Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Het is iets wat met enige regelmaat terugkomt: het forum heeft onderhoud nodig en updates moeten we voor betalen.

Nu heb ik laatst eens gerekend wat we per jaar kwijt zijn (exclusief de hosting, want die neem ik op mijn VPS mee).

Het komt neer op zo'n 100 euro per jaar momenteel. Opgebouwd uit:

 

$ 35 elk half jaar voor de updates van de software (met de huidige koers zo'n € 30) ==> € 60 / jaar

$ 10 elk half jaar voor de updates van het theme (met de huidige koers zo'n € 9) ==> € 18 / jaar

€ 1,21 per maand voor het eigen IP ==> € 14,52 / jaar

€ 9,06 per jaar domeinregistratie ==> € 9,06 / jaar

 

Totaal: € 101,58 / jaar ==> € 8,47 / maand

 

Ik dacht: als we nou een paar users vinden om dit bij elkaar te rapen, dan hoef ik er ook niet steeds om te vragen. Reclame is wat mij betreft nog steeds geen optie en ik zet zelf naast de hosting € 2 per maand in. Dan komen we nog € 6,47 per maand te kort.

 

4 users a € 1,62 / maand

5 users a € 1,29 / maand

6 users a € 1,08 / maand

7 users a € 0,92 / maand

 

Wie voelt zich geroepen voor een zeer geringe bijdrage? We gaan weer een grote upgrade krijgen in de komende weken (versie 4.2 wordt 4.3), maar die moet dus wel eerst betaald worden ;)

Mag ook anoniem per PM als je dat liever hebt.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 130
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

6 hours ago, samba-boy said:

Oeh, krijg ik als ik bijdraag mijn eigen kleurtje? FOK!-pimp praktijken _O-

Wat is de meerwaarde daarvan?

Dat zou dus betekenen dat je meet "aanzien" hebt als je maandelijks een euro doneert dan als je al jarenlang het forum levend houdt...

 

Die aparte statussen hoeven voor mij niet; Overbodig ook

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, RM zei:

Wat is de meerwaarde daarvan?

Dat zou dus betekenen dat je meet "aanzien" hebt als je maandelijks een euro doneert dan als je al jarenlang het forum levend houdt...

 

Die aparte statussen hoeven voor mij niet; Overbodig ook

 

Het kan, het hoeft niet. Wat wel hoeft is dat het onderhoud betaald wordt en ik doe dat al uit eigen zak sinds 2004 ;)

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
24 minutes ago, djkoelkast said:

Het kan, het hoeft niet. Wat wel hoeft is dat het onderhoud betaald wordt en ik doe dat al uit eigen zak sinds 2004 ;)

 

Dat het betaald moet worden dat snap ik, maar dan zou ik er geen aparte statussen aan hangen.

Daar krijg je alleen maar hele scheve gezichten van

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uur geleden, RM zei:

Dat het betaald moet worden dat snap ik, maar dan zou ik er geen aparte statussen aan hangen.

Daar krijg je alleen maar hele scheve gezichten van

Scheve gezichten? Lijkt me heel vreemd als er mensen moeilijk gaan doen over dat je zeg maar een kleurtje kunt 'kopen', want zo kun je het ook zien.

Het hoeft niet, het geeft je geen extra privileges, alleen een ander kleurtje of titeltje. Maar vooralsnog is het maar een idee.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, djkoelkast said:

Scheve gezichten? Lijkt me heel vreemd als er mensen moeilijk gaan doen over dat je zeg maar een kleurtje kunt 'kopen', want zo kun je het ook zien.

Het hoeft niet, het geeft je geen extra privileges, alleen een ander kleurtje of titeltje. Maar vooralsnog is het maar een idee.

Jep, scheve gezichten :Y.

 

Ik wil niet negatief overkomen, maar ik vind het een slecht plan.

En waarom?

 

Als we het inderdaad moeten zien als een "kleurtje kopen" dan is dat niet anders dan dat er "zieltjes" gekocht kunnen worden.

