Ga naar inhoud

Beste 32-10  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Super Mario World
    • Battletoads Double Dragon
      0


Aanbevolen berichten

5adcf983d6b5a_Beste32-10.thumb.png.0e0f5d9eebca0e0443e088f582dc5783.png

 

Super Mario World

Super Mario World is een platformspel. In het spel speel je Mario. Het spel deelt veel spelelementen met de voorgaande titels, maar heeft ook diverse nieuwe elementen. De speler kan nu door speciale items ook zweven en ook is er een nieuwe draaisprong. Het spel heeft 96 levels. Er is een wereldmap, waarbij diverse kastelen verbonden zijn door paden. Op de paden zijn diverse forten, spookhuizen en andere map iconen te zien. De speler kan verschillende routes nemen om tot het doel te komen. Elke wereld heeft een eindbaas. Je kunt ook met twee spelers spelen. De spelers kunnen dan om de beurt een level kiezen op de wereldmap en deze spelen. Er zijn ook nieuwe power-ups, zoals Cape Feather, een cape waarmee Mario verder mee kan vliegen. Ook kan een power-up bewaard worden om op een later moment te gebruiken.

 

Battletoads Double Dragon

Het vechtspel Battletoads & Double Dragon is een kruising tussen Double Dragon en Battletoads. Je kunt een karakter kiezen uit één van de twee games. Hiermee moet je zeven stadia doorlopen en alle vijanden schoppen en slaan. Aan het eind van elk stadium bevindt zich een eindbaas die je moet verslaan. Het spel kan gespeeld worden met 1 of 2 spelers.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Battletoads Double Dragon heb ik écht een kans gegeven in deze ronde. Maar het spel voelt voor mij een beetje als een forced cross-over, een cross-over die je niet zou moeten doen. Als die grap uit de Family Guy/Simpsons Crossover: "When Modern Family met All in The Family". Zo'n cross als dat je Cola met Fanta zou mixen in één glas: het is een bijzondere combinatie, het is de eerste paar keer zeer drinkbaar en best prettig, maar je kan het, ook voor je eigen gevoel, eigenlijk absoluut niet maken.

 

Dan ga ik toch, heel saai, weer terug naar de klassieke keuze van SMW. Al is het maar vanwege de uitbreiding van Mario met de cape. De cape was awesome.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Deze battle is ook zo'n afweging voor mij.

 

Ik heb met Super Mario World niet veel.

Zoals al gezegd vind ik de graphics van dit spel echt een stap terug, zeker in vergelijking met de NES (Super Mario bros.3) en de levels zijn gewoon te pittig.

Ik heb het enkele weken geleden nog gespeeld en ik was er vrij snel al wel klaar mee.

En die loop(s) waar MarsM en ik het al een aantal keren over hebben gehad vind ik ook een beduidend minder onderdeel.

 

Echter bij Battletoads Double Dragon heb ik geen enkel raakvlak en dit spel heb ik ook niet veel gesteund.

Als ik dan een keuze zou moeten maken dan zal ik dus ondanks alles eerder voor Mario kiezen en dus stem ik ook op Super Mario World.

 

Overigens kwam ik op youtube dit filmpje tegen (en dat ziet er wel tof uit).

Ik hoop alleen niet dat ze al die oude games op gaan lappen en op de Switch gaan uitbrengen.

Ik zag ook al filmpjes van Galaxy 3 en Sunshine 2, maar die zijn zo goed als zeker fanmade.

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoe zeer ik ook fan ben van Battletoads & Double Dragon (het is 1 van de spellen die ik erg vaak heb gespeeld), is Super Mario World toch de betere titel denk ik. Probleem bij Battletoads is dat het vrij moeilijk is, zelfs op easy met zo veel mogelijk credits. Vaak ga je ergens in level 3 al gameover als je op je luie gemak vanuit de bank een potje speelt. En solo vind ik zulke spellen (dat geldt trouwens ook voor TMNT) minder boeiend dan met zijn tweeën. Super Mario World is gewoon een hele solide titel, ondanks de mindere punten die al veelvuldig in eerdere rondes zijn aangehaald. ;) 

 

@RM Wat betreft moeilijkheidsgraad, ik vind de originele Super Mario Bros nog wel lastiger dan Super Mario World, al is het vanwege de slechtere physics. Deel 2 en 3 zijn wel makkelijker inderdaad.

