Ga naar inhoud

Beste 32-3  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Super Mario World 2 - Yoshi's Island
    • TMNT IV: Turtles In Time


Aanbevolen berichten

5aca749b7e7e8_Beste32-3.thumb.png.0d559477d2aefcc07f895e4464b5c019.png

 

Super Mario World 2 - Yoshi's Island

Super Mario World 2, Yoshi’s Island is een platformspel. In dit spel speel je als een Yoshi, een dinosaurus, die Baby Mario veilig door 48 levels moet leiden, verdeelt over zes werelden. In elk level krijg je een andere kleur Yoshi. Yoshi kan zijn vijand pakken met zijn tong en inslikken en uitspugen. Ook kan hij de vijand doorslikken. De vijand verandert dan in een ei die Yoshi bij zich houdt. Deze kan op een later moment weer worden afgevuurd om andere vijanden te verslaan. De bedoeling is om Baby Mario te beschermen. Als je geraakt wordt zal een krijsende Baby Mario in een bubbel door de lucht zweven. Als de baby niet binnen 10 seconden wordt gepakt verlies je een leven. De hoeveelheid tijd kan verhoogt worden door sterren te verzamelen. Als Yoshi geplet wordt of in een put valt verlies je direct een leven. Aan het einde van elke wereld bevindt zich een eindbaas. Er zijn ook gedeelten waarbij je als Super Baby Mario speelt.

 

TMNT IV - Turtles In Time

Teenage Mutant Ninja Turtles IV: Turtles in Time is een vechtspel waarin je diverse levels moet doorlopen en eindbazen moet verslaan. Je kunt kiezen welke turtle je wilt spelen; Elke turtle heeft sterke en zwakke kanten. Nieuw ten opzichte van voorgaande games uit de serie is de mogelijkheid om een powerattack uit te voeren door snel achter elkaar de vijand te raken. Ook is het mogelijk om grondtroepen tegen het scherm aan te gooien. Het spel heeft ook een tijdrit mode en een mode om tegen een andere speler te vechten.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is dus echt een vervelende strijd. Niet omdat de keuze voor mij moeilijk is, maar ik voorzie een vroegtijdige uitschakeling voor TMNT, terwijl dat echt een geweldig spel en dito arcade port is. SMW2 heb ik nooit echt omarmd, want ik ontdekte het relatief laat en vond het vanaf het begin al veel te kiddy, alsof het voor kleuters gemaakt is met al die Yoshi's en Baby Mario. Grafisch ziet het er natuurlijk wel schitterend uit, maar ik houd zelf wat meer van de simpele achtergronden omdat dit teveel afleidend werkt. Daarnaast ben ik ook minder fan van rondlopen met Yoshi dan met Mario zelf, dus SMW en SMB3 heb ik altijd leuker gevonden om te spelen.

 

TMNT is daarentegen echt een 'stoer' spel met toffe opzwepende muziek, leuke multiplayer en al met al een van de beste arcadespellen op de SNES. Je kunt solo of als duo zo even een kwartiertje inhakken op de foot soldiers & co. En aangezien de Turtles sowieso al jeugdhelden van me zijn, maakt dat dit 1 van mijn favoriete SNES spellen is. Dus daar gaat mijn stem naar toe; vanaf nu zal het hard duimen en bidden zijn. :') 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Rot dat deze titels precies tegenover elkaar komen te staan, maar mijn persoonlijke voorkeur is heel overtuigd. Ik heb op de NES met groot plezier ontelbaarbaar vaak de Turtles II Arcade game uitgespeeld, met nog groter plezier in co-op modus. TMNT IV doet hier nog eens een uitgebreid schepje bovenop met nog meer levels, nog meer personages en nog betere graphics. De gameplay kan als eentonig worden ervaren, maar voor mij werkt het in combinatie met de sfeer en herkenning van de tekenfilm nog altijd verslavend. Het is bij de vaste leden van Retroforum ongetwijfeld bekend dat ik net als @Hinse groot liefhebber ben van de jaren 80 TMNT series en daarmee kan de pret je bij dit spel gewoon niet op. En zoals eerder gezegd; Bebop en Rocksteady tegelijk als tegenstanders is gewoon geniaal :D

 

Ik duim dus keihard mee dat TMNT door gaat naar de volgende ronde. Super Mario World 2 is zeker ook een goed spel met een zeer karakteristieke sfeer en noemenswaardige graphics... maar de algehele kiddy sfeer en de soms toch wat frustrerende baby's en de voor mij veel minder nostalgische waarde t.o.v. de Turtles geven de doorslag.