Het wordt dan een uithangbord voor degene die er als eerste bij is en die kan dan "pronken" dat hij/zij het forum financieel heeft gered.

Wat wordt er dan gedaan als er 7 users zijn? Gaan we dan door met de mogelijkheid om "kleurtjes" te kopen?

Zo ja, dan wordt het een verdienmodel en dan is het geen break-even point bereiken.

Dit systeem is dan meer een soort goldmember ship dat je koopt als je er een kleurtje mee kunt verdienen, op andere sites is dat gewoon een abonnement.

 

En dan krijg je dus scheve gezichten.

Als je dan "kleurtjes" kunt kopen dan is a) de anonimiteit weg en b) zou het als een schande kunnen worden gezien als de grootgebruikers van het forum (die zich al jaren inzetten om het forum levendig te houden) niet zo'n "kleurtje" hebben gekocht.

Daarbij voelt het wellicht voor de grootgebruikers zelf dan ook meer als verplichting om mee te betalen.

In de OP is nota bene aangegeven dat het een iedereen vrij staat om te doneren en het kan ook anoniem per pb als je dat liever hebt.

 

Nogmaals; Ik begrijp heel goed dat je het niet allemaal in je eentje wilt en hoeft op te hoesten, maar dit lijkt mij niet de bedoeling :).

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je moét ook geen kleurtje, het mag. Als je anoniem meedoet dan kies je er natuurlijk voor om geen kleurtje te nemen.

En als er geld 'te veel' binnenkomt wordt dat doorgeschoven naar het volgende halfjaar (elk halfjaar komt de rekening), of bijvoorbeeld de aankoop van de module voor de awards, die nu betaald is.

 

Ik zie het probleem niet, maar het was ook nog steeds maar een voorstel, er is nog niets besloten. We zijn nu bij voorbaat al problemen aan het zoeken bij iets wat eventueel een optie zou kunnen zijn.

Lijkt me eerst zaak om te zien hoe veel mensen willen deelnemen voor het komend halfjaar. Dat mag ineens, per kwartaal, per maand. Het mag ook eenmalig, alles gaat volledig naar het forum. En wil je er niets aan uitgeven dan is dat ook goed, geen enkel probleem. Ik wil het forum gewoon reclamevrij houden, dus moeten er elders inkomsten vandaan komen. Mocht niemand mee willen doen dan betaal ik het alsnog gewoon zelf, alleen ik hoop dat er wat mensen zijn die het wel willen doen (en er hebben zich al een aantal gemeld, daar ben ik heel blij mee!).

 

Het is nooit de bedoeling (en ook nooit geweest en dit is ook nooit gebeurd, ook niet in het verre verleden) om geld te verdienen aan het forum. Het maakt kosten en als we die verdelen onder een groepje dan hebben we een constant up to date en veilig forum.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
15 uur geleden, RM zei:

Die aparte statussen hoeven voor mij niet; Overbodig ook

Tot zover dan ook de Patatkoning.

 

Deze discussie gaat mooi een kant uit die compleet losstaat van de situatie die er heerst. Voor een community die redelijk eensgezind neerkijkt op de hele "alles en iedereen is zo snel gekwetst en beledigd"-generatie, vind ik het enigszins pijnlijk om te zien dat een opgeworpen idee als een username-kleurtje of aanverwanten zoveel discussie oproept.

 

En dus, het volgende.

 

Ik wil graag een custom kleur of status.

Daar wil ik geen cent voor betalen.

Krijg ik dat niet, dan ga ik stampvoeten. :(

Verder draag ik wel bij aan het forum, maar dat kleurtje of titeltje wil ik gratis. Forumrang 'TV-Researcher' of 'Zieltjesverkoper' lijkt me wel wat.

 

Of nee, doe me maar een award met daarop 'Plaat voor de kop'

Op 14-3-2011 at 00:08, randy_roes zei:

Ik zal eens kijken naar een "plaat voor de kop"-award, samba-boy wou er al lang zo een :P

 

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
15 minutes ago, samba-boy said:

Tot zover dan ook de Patatkoning.

