Ga naar inhoud

Poule 16-05  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Harvest Moon
    • Mickey Mania


Aanbevolen berichten

5ab81a0109038_Poule16-05.thumb.png.179e9ae7ad5ea20c5e87f788f2bba091.png

 

Harvest Moon

Harvest Moon is een landbouwsimulatie RPG. Je speelt een jonge jongen die na zijn vaders dood de boerderij moet overnemen. Het doel van het spel is om de boerderij te repareren en te onderhouden. De speler kiest zelf welke tijd hij besteed aan dagelijkse taken, zoals landbouw, vee fokken, vissen en verzamelen van voedsel. Elke dag moeten de planten water krijgen. Dieren moeten gevoerd worden. Koeien hebben zelfs nog meer aandacht nodig; Je moet tegen ze praten, ze borstelen en melken. De wereld is een vochtig subtropisch landschap en verandert met de seizoenen mee. Er zijn drie gebieden: De boerderij, het stadje en de berg. Er zijn diverse groenten en fruit te verbouwen. Ook heb je diverse gereedschappen, zoals een gieter, bijl of een schoffel. Je kunt diverse dieren houden, zoals een hond of een paard. Ook kun je trouwen en er zijn ook speciale gebeurtenissen, zoals festivals of natuurrampen.

 

Mickey Mania

In dit platformspel speel je als Mickey Mouse die zijn weg moet banen door puzzels en vijanden die gebaseerd zijn op de Mickey Mouse tekenfilms. Het spel begint met de oudere cartoons van Mickey Mouse (bijvoorbeeld het debuut van Mickey genaamd Steamboat Willie) en gaat vanaf daar naar de nieuwere. Je vijanden versla je door er op te springen of door knikkers te gooien die te vinden zijn in het level. Je levens terug krijgen kan door sterren te verzamelen. Extra levens krijg je door het verzamelen van petten.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 26-3-2018 at 18:15, Hinse zei:

Mickey, want dit is wat mij betreft de beste Mickey titel qua sfeer en Harvest Moon is saai en repetitief. ;) 

Ben ik toch niet eens in dit geval ;).

Persoonlijk vind ik Harvest Moon een hele originele gameplay hebben en de uitwerking (grafisch, soundtrack) brengt prima het plattelandsfeertje over. Je moet er inderdaad geduld bij hebben maar dat is ook de hele opzet van het spel. In het echt kun je ook niet naast je moestuintje gaan zitten wachten tot er iets groeit ;)

 

Mickey Mouse is niet onaardig, maar het springt op geen enkel vlak écht duidelijk naar voren. 'Gewoon wel leuk' is dan het gevoel dat je overhoudt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden, MarsM zei:

Ben ik toch niet eens in dit geval ;).

Persoonlijk vind ik Harvest Moon een hele originele gameplay hebben en de uitwerking (grafisch, soundtrack) brengt prima het plattelandsfeertje over. Je moet er inderdaad geduld bij hebben maar dat is ook de hele opzet van het spel. In het echt kun je ook niet naast je moestuintje gaan zitten wachten tot er iets groeit ;)

Het is wel origineel en ik snap dat het de opzet van het spel is, maar dat is juist de reden om er niet voor te stemmen. Dat zou betekenen dat iedereen die MK1/2/3/Killer Instinct er uit heeft gestemd ook met een ander argument moet komen dan 'ik vind vechtspellen niet leuk'. Maar als je gewoon echt niets met het genre hebt valt er ook weinig meer te redeneren meer natuurlijk. Dat had ik hier dus ook. ;) 


Als ik moet kiezen tussen 'iets is objectief gezien een origineel spel met veel fans en geweldige recensies' vs. 'ik vind er zelf geen reet aan' dan kies ik uiteindelijk toch meestal voor die laatste. Anders kunnen we net zo goed de ratings van mobygames/gamesmeter pakken om de uitslag te bepalen. :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden, Hinse zei:

Het is wel origineel en ik snap dat het de opzet van het spel is, maar dat is juist de reden om er niet voor te stemmen. Dat zou betekenen dat iedereen die MK1/2/3/Killer Instinct er uit heeft gestemd ook met een ander argument moet komen dan 'ik vind vechtspellen niet leuk'. Maar als je gewoon echt niets met het genre hebt valt er ook weinig meer te redeneren meer natuurlijk. Dat had ik hier dus ook. ;) 


Als ik moet kiezen tussen 'iets is objectief gezien een origineel spel met veel fans en geweldige recensies' vs. 'ik vind er zelf geen reet aan' dan kies ik uiteindelijk toch meestal voor die laatste. Anders kunnen we net zo goed de ratings van mobygames/gamesmeter pakken om de uitslag te bepalen. :P 

Snap ik volledig hoor en ben het ook eens, dat is het voorkeursverschil, áls er maar een motivatie achter zit. ;) Ik vind Doutzen Kroes ook niet veel aan, terwijl 'men' dat toch anders ziet. Ja, sorry... :P

 

Ik heb vanaf het begin aangegeven dat ik 'op voorhand / ondoordacht wegstemmen op genre' jammer vind. Met name veel vecht- en sportspellen zijn hierop duidelijk zonder verdieping blind gesneuveld, wat in sommige gevallen gewoon zonde is (ik ben het als één van de weinigen met je eens over Mortal Kombat). Enige verdieping had zeker anders uit kunnen pakken. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mickey Mouse ziet er leuk uit, is qua graphics zeker in orde en de game interesseert mij voldoende om het te spelen.

Harvest Moon is een grote titel en doet mij qua graphics veel denken aan Zelda (Links Awakening); De game zit ook fantastisch in elkaar en is zeer uitgebreid.

 

De battle gaat in feite tussen Harvest Moon en Mega Man X2; Mickey Mouse is al uitgeschakeld en Super Mario World is al door.

Zoals al gezegd zou ik graag Mega Man X2 door zien gaan.

Ik kan 2 dingen doen;

  • Of ik stem tactisch op Mickey Mouse en hoop dat Mega Man X2 nog gelijk speelt of wint van Super Mario World (en dan zou Harvest Moon moeten verliezen van Mickey Mouse)
  • Of ik stem op Harvest Moon en laat het ten koste van Mega Man X2 doorgaan (ervan uitgaande dat Mega Man X2 toch verliest).

Gezien de users die nog hun stem uit kunnen brengen het erg spannend zullen gaan maken zou dan de vraag eerder zijn, gun ik Harvest Moon een plaats in de knock-out fase.

Antwoord: JA!

 

Dus... Ik ga voor Harvest Moon en beschouw Mega Man X2 als uitgeschakeld.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...