 

Cowabunga dudes! Vote from the heart! Fight for the good cause! Listen to your Sensei! He's counting on you! :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Dit kan nog een zeer interessante en verrassende uitslag worden...

Ik deel namelijk de meningen van zowel @Hinse als @MarsM en heb zeer veel nostalgische gevoelens en ben ook zwaar fan van de groene schildpadden.

De tekenfilmserie uit de jaren '80 is echt 1 van mijn favoriete tekenfilmreeksen en de games die daaruit voort zijn gekomen, zoals TMNT II - The Arcade game (NES) zijn écht gave games.

TMNT IV is een zeer waardige opvolger in de reeks en bevat ook alle vijanden uit de tekenfilmserie.

Ik heb het spel laatst nog gespeeld en voordat ik het wist was ik alweer een uur verder; Het spel heeft voor mij een hoge herspeelwaarde en het trekt mij toch veel meer dan SMW2.

En ik zou ook graag de laatste speelfilm aan willen halen, waarin eindelijk ook Bebop en Rocksteady zijn verwerkt.

De turtles zijn niet al te briljant verwerkt, maar de film is zeker de moeite waard om te kijken en het is allemaal wel lekker herkenbaar.

 

Daar komt ook bij dat ik SMW2 ook niet heb gespeeld vroeger en daar ook minder affiniteit mee heb.

Ik heb wel Yoshi's Wooly World (WiiU) gespeeld, die aardig vergelijkbaar is met SMW2, en daarvan moet ik zeggen dat dat spel mij toch vrij snel verveeld.

Yoshi is daarbij ook niet mijn favoriete personage (ik speel liever niet dan wel met hem).

SMW2 is zeker geen slechte game, integendeel, maar als het tegenover mijn groene helden in een schild staat dan zie ik toch echt liever de pizza eters doorgaan.

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Turtles vind ik best een leuk spel, maar kan voor mij niet op tegen Super Mario World 2 - Yoshi's Island. Vind ik nog altijd de beste Yoshi game, al kwam Woolly World voor mij best wel in de buurt. Heerlijke soundtrack ook. Sommige nummers mogen ze wel weer eens wat vaker inzetten. Wel een vreselijke moeilijke uitdaging als je de volle 100% wil halen. :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 uur geleden, MarsM zei:

@samba-boy gast, je stelt me zoooo teleur. Ga je dit nog toelichten? :P

 

Dat ga ik zeker even doen maar vannacht om 2 uur was te laat, en hier is het dan ook.

 

De bosses van deze game vind ik namelijk hoogst entertainend, de muziek vind ik een heel eigenzinnig genre bezetten (schattig, ontdekkend en toch ook spannend, zeker naarmate de eindbaas nadert) en de structuur van de levels vind ik enig. Het is niet zozeer lastig, het is voornamelijk tricky. Je wordt er beter in naarmate je de levels volgt. De Turtles staan bij mij al 1-0 achter want ik heb gewoon niet veel met de Turtles (for shaaaame!), en hoewel het oogt als een prima gamevertaling van de tekenfilm (die ik wél veelvuldig gezien heb) vind ik het toch iets wat ik minder snel op zou pakken dan SMW2.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor mij is Super Mario World 2 hier echt de betere game. De tekenachtige stijl van de graphics vind ik heel goed bij het spel passen. Ze halen het maximale uit de SNES. Ook alle grafische trucs met enorme eindbazen die heel vloeiend bewegen vind ik indrukwekkend. Turtles in Time is een erg vermakelijk spelletjes maar is naar mijn mening niet zo bijzonder als SMW2.

 

Ik kies voor SMW2

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...