 

Deze discussie gaat mooi een kant uit die compleet losstaat van de situatie die er heerst. Voor een community die redelijk eensgezind neerkijkt op de hele "alles en iedereen is zo snel gekwetst en beledigd"-generatie, vind ik het enigszins pijnlijk om te zien dat een opgeworpen idee als een username-kleurtje of aanverwanten zoveel discussie oproept.

 

En dus, het volgende.

 

Ik wil graag een custom kleur of status.

Daar wil ik geen cent voor betalen.

Krijg ik dat niet, dan ga ik stampvoeten. :(

Verder draag ik wel bij aan het forum, maar dat kleurtje of titeltje wil ik gratis. Forumrang 'Zieltjesverkoper' lijkt me wel wat.

 

Of nee, doe me maar de rang 'Plaat voor de kop'

 

Dit is dus precies wat ik bedoel ;)

Je maakt er nú al op een cynische manier een grap over.

 

Je "koopt" een kleurtje (dat staat letterlijk in bovenstaande berichten) en dan kun je laten zien dat je geld hebt gedoneerd.

Het hóeft niet, het mág; Dan zie ik de meerwaarde er niet van in.

 

En voor alle duidelijkheid; Ik ben niet uit op narigheid en ik spreek niemand persoonlijk hier op aan, maar ik vind het gewoon een super slecht idee.

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 minuten geleden, RM zei:

Dit is dus precies wat ik bedoel ;)

Je maakt er nú al op een cynische manier een grap over.

Ho, wacht even. Zowel het onderste deel als het bovenste deel zijn gewoon gemeend. Middenstuk is cynisch, ja, maar zelfs daar heb ik de kanttekening dat ik echt wel een forumrang als TV-Gek zou ambiëren.

 

Ik koop niks, dat staat ook zo uitgelegd in mijn bericht boven het jouwe. Maar dat 'laten zien', wat is dat dan voor een probleempunt? Jij kan nu ook laten zien dat je 'moderator' bent, terwijl je vooral als contest-leider en excel-eindbaas in de weer bent. Het feit dat jij echter evengoed prijkt met het predikaat 'moderator', zet dát dan niet even zo goed scheve gezichten?

 

Ik heb in het verleden vaker pieterpeuterige onzin-'beefs' met je gehad en dan geef ik eerlijk toe dat ik ook met regelmaat echt zwaar kinderachtig reageerde, maar in deze ben ik het gewoon absoluut niet met je eens om te stellen dat het een heel slecht idee zou zijn. De enige die bang moeten zijn voor scheve gezichten, zijn de personen die die scheve gezichten uiteindelijk gaan trekken.

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
18 minutes ago, samba-boy said:

Ik koop niks, dat staat ook zo uitgelegd in mijn bericht boven het jouwe. Maar dat 'laten zien', wat is dat dan voor een probleempunt?

Zoals gezegd, als je inlegt dan krijg je er in dit geval iets voor terug, dus dan "koop" je het in feite wel.

En dan is het anonimiteitspunt, wat in de OP is vermeld ook weg (want zoals je zelf al aangeeft gaat dan iedereen voor de zichtbaarheid als die de keus krijgt (en zie verder mijn eerdere bericht daarop)) ;)

 

21 minutes ago, samba-boy said:

Jij kan nu ook laten zien dat je 'moderator' bent, terwijl je vooral als contest-leider en excel-eindbaas in de weer bent. Het feit dat jij echter evengoed prijkt met het predikaat 'moderator', zet dát dan niet even zo goed scheve gezichten?

Je haalt nu functies en statussen door elkaar ;).

 

22 minutes ago, samba-boy said:

Ik heb in het verleden vaker pieterpeuterige onzin-'beefs' met je gehad en dan geef ik eerlijk toe dat ik ook met regelmaat echt zwaar kinderachtig reageerde, maar in deze ben ik het gewoon absoluut niet met je eens om te stellen dat het een heel slecht idee zou zijn. De enige die bang moeten zijn voor scheve gezichten, zijn de personen die die scheve gezichten uiteindelijk gaan trekken.

