is voor mij de mindere game, omdat ik de worldmap gewoonweg niet mooi uitgewerkt vind en daarnaast het figuurtje dat je bestuurt veel te houterig is.

Dan speel ik liever en waarschijnlijk ook een stuk langer F-Zero.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind Act Raiser een grappig en origineel spel maar het spel waar ik al enige uurtjes in heb zitten is F-Zero. Van deze twee is F-Zero de betere voor mij want die heeft me over kunnen halen om het al een heel aantal keer te spelen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...