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Battletoads heb ik helemaal nooit gesteund... ik vind het zelf niks.

Super Mario World is, zoals bekend, niet mijn favoriete Mario maar het is hier onmiskenbaar wel de betere partij.

 

Maak ik toch wel even van de gelegenheid gebruik, want samba-boy begint specifiek over de cape:

Net als een aantal loop-levels heb ik de besturing van de cape ook nooit begrepen / onder controle gekregen... ik zat laatst freeplay te oefenen, maar ik wist niet wat ik aan het doen was. Soms hoorde je een zoemend geluidje en dan ging je cape weer omhoog, maar meestal maakt Mario een snoekduik de diepte in...

 

Meerderen die moeite hebben met de besturing bij dit item? :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die cape is qua besturing inderdaad niet eenvoudig, ik krijg hem altijd maar half onder controle. Je kunt iets met pijltje-naar-achteren en pijltje-naar-beneden doen om Mario weer omhoog te stuwen, maar hoe precies snap ik nooit. Maar het blijft wel een vermakelijk spel want ik gebruik de cape gewoon niet zoveel om te vliegen :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, Hinse zei:

Die cape is qua besturing inderdaad niet eenvoudig, ik krijg hem altijd maar half onder controle. Je kunt iets met pijltje-naar-achteren en pijltje-naar-beneden doen om Mario weer omhoog te stuwen, maar hoe precies snap ik nooit. Maar het blijft wel een vermakelijk spel want ik gebruik de cape gewoon niet zoveel om te vliegen :P 

Precies dát dus. Je drukt maar wat knoppen in en soms werkt de cape dan mee, maar meestal gebeurt er totaal niet wat je van plan was. Gelukkig ben ik dan toch niet de enige ... :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
19 uur geleden, MarsM zei:

Precies dát dus. Je drukt maar wat knoppen in en soms werkt de cape dan mee, maar meestal gebeurt er totaal niet wat je van plan was. Gelukkig ben ik dan toch niet de enige ... :P

Laat @Frey het dan even goed uitleggen, dan kunnen we daarmee verder komen ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 hours ago, Frey said:

De cape was jarenlang mijn favoriete power-up, ik kon er juist ontzettend goed mee overweg. :P 

En zoals vaker gezegd, Super Mario World is mijn meest favoriete Mario game. Makkelijke keuze dus.

Maar er werd een vraag gesteld of je kon uitleggen hoe je de cape moest gebruiken :P.

Kun je die vraag beantwoorden?

Link naar bericht
Delen op andere sites
8 uur geleden, RM zei:

Maar er werd een vraag gesteld of je kon uitleggen hoe je de cape moest gebruiken :P.

Kun je die vraag beantwoorden?

Ligt eraan hoe je het spel speelt. De physics wijken echt een millibeetje af wanneer je het speelt op SNES, Advance-remake, Virtual Console of emulator.

 

Eigenlijk moet je gewoon zorgen dat je de jumpbutron indrukt op het splitsecond-momentje dat Mario begint in te kakken en wat meer omlaag kijkt, al vliegende. Het is een HOOP oefenen, maar het is zo voldoenend als je het (weer) onder de knie krijgt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze twee games vind ik heel leuk om te spelen. Battletoads Double Dragon is erg leuk om met zijn twee te spelen. Maar als ik moet kiezen (en dat moet ik) dan kies ik voor Super Mario World. Waarom? In mijn eentje zou ik Battletoads niet gauw spelen daar kan het me niet genoeg voor boeien, dan wordt het al gauw saai. SMW staat op mijn lijstje om helemaal uit te spelen. Ik moet alleen eerst nog even SMB3 uit spelen. 

 

Ik kies voor SMW

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...