Ga naar inhoud

Beste 32-13  

5 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?



Aanbevolen berichten

5ae632c102c72_Beste32-13.thumb.png.3f0b84a72c5f79ba6fe145bfc874b6d7.png

 

Terranigma

Terranigma is een actie RPG. Je ziet de wereld van bovenaf. Het vechtsysteem is realtime en stelt de speler in staat om diverse technieken toe te passen, afhankelijk van of de speler aan het rennen, springen of aanvallen is, of een combinatie daarvan. Elke aanval is bedoeld om meer schade aan te richten bij verschillende vijanden, maar meestal is er niet veel verschil. Bij elke overwinning krijgt men meer experience points. Hierdoor krijgt het karakter een hoger level en daarmee een hoger maximum hit points. Ook wordt hij sterker, kan beter verdedigen en krijgt meer geluk. Vijanden laten soms edelstenen achter, waarmee andere wapens en magische spreuken gekocht kunnen worden. Er zijn geen magiepunten; Spreuken koop je en kun je één keer gebruiken. Magirocks kunnen omgezet worden in magische ringen en medailles. Na gebruik van deze ringen veranderen ze weer terug in Magirocks.

 

Lucky Luke

Lucky Luke is een schietspel, gebaseerd op de gelijknamige stripboekenreeks. De gebroeders Dalton hebben de bank overvallen in Yuma en zijn een ravage aan het aanrichten in het dorp. Lucky Luke gaat naar Yuma om de bandieten in te rekenen. Het spel begint in het dorp waar Lucky Luke vanaf allerlei kanten wordt beschoten. Ook zitten er puzzel elementen in het spel, waaronder schieten op de bandieten zoals de bankdirecteur het zegt, arm worstelen met Jolly Jumper, te paard achter de gebroeders Dalton aan en de stenen die op je afkomen kapot schieten en met een vlot een rivier af en wederom op de stenen schieten die op je afkomen.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja daar gaan we weer. Ik mag wederom uitleggen dat ik niet zo veel met langdradige RPG's heb en meer met platformers waardoor Lucky Luke dus in het voordeel is. Tel daarbij op dat ik Lucky Luke vroeger op de pc veel heb gespeeld (exacte port van de SNES) en dan weet je waar mijn stem heen gaat ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit vind ik wel moeilijk. Ten opzichte van elkaar is het niet te vergelijken (duistere RPG tegenover een platformer). Lucky Luke is weer zo'n 'gebaseerd op de gelijknamige serie' spel, wat leuk wegspeelt en wel wat herkenning biedt maar wat zeker niet 'perfect' is. Terranigma is weer zo'n typische fantasy RPG, niet bijster origineel dus maar verder wel goed uitgewerkt.

 

Als ik moet kiezen, dan toch maar Lucky Luke... dat heb ik vroeger toch net even wat meer gespeeld als gelegenheidsgame met wel goede herinneringen. Terranigma is voor mij net iets minder nostalgisch.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier nog één die deze battle lastig vindt.

Ik vind oprecht Terranigma een leuk ogend spel met veel potentie om te willen spelen en het ziet er strak uit.

En Lucky Luke is strip die naar mijn hart ligt en het spel sluit hier perfect op aan en heb ik al eens gespeeld.

Dan komen ze tegenover elkaar te staan en moet je een keuze maken...

 

Als Terranigma tegenover een zwakker spel zou hebben gestaan dan zou ik zonder enige twijfel het spel een ronder verder hebben gestemd.

Maar nu staat het tegenover een spel die voor mij toch teveel nostalgie opwekt om klakkeloos weg te stemmen.

Zonde, maar dan kies er helaas voor om Terranigma te laten voor wat het is in deze verkiezing en dan gaat mijn stem naar Lucky Luke.

En daarmee besef ik mij ook dat ik daarmee zo goed als zeker de doodsteek richting Terranigma heb uitgedeeld.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Just now, Hinse said:

Alleen wel stom dat Lucky Luke door de loting meer kans maakt om door te gaan dan het in feite veel betere Asterix & Obelix :P 

Ja, dat is dus de loting...

Volgende week vindt er een nieuwe loting plaats en als ik dan al kijk naar wat wel en niet mogelijk gaat zijn om tegenover elkaar uit te komen dan houdt ik écht mijn hart vast.

Dat worden vrees ik zeker geen fijne battles om uit te kiezen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind de besturing van Lucky Luke een beetje traag. Ik vind het niet zo lekker spelen. Ik weet niet hoe goed je beeld kan zijn van een half uurtje een RPG spelen maar Terranigma weet me wel te boeien. Dus ik kies voor Terranigma.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Dat einde van Lucky Luke is trouwens ook vrij lame, echt heel matige eindscene en eindbaas en dan zo'n suf muziekje op het einde, terwijl je notabene de tekst van 'poor lonesome cowboy' ziet staan, een nummer dat veel beter tot zijn recht daar was gekomen. :') 

 

Los van het feit dat je het dus in 3 kwartier uit kunt spelen.

 

Maar de basisgameplay blijft wel in orde, alleen de pc versie was volgens mij wat accurater qua besturing en iets sneller in gameplay.

aangepast door Hinse
Link naar bericht
Delen op andere sites

De muziek van deze Lucky Luke titel is inderdaad over het geheel een minpunt. Blikkerige / monotone deuntjes en inderdaad niet de kans gepakt om bekende muziek als ‘poor lonesome cowboy’ te verwerken voor meer herkenning. Ik verwacht sowieso niet dat dit een kanshebber is, maar er zijn al meer onverwachte dingen gebeurd.

 

Ik me zelf vooral enorm gemaakt met de Game Boy variant van dit spel :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...