Ga naar inhoud

Beste 32-8  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Super Metroid
    • Super Tennis


Aanbevolen berichten

5ad3b93d8bad2_Beste32-8.thumb.png.ebe1cdc8fa8493680b2b4fe26cf3c330.png

 

Super Metroid

Super Metroid is een actie-avontuur platform spel. Het is de derde in de serie. Het spel speelt zich af op de fictieve planeet Zebes. De speler bestuurt Samus, die is op zoek naar een Metroid en die gestolen is door Ridley, leider van de ruimtepiraten. Samus kan rennen, springen, hurken en een wapen vuren in acht richtingen. Ook kan zij tegen een muur omhoog springen en achteruit lopen en schieten. In het spel zijn ook diverse power-ups te vinden. Hiermee kan zij haar pantser verbeteren, maar ook kan zij nieuwe handigheden leren om op plekken te komen die eerder ontoegankelijk waren. Zo kan zij bijvoorbeeld met de Morphing Ball vaardigheid in een bal oprollen en zo nauwe ruimten in rollen en bommen achterlaten. Spring Ball zorgt ervoor dat zij kan springen als zij een bal is. Met de Speed Booster kan zij sneller rennen. Met de Grapple Beam kan zij van het ene platform naar het andere platform zwaaien.

 

Super Tennis

Super Tennis is een tennisspel met drie modes. In singles mode kun je tegen de computer of tegen een tegenspeler spelen. In dubbel mode kun je samen met een andere speler tegen computerspelers of samen met computerspelers tegen elkaar spelen. In Circuit mode speel je diverse toernooien die bestonden in de tijd dat het spel werd uitgebracht. De drie verschillende ondergronden hebben invloed op hoe de bal stuitert. De spelers zijn kleine schattige varianten van de toen beroemde wereldspelers. Hun achternamen zijn uit het spel gelaten. Elke speler heeft zijn eigen talenten. Knoppen aan de rechterkant beïnvloeden je slag en de richting van de bal kun je beïnvloeden met de D-pad.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze is nog best pittig...

Ik heb niet veel met (Super) Metroid en dit spel trekt mij ook niet echt over de streep om te spelen.

En Super Tennis oogt (is) vrij eenvoudig en trekt mij eerder om te spelen.

 

De vraag is hier eigenlijk niet "welk spel zou ik eerder spelen", maar de vraag is meer "kan ik het maken om Super Metroid weg te stemmen tegenover Super Tennis".

En als ik dan heel eerlijk naar beide spellen kijk dan moet ik concluderen dat Super Metroid veel meer in aanmerking komt voor de titel beste SNES game volgens Retroforum.

Dus mijn stem gaat hier toch naar Super Metroid.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, RM zei:

De vraag is hier eigenlijk niet "welk spel zou ik eerder spelen", maar de vraag is meer "kan ik het maken om Super Metroid weg te stemmen tegenover Super Tennis".

En als ik dan heel eerlijk naar beide spellen kijk dan moet ik concluderen dat Super Metroid veel meer in aanmerking komt voor de titel beste SNES game volgens Retroforum.

Van mij hoef je niet op Super Tennis te stemmen hoor, maar ik vind je redenatie nogal selectief. Over Super Mario World kun je namelijk precies hetzelfde zeggen, maar daar over gaf je juist (terecht) aan dat je niet de meute moet volgen met stemmen maar gewoon een eigen mening moet vormen. En dat deed je daar dan ook. Nu doe je bij deze battle precies het tegenovergestelde, dat verbaast me nogal. Met de argumentatie 'Kan ik het maken om X weg te stemmen tegenover Y' hadden we net zo goed met een kwartfinale kunnen beginnen waar 'de 8 hoogst aangeschreven en populairste SNES titels' in hadden gezeten. Dat was nou juist niét de bedoeling van dit hele stemmen. Gewoon je eigen voorkeur opgeven en daar op stemmen.

 

Super Tennis is voor mijzelf een titel die ik heel erg vaak heb gespeeld en ik ben altijd fan geweest van tennisspellen. Deze is dan ook bijzonder goed uitgewerkt en is erg entertainend. Super Metroid is een uitstekende platformer en staat ook hoog aangeschreven, maar zelf heb ik helemaal niets met de Metroid franchise (en futuristische settings in het algemeen).

Link naar bericht
Delen op andere sites
27 minutes ago, Hinse said:

Van mij hoef je niet op Super Tennis te stemmen hoor, maar ik vind je redenatie nogal selectief. Over Super Mario World kun je namelijk precies hetzelfde zeggen, maar daar over gaf je juist (terecht) aan dat je niet de meute moet volgen met stemmen maar gewoon een eigen mening moet vormen. En dat deed je daar dan ook. Nu doe je bij deze battle precies het tegenovergestelde, dat verbaast me nogal. Met de argumentatie 'Kan ik het maken om X weg te stemmen tegenover Y' hadden we net zo goed met een kwartfinale kunnen beginnen waar 'de 8 hoogst aangeschreven en populairste SNES titels' in hadden gezeten. Dat was nou juist niét de bedoeling van dit hele stemmen. Gewoon je eigen voorkeur opgeven en daar op stemmen.

Super Mario World zat in een poule met Harvest Moon, Mega Man X2 en Mickey Mania;

Dat vind ik wel een iets ander kaliber dan Super Tennis :P.

 

Ik heb Super Mario World overigens afgelopen weekend nog gespeeld en ik was ook meteen genezen, maar dat even terzijde :).

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 uur geleden, RM zei:

Super Mario World zat in een poule met Harvest Moon, Mega Man X2 en Mickey Mania;

Dat vind ik wel een iets ander kaliber dan Super Tennis :P.

