Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hey iedereen,

 

Laat ik maar meteen beginnen met posten. Ik heb laats mijn sega megadrive gemod zodat ik al mijn spellen op 60Hz kon spelen met NTSC ipv pal.

Voor degene die het niet weten: De meeste games voor de sega megadrive zijn niet region locked. Echter, omdat de meeste spellen voor america gemaakt zijn en zonder code verandering geport zijn naar europa lopen de spellen wat langzaam hier. Dit komt omdat de spelcomputer al zijn berekeningen maakt bij ieder frame. Hierdoor is sonic niet meer zo snel maar zo langzaam. Met een simpele mod kan ik de region van de spelcomputer veranderen zodat mijn megadrive zich gedraagd als een genisis. (in princiepe wordt het ook echt een genisis)

 

Nu is het probleem: Ik heb een moderne monitor met alleen maar een HDMI ingang dus ik moet mijn analoge signiaal converteren naar HDMI. Alleen ik krijg geen mooi beeld uit al mijn converters op de NTSC mode. Alles wordt zwart-wit en ik mis de helft van mijn scanlijnen.

 

Wat ik al geprobeerd heb:

Een av naar hdmi converter uit een nederlandse winkel.

Zo'n witte av naar hdmi converter uit china. Bij deze converter komt ook het pal signiaal niet goed door. Maar bij mijn andere spelcomputers werkt het wel gewoon goed.

 

Weet iemand hoe ik een fatsoendelijk beeld hieruit kan krijgen?  Ik zit op een studentenbudget dus een framemeister gaat het niet worden :/

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...