Ga naar inhoud

Beste 32-5  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Donkey Kong Country 3: Dixie Kong's Double Trouble!
    • Goof Troop


Aanbevolen berichten

5ad3b673b2400_Beste32-5.thumb.png.12f0be2a3dec11376918accdddc5afc1.png

 

Donkey Kong Country 3 - Dixie Kong's Double Trouble!

Donkey Kong Country 3 is een avontuur-platformspel waarin de speler Dixie Kong en haar neefje Kiddy Kong bestuurt. Veel van de elementen uit de voorgaande spellen uit de serie zitten ook in deze game, zoals houten vaten, bonus levels met DK bonusmunten, hulp van beesten en een modus voor meerdere spelers. Dixie valt langzamer door het draaien van haar paardenstaart en Kiddy kan over water hoppen. Ook kunnen ze elkaar oppakken en weggooien. Hierdoor kun je verborgen dingen ontdekken, zoals scheuren in de vloer, verborgen schakelaars of verborgen levels.

 

Goof Troop

Goof Troop is een actie avonturenspel waarin je speelt als Max en Goofy. Je speelt door vijf gebieden op het Spoonerville eiland: Het strand, een dorp, een spookkasteel, een ondergrondse grot en een piratenschip. Je moet verschillende puzzels oplossen om zo tot het einde van het level te komen en om de eindbaas te verslaan. Vijanden kun je verslaan door stenen te gooien, blokken naar ze toe te schoppen, ze van de rand af te duwen of door bommen te gooien. Fruit beschermt je één keer als je geraakt wordt. Een rode diamant geeft je een extra leven en een blauwe geeft je de mogelijkheid om nog een keer verder te gaan als je levens op zijn. Diverse items moeten verzameld worden om het spel te voltooien. Elke speler kan maar één item tegelijk bij zich houden (twee als je alleen speelt). Met een haak aan een touw kan je aan de overkant komen.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze is voor mij ook vrij duidelijk.

Goof Troop sprak mij al niet zo aan in de poule fase en ik heb het spel ook niet echt gesteund.

De keren dat ik op het spel heb gestemd was het ofwel tactisch ofwel omdat het de betere van de 2 games was.

Maar nu staat het tegen DKC3 en dan treft Goof Troop het niet (in de poule fase al tegen DKC2 en nu deze battle...)

En tja.. Je moet wel van hoge huizen komen om een DKC game te verslaan, want die serie vind ik persoonlijk gewoon steengoed.

De muziek, de graphics, de gameplay, de herspeel waarde, het nostalgische gevoel, de kaart, de eindbazen en de verzameldrang van alle geheimen, percentages, munten...

 

Het moge duidelijk zijn dat ik hier toch echt voor Donkey Kong Country 3 ga. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vloek weer even lekker in de kerk, maar ik ga toch voor Goof Troop. Als je puur objectief kijkt is DKC3 denk ik een completer en beter spel, maar aan Goof Troop heeft mij nog niet zo lang geleden erg verrast. Typische Super Nintendo sprites, lekker duidelijk getekend en prima gameplay. DKC3 ziet er heel mooi uit en heeft ook goed geluid, maar ik kan niet het gevoel krijgen dat ik wel bij Goof Troop heb. ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is met afstand de moeilijkste keuze voor deze week en dat komt wel door die belabberde loting. Deze 2 titels zijn misschien wel de beste 2 van alle 8 van deze week, dus ik zou ze zo doorstemmen ongeacht tegenover welke dan ook van die andere 6. Maar omdat ze tegenover elkaar staan moet er één weg. |:(

 

DKC3 heb ik al heel uitgebreid bij toegelicht hoezeer ik van dit spel houd. Het evenwicht tussen gameplay, lengte, grafisch design, collectibles en uitdagingen/Easter Eggs en de soundtrack zijn bijna tegen het perfecte aan. Het is zó volledig als een game moet zijn.

 

Goof Troop mag er echter ook wezen. Toffe originele gameplay en puzzels, grafisch mooi uitgewerkt, herkenbare personages en nog leuker in co-op. Qua lengte niet zo uitgebreid (minpuntje) als DKC3, maar wel met evenveel liefde gemaakt. Minpuntje bij DKC3 is dat het dan weer totaal niet origineel is (voortboordurend op de reeds ontwikkelde formule en spelwereld).

 

Ik kan eigenlijk gewoon niet kiezen. M'n hoofd zegt DKC3, m'n hart zegt Goof Troop, omdat die ook gewoon erg goed is en niet sowieso voor Donkey Kong lotingen moet sneuvelen. Ik ga er nog even heel goed over nadenken... 

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden, MarsM zei:

Ik kan eigenlijk gewoon niet kiezen. M'n hoofd zegt DKC3, m'n hart zegt Goof Troop, omdat die ook gewoon erg goed is en niet sowieso voor Donkey Kong lotingen moet sneuvelen. Ik ga er nog even heel goed over nadenken... 

Ik zou zeggen: volg je hart! O+

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga voor DKC3. Goof Troop was een geweldige disneyserie, maar ik vind de vertaling naar game gewoon niet bijster geslaagd.

 

Sure, DKC3 is een downgrade ten opzichte van DKC2 (zeker door de inclusie van baby Middie Kong, ik vind het een dotje maar ik mis Diddy), maar technisch zit het gewoon het allerbeste in elkaar. Het geeft je in de overworld zo'n vrijheid en de hoeveelheid content is gewoon amazing op zich.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jammer voor Goof Troop, vond ik echt altijd een ontzettend leuke game. Maar ja, Donkey Kong Country 3 is in mijn ogen nou eenmaal veel beter, zoals de hele DKC reeks. Vond dit vroeger altijd de minste uit de reeks, maar daar ben ik later op teruggekomen. Inderdaad het vrij bewegen op de map biedt vernieuwing, maar ook het ruilen van objecten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is een hele makkelijke voor mij. Zoals al vaker gezegd ben ik geen fan van DKC. Niet dat ik het niet leuk vind maar ik wordt er niet super enthousiast van. Goof Troop daarentegen heb ik pasgeleden met veel lol uitgespeeld met een vriend. Ik raad iedereen aan het eens te proberen met zijn twee. Gawrsh that was fun!

 

Ik kies Goof Troop!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 18-4-2018 at 21:05, Hinse zei:

Ik zou zeggen: volg je hart! O+

Je hebt gelijk, Revolution to the underdogs! -0-

 

Blijft jammer dat ik zo'n keuze moet maken maar DKC2 is voor mij van de Donkey Kong reeks toch dé grote uitdager voor de titel (in dat geval had ik het niet gedaan ... denk ik) en ik wil, ook voor de afwisseling in de verkiezing, eigenlijk wel eens zien hoe Goof Troop het verder gaat doen. Dat is gewoon een noemenswaardige zeer goede SNES titel en kanshebber tussen alle 'conventionele toppers' in de zin van Mario's, Donkey Kong's en Zelda's.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...