Ga naar inhoud

Poule 15-06  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Super Metroid
    • Road Runner's Death Valley Rally
      0


Aanbevolen berichten

5ab8196669c35_Poule15-06.thumb.png.84599ced504de580cbfe8ad2e15f851b.png

 

Super Metroid

Super Metroid is een actie-avontuur platform spel. Het is de derde in de serie. Het spel speelt zich af op de fictieve planeet Zebes. De speler bestuurt Samus, die is op zoek naar een Metroid en die gestolen is door Ridley, leider van de ruimtepiraten. Samus kan rennen, springen, hurken en een wapen vuren in acht richtingen. Ook kan zij tegen een muur omhoog springen en achteruit lopen en schieten. In het spel zijn ook diverse power-ups te vinden. Hiermee kan zij haar pantser verbeteren, maar ook kan zij nieuwe handigheden leren om op plekken te komen die eerder ontoegankelijk waren. Zo kan zij bijvoorbeeld met de Morphing Ball vaardigheid in een bal oprollen en zo nauwe ruimten in rollen en bommen achterlaten. Spring Ball zorgt ervoor dat zij kan springen als zij een bal is. Met de Speed Booster kan zij sneller rennen. Met de Grapple Beam kan zij van het ene platform naar het andere platform zwaaien.

 

Road Runner's Death Valley Rally

Road Runner's Death Valley Rally is een platformspel waarbij je moet voorkomen dat Road Runner wordt opgegeten door Wile E. Coyote. Het spel heeft vijf verschillende omgevingen, bestaande uit drie levels en een eindbaas gevecht. Coyote heeft in elk level een andere manier om Road Runner te pakken te krijgen, zoals bijvoorbeeld een Batman outfit of explosieven. Elk level heeft ook een filmpje waarbij Coyote's uitvinding neerstort, terwijl de speler over de eindstreep komt. Na drie levels speelt Road Runner tegen één van Coyote’s superwapens. De speler kan Road Runner laten rennen en springen. Vogelzaad geeft hem de mogelijkheid tijdelijk harder te rennen.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit lijkt me overduidelijk Super Metroid. Ik ben ook geen groot fan van futuristische spelwerelden, maar Metroid is een goed uitgewerkte platformer die grafisch prima oogt. Road Runner is gewoon matiger uitgewerkt in meerdere opzichten, waaronder besturing, té grote characters, storende gameplay door lastig vooruitzicht, enz. Leuk ter herkenning voor de Looney Tunes liefhebber, maar in vrijwel alle opzichten een minder goede game dan Metroid. Niet verwonderlijk dat Metroid al door is en Road Runner al uit de competitie ligt ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites

"THE LAST METROID IS IN CAPTIVITY.

THE GALAXY IS AT PEACE."

 

Nooit eerder had ik een menselijke stem uit de SNES horen komen. Dat moment blijft je bij. Helaas in mijn geval met Duitse ondertiteling, die niet uit te zetten viel (fijn joh, zo'n Europese uitgave waarbij je uit drie ondertitelingen MOEST kiezen). Vervolgens gaan er 5 minuten voorbij en meteen heb je al een zelfdestructie-mechanisme-ren voor je godganse leven-momentje. Welkom in Super Metroid. We're not fucking around here.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou, ik zal mijn aanvulling ook geven; Ook mijn stem gaat naar Super Metroid.

Ik heb persoonlijk niet veel (of eigenlijk niets) met de serie en ik heb ook nooit een spel van Metroid gespeeld, maar tegenover Road Runner is het toch wel duidelijk de betere game van de 2 games.

Ik deel de meningen die al eerder werden aangegeven hierboven en daar komt inderdaad ook bij dat Road Runner al uitgeschakeld is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zoals ik eerder heb gezegd vind ik road runner voor geen meter spelen omdat je niet kan zien waar je heen gaat. Super Metroid is een hele goeie platformer dus daar gaat mijn stem heen!

Link naar bericht
Delen op andere sites
20 hours ago, Frey said:

Super Metroid is gewoon een van de absolute toppers. _O_

Ik beeldde me zojuist een concert in met op het podium René Froger, Gerard Joling en Samus. Ik hoop dat ze haar wapen goed gebruikt. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...