Ga naar inhoud

Beste 32-4  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Earthbound
    • Earthworm Jim


Aanbevolen berichten

5aca75619691d_Beste32-4.thumb.png.59d3bf7b1ad57f2b7f75f3245e48549c.png

 

Earthbound

Earthbound is een RPG spel. Anders dan andere RPG’s speelt het spel zich niet af in een Fantasy omgeving. Je speelt als Ness; Een jongetje dat op onderzoek uit gaat naar een meteoriet, die dichtbij is neergestort. Daar vindt hij een buitenaardse kracht die diverse dieren en objecten omgezet heeft in vijanden. Gevechten zijn niet willekeurig maar starten als een vijand wordt aangeraakt. Bij het verslaan van een vijand is er een kans om een speciaal item te ontvangen. Als je geraakt wordt dan zal je leven langzaam achteruit lopen. Terwijl je levensmeter naar 0 gaat heb je nog kans om gauw gebruik te maken van iets dat je leven weer terugbrengt. Een aanval van achteren geeft je als eerste de beurt.

 

Earthworm Jim

Earthworm Jim is een run-and-gun platformspel. De speler bestuurt een worm genaamd Jim en moet diverse obstakels ontwijken en vijanden verslaan, terwijl hij zich door de levels beweegt. De speler kan schieten met zijn geweer of zijn hoofd gebruiken als lasso. Met deze lasso kun je ook gebruik maken van haken om zo verder te zwaaien. Soms zijn er extra opdrachten te voltooien in een level. Bijvoorbeeld het lanceren van een koe, of een puppy door het level heen loodsen. Er zijn diverse gevechten met eindbazen. Tussen elk level zit een race level genaamd “Andy Asteroids”. In dit level zie je Jim van achteren en moet je hem door een buizenstelsel leiden. Ook bevat het spel nog andere onderdelen, zoals bungie-jumpen, vechten en een doolhof onder water.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga voor Earthworm Jim. Een beetje om dezelfde redenen als de strijd DKC - Secret of Evermore, want ik ben meer fan van platformers en ik heb dit spel vroeger veel gespeeld i.t.t. Earthbound. Earthworm Jim heeft een unieke grafische stijl dat van een vrij hoog niveau is (beter uitgewerkt dan Swat Kats bijvoorbeeld) en het bevat veel humor (zoals wanneer Jim in zijn kruis wordt gebeten door zo'n hondsdolle hond, zie filmpje rond 1:52 alleen Jim wordt hier niet geraakt). Ben zelf verder niet echt fan van Earthworm Jim, maar als spel is het gewoon goed gedaan.

 

Voor Earthbound schijnt hetzelfde te gelden binnen het RPG genre, alleen ik snapte er zelf vrij weinig van toen ik het laatst een half uurtje op de SNES Mini heb gespeeld. Ik weet vaak gewoon niet wat de bedoeling is bij RPG's en je loopt de hele tijd maar doelloos rond. Om er achter te komen wat je precies moet doen moet je of te veel tekst lezen, of teveel random rondlopen en per abuis iets ontdekken, of heel exploratief ingesteld zijn. Dat laatste heb ik bij een spel als GTA altijd wel gehad, maar bij RPG's heeft het me nooit getrokken. Het ziet er wel leuk uit verder, maar het is niets voor mij. ;) Ohja, (lange) cut scenes vind ik ook vervelend in spellen :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben zoals al aangegeven geen fan van Earthbound; Het spel doet mij persoonlijk niets en grafisch gezien vind ik het ook geen plaatje.

Ik erger mij ook voornamelijk aan die kaartjes die constant ingezet worden als er een strijd moet worden gestreden in een apart stilstaand scherm.

Dan ga ik liever voor Earthworm Jim, die ik grafisch beter vind en ook beter vind uitgewerkt (vooral de mimiek op Jim is goed uitgewerkt).

Ik zou uit deze 2 eerder Earthworm Jim spelen en dus gaat mijn stem daar ook naar uit. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is wel de moeilijkste van deze week. Buiten het 'Earth' om liggen deze titels inhoudelijk mijlenver uit elkaar. Earthworm Jim oogt als een tof spel; een vlotte humoristische platformer, met een goed leveldesign en grafisch ook prima verzorgd. Earthbound springt er dan weer écht uit binnen het RPG genre; kleurrijk ipv de eeuwige duistere fantasywerelden met zwaarden en draken, een noemenswaardige soundtrack, exploratieve map en leuke karakters.

 

Het zal 60/40 zijn, maar dan toch Earthbound.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind beide games erg leuk. Maar ik vind Earthworm Jim toch wel lastig spelen. De besturing is soms een beetje knullig. Daarom pak ik die niet zo gauw meer op. Ik heb een stuk van Earthbound gespeeld en de sfeer spreekt me erg aan. Ook is het verhaal humoristisch raar. 

 

Ik kies voor Earthbound.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...