 

Ik heb Super Mario World overigens afgelopen weekend nog gespeeld en ik was ook meteen genezen, maar dat even terzijde :).

Maar ik blijf het vreemd vinden dat een spel dat je meer trekt om te spelen het onderspit delft tegen een spel dat puur en alleen de naam heeft. Je vraagt (overigens terecht!) altijd om een fatsoenlijke argumentatie van andere users, en dan kom je nu met zo'n kromme redenatie aanzetten. Hadden we achteraf dan niet beter bij de kwartfinale kunnen beginnen boordevol spellen die 'het kaliber Beste SNES titel mogen dragen', dus met Super Mario World 1-2, Zelda, DKC 1-2, Harvest Moon, Super Metroid, Super Mario Kart en een Mega Man? ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
33 minuten geleden, samba-boy zei:

Ik stem op Super Tennis, en dat vind ik raar.

 

Ik kwam in dit topic om te stemmen op Super Metroid, maar dat heeft RM zo te zien al gedaan met een beredenering waar ik het persoonlijk niet mee eens ben, dus laat ik dan zo vrij zijn om samen met hem van stem te wisselen.  _O-

:D _O_ Top argumentatie trouwens @samba-boy :') 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Super Metroid oogt grafisch en qua leveldesign als een mooie platformer en heeft in dit geval 'de naam', maar ik ben niet zo'n enorme liefhebber van futuristische ruimtemonsters en laserschiet- games. Daarnaast zoals eerder vermeld is Samus vrij groot / grof op het scherm en vind ik de soundtrack wat matig. Ik heb op deze titel gestemd tegenover The Mask en Road Runner, maar dat waren wel echt kwalitatief mindere spellen. Tegenover Zombies ate my Neighbors was ik samen met @Hinse de enige die Metroid wegstemde en zo denk ik er nog steeds over :)

 

Super Tennis is misschien dan niet zo'n enorme parel of uitvinding, maar de gameplay is verder goed uitgewerkt, wat het zeker in co-op en met de uitgebreide tournament mode een vermakelijke game maakt (zeker als tennis één van je favoriete sporten is om naar te kijken, zoals bij ondergetekende). Verder is de muziek in het hoofdmenu gelijk al aanstekelijk. En iedere ronde dat Super Tennis mocht doorgaan blijf ik gewoon herhalen dat het helft-wissel-filmpje in combinatie met het muziekje dé noemenswaardige schaterende SNES dijenkletser is _O-.

 

Deze ronde neemt nu overigens geloof ik ineens wel een bijzondere wending... :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 hours ago, samba-boy said:

Ik stem op Super Tennis, en dat vind ik raar.

 

Ik kwam in dit topic om te stemmen op Super Metroid, maar dat heeft RM zo te zien al gedaan met een beredenering waar ik het persoonlijk niet mee eens ben, dus laat ik dan zo vrij zijn om samen met hem van stem te wisselen.  _O-

Briljant :P

En zo is het opgelost, want Hinse had wel een punt ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar... Dat betekent dan natuurlijk ook dat ALS het gelijkspel wordt (en daar kunnen we gevoeglijk wel van uitgaan als we kijken naar wie er nog mogen stemmen), dat we dan weer een nieuw probleem creeren :P

Dan is het namelijk "meeste jurystemmen gelden" en ik heb officieel op Metroid gestemd ;)

Of spreken we dan nu af dat in dat geval Super Tennis door gaat? :P  

Link naar bericht
Delen op andere sites
26 minuten geleden, RM zei:

Maar... Dat betekent dan natuurlijk ook dat ALS het gelijkspel wordt (en daar kunnen we gevoeglijk wel van uitgaan als we kijken naar wie er nog mogen stemmen), dat we dan weer een nieuw probleem creeren :P

Dan is het namelijk "meeste jurystemmen gelden" en ik heb officieel op Metroid gestemd ;)

Of spreken we dan nu af dat in dat geval Super Tennis door gaat? :P  

Nee, dan gaat Metroid door. {|

 

-0-

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je er niet uitkomt dan doen we de hele stemming opnieuw en dan gaat het precies hetzelfde behalve dat RM en samba-boy zich bedenken en dan gaat Super Tennis door! :D 

 

(djkoelkast zou voor Metroid gaan, dus ik ben bevooroordeeld :P)

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Die tussenstand... 1 April is al geweest hoor... :') 

 

Uiteraard Super Metroid, voor mij nog altijd de beste game uit de Metroid reeks en een van de absolute toptitels van de SNES. Heerlijke gameplay en prachtige sfeer in het spel, bijgestaan door de bijpassende muziek. Een feestje om zelf te ontdekken welke weg je moet nemen en op welke plaatsen je later terug moet keren met de juiste upgrade. Vroeger als kind vond ik het overigens behoorlijk eng op sommige momenten. :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden, Frey zei:

Die tussenstand... 1 April is al geweest hoor... :') 

Klinkt net als bij RM een beetje alsof Super Tennis de grap is, maar vind je dat qua game op zichzelf (omdat Metroid gewoon de naam heeft), of qua genre (je bent niet zo’n liefhebber van sportspellen)? :)

 

Ik vraag het ook omdat een beetje discussie in deze fase het echt leuker kan maken :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier gaat mijn stem duidelijk naar Super Metroid. Ik ben gek op platform games en dit is een van de beste op de SNES. Het "probleem" dat Samus groot is heb ik geen last van. Ik heb die opmerkingen ook bij andere games gezien maar ik kan me daar eigenlijk nooit aan storen. Super Tennis is een grappig spel maar kan niet zo boeien als Super Metroid.

 

Ik stem Super Metroid!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...