Ga naar inhoud

Photoplay masters


Aanbevolen berichten

Hallo luitjes,

 

Mijn naam is Patrick en ook aangemeld sinds vandaag.

 

Heb een probleem met een photoplay masters. 

Hdd is overleden, andere hdd had ik nog. Iso's voor Igo 3 gedownload en op 2 cd's gebrand.

Cdrom spelertje aangesloten erop incl de hdd, tot zover gaat alles goed.

Alles wordt herkend in de bios, echter wanneer ik hem laat booten begint hij na wat schermen met schrijven naar de schijf tot een procent of 45 en geeft dan een write error.??

Verschillende malen geprobeerd maar no go.

 

Wat kan dit betekenen, slechte hdd.? 

Heel af en toe gaf hij ook een cache error.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
57 minuten geleden, Patrick zei:

Tis niet heel druk hier geloof ik.

Welkom op Retroforum! Het is hier knus, maar we hebben niet allemaal een Photoplay-machine staan. Beter nog, de meeste mensen met Photoplay-problemen worden geholpen door @djkoelkast, en die heeft het af en toe ook druk buiten dit forum.

 

Zou je de HDD niet aan de PC kunnen aanhaken en met DiskInfo of iets van die tooltjes kunnen uitvogelen of de hdd corrupt is? Als daar al errors opduiken is dat duidelijk, zo niet kun je dat vast afschrijven. Het is nu namelijk heel erg gissen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden, Patrick zei:

Tis niet heel druk hier geloof ik.

Veel mensen moeten op een doordeweekse woensdag werken, hebben geen Photoplay machine staan én kiezen er gezien het eerste mooie weer in maanden voor om op een terras of balkon rond te hangen. Heb geduld ;)

 

Maar inderdaad we zijn sowieso ook geen bruisende, maar eerder een hechte gemeenschap. Kijk ook vooral eens rond of er naast je specifieke vraag nog meer is wat je interesse heeft!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sorry, was er even vanuit gegaan dat dit een forum was waar wel vaak mensen op te vinden zouden zijn.

 

Geeft niet, ben blij met elke vorm van hulp,alvast bedankt voor de reply's.!

 

Heb de cd's idd al geprobeerd op een anders systeem en dat werkt. De huidige hdd, (een Quantum Fireball) is corrupt geraakt. Ik heb zowel igo2 als 3 software gedownload voor gebruik, aangezien mijn groene dongle uit 2002 is. Neem aan dat er geen update mogelijk is zonder de dongle dan ook te vervangen, en klopt deze software ook met de dongle versie vraag ik me af.??

 

Het liefste zou ik ook het hele systeem qua board etc vervangen maar dan zit je weer met dat isa slot wat je nodig hebt.?

 

Gisteravond nog een poging gedaan op een andere schijf. (Quantum bigfoot) en bij de 2e cd ook wederom een write error op 97% ..Aaaargh.... Kreeg ook een dongle error in beeld na een reboot, maar dat zal zijn omdat ik de instalatie niet goed heb afgerond.

 

Hoop dat jullie iets meer hebben aan deze info.Heb ook de flat cable's gewisseld en ook de master/slave settings uitgeprobeerd op div manieren.

 

 

 

 

20180418_175353.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Ja das idd wel een idee.Maar moet de bios de CF of SD kaart niet herkennen op de 1 of andere maniet dan.? Kan toch niet zomaar met de cd's aan de slag en de setup gaan draaien.? 

 

Heb inmiddels weer wat vorderingen gemaakt, instaleren van igo3 pakt tie niet, nu heb ik igo2 erop staan maar dat is een BE versie..Dat wil die ook niet.

Iemand in het bezit van igo 2 (NL) software.?

20180419_173722.jpg

aangepast door Patrick
Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb gelijk een andere vraag, als ik er een pentium 4 in bouw , hoe stuur ik dan die touchscreen aan.? Deze zit nu op de ISA kaart aangesloten, of gaat dat dan niet meer werken.?

 

UPDATE: De orginele IGO2 NL cd's heb ik inmiddels.

Link naar bericht
Delen op andere sites

In het HomeComputerMuseum hebben wij Photoplays staan en hebben daar ook vrij veel ervaring mee. Ik zal onze Photoplay expert hier even op wijzen, die handelt ook in die dingen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, WHiZZi zei:

In het HomeComputerMuseum hebben wij Photoplays staan en hebben daar ook vrij veel ervaring mee. Ik zal onze Photoplay expert hier even op wijzen, die handelt ook in die dingen ;)

Gearchiveerd photoplay monteur geweest. Heb brander pc waar ik hd mee maak. Moderne pc kan ik bouw ze om naar jukebox maar komt wat meer bij kijken idd isa kaart past niet en photoplay software draait er niet meer op

aangepast door T42
Link naar bericht
Delen op andere sites

Orginele cd's werken inmiddels na setup.

Wil echter de hardware ook vervangen maar hoe sluit ik die monitor plug aan die nu in die ISA kaart zit.? Lijkt op een seriele poort maar past niet op een normale VGA poort.?

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden, Patrick zei:

Orginele cd's werken inmiddels na setup.

Wil echter de hardware ook vervangen maar hoe sluit ik die monitor plug aan die nu in die ISA kaart zit.? Lijkt op een seriele poort maar past niet op een normale VGA poort.?

Monitor is vga. Touch is photoplay. Je hebt een microtouch rs323 nodig daarvoor en die zijn kut te vinden. Heb hem uit een Merit megatouch gesloopt ooit. Waarom wil je de hardware vervangen? De software draait bout op een moederbord zonder sleutel chip

aangepast door T42
Link naar bericht
Delen op andere sites
23 minuten geleden, Patrick zei:

Aha, en wat doet tie precies..?

 

Zag trouwens ook 2 cmos batterijtjes zitten, eentje vervangen type 2032 maar die andere is veel dikker, waar is die van.?

Dat is die sleutel ;) 

Zonder die sleutel doet de software het niet, het is dus een soort authenticiteitscheck

Link naar bericht
Delen op andere sites

Opfokken heeft geen zin. Resolutie is minimaal. Software draait op 100mhz en 4 mb geheugen. De laatste kasten waren 366mhz en 32mb maar software draait gewoon op de oudste.

 

En idd die dikke batterij is de key. Zitte ook in drupels enz.

 

Dos benut toch geen p4.

 

Ik heb trouwens ssd schijven met Photoplay software

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Duidelijk verhaal...Het draaid nu goed op het bestaande spul.

 

Heb wel een converter besteld voor een sd kaartje, heb me laten vertelen dat dit ook zou werken.

Dan ben je iig van die schijf af.

Screenshot_20180424-200042_AliExpress.jpg

aangepast door Patrick
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

ik verkoop industriele ide ssd hardeschijven van met photoplay software. plug en play ;) sd kaart werkt idd een klein jaartje thuis en 2 maanden in het veld

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Hi, ik heb ook problemen met mn Photoplay Masters :)

Start normaal op, beginscherm normaal, alleen zodra ik een spel wil spelen gaat het geluid ineens heel erg kraken en reageert het spel traag, loopt uiteindelijk zelfs vast. Enig idee waar t aan kan liggen?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...