Ga naar inhoud

Beste 32-12  

5 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Kirby's Fun Pak
    • Super Castlevania IV


Aanbevolen berichten

5adcfab6d7141_Beste32-12.thumb.png.cfe6fac67f912d1ae1e0235b31a18779.png

 

Kirby's Fun Pak

Kirby’s Fun Pak is een platformspel. Het is een combinatie van 8 games. De meeste games zijn platformspellen maar er zijn ook mini-games. In dit spel speel je als Kirby, die het scherm rond kan vliegen en blokjes kan inademen en uitspugen. Je kunt ook vijanden inslikken. Bij sommige vijanden neem je hun specialiteit over. Een unieke eigenschap van dit spel is de toevoeging van helpers. Als een specialiteit is overgenomen dan kan men kiezen om deze om te zetten in een helper. Deze kan dan bestuurd worden door een tweede speler of door de computer. Als de specialiteit is omgezet in een helper dan kan het ook weer terug omgezet worden.

 

Super Castlevania IV

Super Castlevania IV is het eerste deel uit de serie dat uit is gekomen voor de SNES. Je speelt Simon Belmont, een vampierjager. Je hebt drie levens en je kunt je levensmeter opnieuw vullen door voorwerpen te pakken die de vijanden en kandelaars laten vallen. Het kan ook met de Magic Crystal die je ontvangt na het verslaan van elke eindbaas aan het einde van het level. Simon heeft een zweep, waarmee hij vijanden vanuit acht richtingen kan aanvallen door gebruik te maken van het D-pad. Als je de vuurknop vast houdt dan wordt de zweep slap en kun je projectielen blokkeren. Met je zweep kun je ook over grote gaten slingeren. Er zijn secundaire wapens, zoals een bijl of een horloge waarmee je de tijd stil kunt zetten. Er zijn ook wapens die één van je levensharten verbruiken.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Vrij lastig te vergelijken dit. Kirby's Fun Pak zijn hoofdzakelijk mini games, dus kort van duur, met korte gameplay. Castlevania is echt een volledige storymode platformer met meer diepgang. Beide spellen vind ik zeker wel goed (maar niet goed genoeg voor de winst). Kirby biedt qua multiplayer wel wat extra's, maar zelf vind ik niet alle mini games even leuk. Het staat vrij dicht bij elkaar, maar ik ga toch voor Castlevania. Want goede muziek, aardige gameplay en vooral heel veel sfeer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is een hele makkelijke keuze: Castlevania IV.

 

Deze titel verscheen al vrij vroeg in het SNES tijdperk, dus het is allemaal geen perfectie. Toch voor de liefhebber van de klassieke Castlevania reeks, waaronder ondergetekende, is dit gewoon prima vermaak en wat je verwacht van een Castlevania. De bewegingen van het speelbare karakter zijn weer heerlijk houterig alsof er een keutel dwarszit, de muziek is herkenbaar, en de vertrouwde elementen zoals de zweep, kaarsjes, trappetjes en vleermuizen zijn er gewoon weer bij. Een goeie verbetering is wel dat je nu ook met je zweep verticaal en diagonaal kunt meppen :Y. Wat mij betreft een adventure game met een goede gameplay en reply-waarde.

 

Het enige wat ik weer niet begrijp is waarom er ‘Super’ voor moet staan. Dat is zo’n woordje dat absoluut niet bij Castlevania past. :')

 

Kirby’s Fun Pack vind ik een stuk minder interessant, omdat het niet veel meer is dan een verzameling onsamenhangende mini-games die ook niet allemaal even leuk zijn. Ik speel toch liever een adventure game, zoals Kirby’s Dream Land 3, óf een er moet een overkoepelend element zijn waardoor de mini-games weer samenhang krijgen zoals bij Mario Party :). Het zat in een hele zwakke poule, maar het is nu wel gedaan...

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
8 uur geleden, MarsM zei:

Deze titel verscheen al vrij vroeg in het SNES tijdperk, dus het is allemaal geen perfectie. 

Datzelfde kun je precies van Super Mario World zeggen, alleen dan zonder het woord 'vrij' :P

 

8 uur geleden, MarsM zei:

Het enige wat ik weer niet begrijp is waarom er ‘Super’ voor moet staan. Dat is zo’n woordje dat absoluut niet bij Castlevania past. :')

Marketing en meeliften op de hype hè, bij de N64 was het niet anders met overal dat 64 achter de titel geplakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kirby is leuk om te spelen, maar het gaat mij ook al gauw vervelen.

En inderdaad is deze Kirby een allegaatje en geen echte adventure game.

 

Castlevania is naast Mega Man en Zelda 1 van mijn favoriete game reeksen en deze game is zeker niet de beste, maar is wel heel herkenbaar.

Dus de keus is gauw gemaakt; Super Castlevania IV it is :).

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uur geleden, Hinse zei:

Datzelfde kun je precies van Super Mario World zeggen, alleen dan zonder het woord 'vrij' :P

 

Marketing en meeliften op de hype hè, bij de N64 was het niet anders met overal dat 64 achter de titel geplakt.

Dat klopt, daarom zowel bij Super Mario World als Super Castlevania IV heb ik dus wel wat opbouwende kritiekpuntjes (ook wel gedeeld in mijn beoordelinkjes :7). Deze week zijn beide tegenstanders voor mij alleen sowieso zwakker.

 

Ik vrees het ook, maar wel een hardnekkige hype. Dat misplaatste ‘Super leuk’ overal opplakken is tegenwoordig nog steeds marketing-mode :')

Link naar bericht
Delen op andere sites
23 minuten geleden, MarsM zei:

Ik vrees het ook, maar wel een hardnekkige hype. Dat misplaatste ‘Super leuk’ overal opplakken is tegenwoordig nog steeds marketing-mode :')

Maar hypes zijn soms wel grappig als je er jaren later op terug kijkt, je kunt dat dan echt in een bepaald tijdsbeeld plaatsen. Daarom zijn de jaren '80 en '90 ook zo iconisch, juist vanwege die marketingtrucs die iedereen braaf volgde. ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze Kirby titel is eigenlijk de enige fatsoenlijke Kirby op de SNES die in Europa werd uitgebracht, waardoor het door velen al snel al klassieker wordt neergezet. En die minigames hebben op een bepaalde manier wel hun charme, maar het is geen echte klassieker natuurlijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden, Hinse zei:

Maar hypes zijn soms wel grappig als je er jaren later op terug kijkt, je kunt dat dan echt in een bepaald tijdsbeeld plaatsen. Daarom zijn de jaren '80 en '90 ook zo iconisch, juist vanwege die marketingtrucs die iedereen braaf volgde. ;) 

Al is 'Super  ....' blijkbaar niet echt in een tijdsbeeld te plaatsen. Of je moet de afgelopen 40 jaar als hetzelfde tijdsbeeld zien ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien moet ik wat langer oefenen maar Super Castlevania IV is te moeilijk voor mij. Of misschien moet ik wennen aan de gameplay van een Castlevania spel. Ik kom echter niet ver dus kan ik er niet op stemmen. Kirby games vind ik leuk! Er zijn Kirby games die ik beter vind maar deze is leuk genoeg om mijn stem te verdienen.

 

Ik stem op Kirby

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...