Ga naar inhoud

Beste 32-7  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Kirby's Dream Land 3
    • Illusion Of Gaia (Illusion Of Time)


Aanbevolen berichten

5ad3b8a27effa_Beste32-7.thumb.png.7f9a5b7dfbe52a7ca109673773422c11.png

 

Kirby's Dream Land 3

Kirby's Dream Land 3 is het vijfde platformspel in de Kirby serie. Kirby en Gooey zijn aan het vissen, wanneer opeens Dark Matter verschijnt die de ringen van de planeet verbrijzeld. Hij neemt verschillende Dream-Landers over, waaronder King Dedede. De besturing van dit spel is vergelijkbaar met de andere Kirby spellen. Kirby kan het scherm rondvliegen en blokjes inademen en uitspugen. Je kunt ook vijanden inademen. Bij sommige vijanden neem je hun specialiteit over. Als je bijvoorbeeld een op vuur gebaseerde vijand inademt en inslikt kun je daarna vuurballen uitspugen. Tijdens het spelen kan Kirby een bondgenoot oproepen, elk met zijn eigen specialiteit. Bijvoorbeeld een hamster die niet uitglijdt over ijs of een uil die kan vliegen.

 

Illusion of Gaia (Illusion of Time)

Illusion of Gaia (Illusion of Time) is een actie RPG. Ontdekkingsreizigers zijn de wereld aan het verkennen. Jij speelt één van de ontdekkingsreizigers genaamd Will. Will komt terecht in een “Dark Space”, waar hij een wezen ontmoet genaamd Gaia. Deze Gaia vertelt dat Will zijn huis moet verlaten en de wereld moet redden van het komende kwaad. De speler bestuurt Will of één van zijn alter ego’s Freedan of Shadow. Tijdens het spel kom je diverse andere karakters tegen. Het spel heeft geen experience systeem zoals in andere RPG’s. In plaats daarvan heeft het spel een bijzondere manier om de statistieken van je speler te veranderen. Als alle vijanden in een ruimte zijn verslagen krijgt de speler een juweel. Dit juweel vergroot aanval, verdediging of leven. Gespeelde ruimten kun je niet nog een keer betreden.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja...

De keuze tussen een Kirby die duidelijk niet de beste uit de serie is en een RPG spel.

Ik ben doorgaans helemaal niet zo van de RPG spellen (Zelda schaar ik niet onder deze categorie) en al helemaal niet als het op (zoals vaker gezegd) stilstaande beelden met nutteloze aanvallen aankomt, waarbij er bijvoorbeeld kaartjes getrokken moet worden.

 

Daarom is de neiging om op Kirby te stemmen al vrij groot.

Echter deze Kirby vind ik zoals gezegd echt wat magertjes en qua graphics niet overtuigend.

De muziek is wel herkenbaar, maar is dat genoeg om van Illusion Of Gaia te winnen?

 

In dit geval vind ik Illusion Of Gaia oprecht zeer gaaf er uit zien en het trekt ook zeker mijn interesse om het te spelen.

En daarnaast is dit spel ook zeer uitgebreid en is de muziek ook in orde.

Dan kan ik wel over het wegklikken van de vele tekstkaders heen zetten.

Ik ga hier voor Ilussion Of Gaia.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Illusion of Gaia vind ik voor een RPG nog best aardig ogen, typische SNES graphics met vrij snelle gameplay. Alleen ben ik nooit echt in voor RPG's die uren en uren duren. Ik vind Kirby's Dream Land 3 niet de beste Kirby titel, maar voor de SNES is het wel een goede. Ik zie mezelf ook eerder Kirby met regelmaat spelen dan Illusion of Gaia.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn stem gaat naar Kirby. Ondanks dat het zeker niet de beste Kirby is, wat volgens mij vooral komt doordat het grafisch meer oogt als een NES titel, is dit er wel één volgens het sterke concept; adventure-vorm, de herkenbare deuntjes, vertrouwde gameplay. Weinig verrassingen maar wel een sterke replaywaarde.

 

Illusion of Gaia is op zichzelf ook absoluut geen slechte titel, maar het is wel zo'n typische RPG met fantasy elementen waar er veel van in een dozijn kunnen. (Ik haal ze serieus ook door elkaar, bijv. welke was nou ook weer die RPG met een varkentje dat zichzelf opoffert? Deze? @samba-boy heeft er meerdere keren wat over geschreven, maar.... nee, echt vergeten :@). Ik heb er dus helaas ook totaal geen nostalgie bij en echt memorabel zijn ze voor mij ook niet, dus in knock-out fase met sterkere / nostalgische tegenstanders hebben deze titels niet snel m'n voorkeur.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, samba-boy zei:

Zo zonde, want dit is inderdaad de RPG waar Hamlet zichzelf opoffert. De muziek hier zegt alles, de 50 red jewels zijn een leuke verzamelobjective en (spoilers) Solid Arm als bonusbaas is daardoor een briljante pre-afsluiter van de game.

 

Illusion of Time it is.

Ah zie, ik had al zo'n vermoeden dat het dit spel was :)

 

Maar goed, het is 2-2, dus er is nog niks gedaan... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aaaah... Hoe dol ik ook ben op Kirby's Dream Land 3 (vaak gespeeld met een vriend), hier wint voor mij Illusion of Time. Prachtige RPG waar ik als kind en ook later vele uren aan heb besteed. Vooral het moment met Hamlet, het varkentje, is me altijd bijgebleven ja... :'( 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ondanks dat deze Kirby niet een van de beste is vind ik hem toch leuk. Heb ook even Illusion of Gaia opgestart maar om daar een goed oordeel over te vellen moet je wel langer dan een half uurtje spelen.

 

Dus ik kies voor Kirby

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...