Ga naar inhoud

Beste 32-9  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Secret Of Mana
    • Soccer Shootout


Aanbevolen berichten

5adcf8a7578d3_Beste32-9.thumb.png.d4b46f847537bca1671bad1ec062333f.png

 

Secret Of Mana

Secret Of Mana is een actie RPG, waarbij je de wereld van bovenaf ziet. Anders dan in andere spellen is er een realtime vechtsysteem. Je navigeert door de wereld en moet diverse vijanden verslaan. Je bestuurt één van de drie karakters, bestaande uit een held, een meisje en een kabouter. Elk karakter heeft zijn eigen sterkten en zwaktes; De held kan geen magie gebruiken maar is sneller met wapens, Het meisje is een genezer die ondersteunende spreuken kan gebruiken en de kabouter kan aanvallende spreuken gebruiken. Om magie te leren moet je Elementals bevrijden. Er zijn acht Elementals die de elementen vertegenwoordigen zoals water, aarde en leven en elk element geeft de karakters weer verschillende spreuken.

 

Soccer Shootout

Soccer Shoutout is een voetbalspel dat uit is gekomen in Japan. Je ziet het veld van de zijkant. Je kunt je spelers in diverse formaties of op willekeurige locaties plaatsen. Je kunt met zijn vieren spelen. Er zijn diverse toernooien die je kunt spelen. Ook kun je penalties spelen, zaalvoetbal spelen of trainen. Er is ook een overzicht van het hele veld bovenaan het scherm. Er zijn diverse realistische bewegingen. Je kunt zelf je strategie kiezen: Neutraal, aanvallend of verdedigend. Bij eigen doelpunten krijg je een ander filmpje dan bij normale doelpunten.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb nul met sportgames (al gaat dat argument niet meer op na mijn zelf-veroorzaakte debacle bij de battle van Metroid/Tennis), ik heb nul komma nul met soccer-games en ik heb nul komma nul punt nul met een SNES-soccer game.

 

Zet daar tegenover één van de meest gelaagde RPG's die de SNES ooit gekend heeft, waarbij je als het ware wordt weggevoerd in een rustieke wereld die niet zo rustiek blijkt te zijn, en I'm sold.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Secret of Mana is een mooie RPG, maar ik heb er gewoon weinig mee. Spanningsboog die zo traag is dat uitspelen >10 uur duurt, dan ben je mij kwijt. En ik vind de actie/behendigheid bij dergelijke RPG's vaak niet zo boeiend i.t.t. actiegames/sportgames waarbij je ooghandcoördinatie vaak heel belangrijk is. Het helpt ook niet mee dat alle RPG's altijd in een (semi-)fantasy wereld afspelen, met magie, zwaarden, teleports, elfjes, monsters, powerups, etc. Als je daar niet zo veel mee hebt dan komt het nogal over als 'meer van hetzelfde'. Dat maakt Secret Of Mana absoluut geen slechte game, binnen het genre is het volgens mij echt een pareltje net als Secret of Evermore. Earthbound vind ik qua setting echter leuker, Gunple vond ik ook leuk want western setting. Maar Secret of Mana zie ik mijzelf niet vrijwillig veel spelen.

 

Soccer Shootout is voor een voetbalspel verre van perfect. Maar wel een hele aardige, want de basisgameplay zit goed in elkaar. Wel vind ik dat bij veldwedstrijden er 2 nadelen zijn: je schiet de bal snel uit/achter en de scheids fluit nogal snel. Gelukkig is daar een oplossing voor: indoor! Nog meer arcade want de zaal is omringd door muren waardoor de bal altijd binnen het spel blijft. En er is geen, ik herhaal GÉÉN scheidsrechter. :') Dus je kan iedereen lekker hard op de enkels trappen of in het gezicht stompen om de bal te heroveren. Slaat nergens op, maar voor multiplayer brengt dit hele leuke gameplay met zich mee. Met vrienden speel ik dan ook altijd 3 voetbalspellen: de recentste PES (2018 nu dus), PES 5 (beste gameplay ooit) en Soccer Shooutout indoor.

 

 

Dus je hoeft niet helderziend te zijn om te weten waar mijn stem heen gaat. ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Secret of Mana is samen met Final Fantasy VI de enige van de vrij veel RPG titels in de verkiezing die terug te vinden is op de SNES mini. Ik heb deze titel dus onlangs nog even kort gespeeld. Het is opzichzelf een spel waar veel zorg aan is besteed qua speellengte en grafische aspecten. Wel geeft het me echt een ‘wannabe-Zelda’ gevoel, moest ik net wat te veel tekstblokjes wegklikken, is het een vrij standaard Fantasy-wereld en blijf ik vinden dat het scrollen van het beeld niet prettig is qua gameplay (je moet helemaal tot de rand van het scherm lopen voor het scherm meebeweegt, waardoor je slecht vooruit kunt kijken).

 

Ik ken ook dat gevoel dat Hinse beschrijft dat spellen voor mij geen tientallen / honderden uren meer hoeven te duren... ontspanning, gezelligheid en korte spanningsboog-beleving is erg waardevol als je minder tijd voor gamen hebt.

 

Soccer Shootout is geen wereldwonder. Ik kan er dan ook echt geen enorm pleidooi voor houden, maar het is voor mij gewoon wel een enorm nostalgische titel en dit is samen met een vriend gewoon gegarandeerd plezier, zelfs als het geen regenachtige zondag is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is niet mijn week...

Ook dit vind ik een lastige keuze.

 

Secret of Mana ziet er echt leuk uit met goede muziek en gave graphics.

Ook mij doet het denken aan Zelda.

 

Soccer Shootout wekt bij mij nostalgische gevoelens op en zou ik uren kunnen spelen.

 

Ik heb een groot vermoeden hoe deze battle aan het eind van deze week zal gaan eindigen, dus ik wacht nog even met het uitbrengen van mijn stem; Misschien moet ik een game van uitschakeling gaan redden :P.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind sportspelletjes soms leuk om te spelen maar een RPG vind ik toch nog altijd leuker. Zeker als het dan ook nog een hele goede uitgewerkte RPG is met mooie graphics. En zoals ik al eerder heb gezegd vind ik het publiek irritant.

 

Ik stem Secret of Mana.

Link naar bericht
Delen op andere sites
On 27-4-2018 at 1:29 PM, RM said:

Ik heb een groot vermoeden hoe deze battle aan het eind van deze week zal gaan eindigen, dus ik wacht nog even met het uitbrengen van mijn stem; Misschien moet ik een game van uitschakeling gaan redden :P.

Mijn vermoeden blijkt dus weer juist te zijn geweest.

 

De keuze moet gemaakt worden en die valt zwaar.

Zoals gezegd is Secret of Mana een oprechte goede RPG qua muziek en graphics en die zou ik ook best eens willen proberen.

Soccer Shootout ziet er een stuk minder uit, maar die wekt bij mij meer nostalgische gevoelens op.

En dan moet je soms met je hart in plaats van met je hoofd stemmen en dan kies ik in dit geval voor de nostalgie in plaats van voor de misschien wel betere game van deze 2.

Dus... Soccer Shootout mag wat mij betreft door (en gaat als het zo blijft ook door)... 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...