Klopt, dus laten we niet weer dezelfde fout maken ;).

We verschillen van mening; Dat kan en dat mag ;).

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
39 minuten geleden, samba-boy zei:

Tot zover dan ook de Patatkoning.

 

Ben het over statussen e.d. wel met je eens, dus wat mij betreft goed hoor ;). Dat is ontstaan uit een geintje van jaren geleden en het staat er nu nog altijd (gewoon database onderhoudsdingetje en nooit meer naar gekeken, of het heeft misschien iets te maken met dat mijn account in een apart bakje zit vanwege wat noodzakelijke aangepaste rechten voor o.a. het FS strip deel... in een gesloten topic kunnen posten enzo). Maar ik vind het ook weer goed als jij 'TV-Gek' erbij krijgt, ik ben verder helemaal gelijk ;).

 

Het sympathieke idee van de optionele extra'tjes zouden in het algemeen leuk kunnen zijn als die in het softwarepakket zitten, maar het zou los moeten staan van het soort doneren waar djkoelkast dit topic oorspronkelijk voor is gestart. Je doneert vrijwillig iets als je iets wilt bijdragen (uit 'barmhartigheid' / om je steentje bij te dragen). Niet om met extra functies zichtbaar aan te kunnen tonen dat je dat hebt gedaan, of dat een ander er een schuldgevoel van krijgt als iedereen ziet dat hij/zij dat niet heeft en dus zou kunnen concluderen dat, blabla.

 

Ik kan niet voor djkoelkast spreken maar het is zoals ik begrijp in eerste instantie gewoon bedoeld om de onkosten te dekken, en niet om er voorwaarden mee te kunnen scheppen (dan krijg je straks weer dat iemand die een tientje schuift hetzelfde extra'tje heeft als iemand die 100 doet?), of als gevolg daarvan straks een soort 21e eeuwse aflaten te verkopen voor mensen die zich ongemakkelijk voelen bij een basic-profiel ;). Moet je ook allemaal weer niet willen, toch ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 minuten geleden, djkoelkast zei:

Je krijgt dan van mij de optie om een kleurtje te nemen, als dank. Je moet het niet als meer zien. En dan maakt het niet uit hoe veel, ik ben gewoon blij dat er mensen zijn die willen helpen.

Is makkelijk te doen in de software dat kleurtje.

 

Als ik als top-10 poster op dit forum straks als enige geen regenboogachtergrondje heb kan iedereen zien en/of wel denken dat ik te sneu ben om ook een euro'tje bij te dragen, maar wel lekker meeprofiteer. Die aalmoezen sfeer moet je niet willen uitdragen, maar dat is mijn advies :).

 

Los van het hele statussen en onderscheid gebeuren, daarin ben ik het verder met samba-boy eens.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden, MarsM zei:

Als ik als top-10 poster op dit forum straks als enige geen regenboogachtergrondje heb kan iedereen zien en/of wel denken dat ik te sneu ben om ook een euro'tje bij te dragen, maar wel lekker meeprofiteer. Die aalmoezen sfeer moet je niet willen uitdragen, maar dat is mijn advies :).

 

Los van het hele statussen en onderscheid gebeuren, daarin ben ik het verder met samba-boy eens.

Geen achtergrondje, alleen je status staat in een andere kleur dan zwart.

Dus: Patatkoning in het groen. Of bij de rest: User in het paars, oranje, wat dan ook (behalve voorbehouden kleuren). Meer is het niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 minuten geleden, MarsM zei:

Het sympathieke idee van de optionele extra'tjes zouden in het algemeen leuk kunnen zijn als die in het softwarepakket zitten, maar het zou los moeten staan van het soort doneren waar djkoelkast dit topic oorspronkelijk voor is gestart. Je doneert vrijwillig iets als je iets wilt bijdragen (uit 'barmhartigheid' / om je steentje bij te dragen). Niet om met extra functies zichtbaar aan te kunnen tonen dat je dat hebt gedaan, of dat een ander er een schuldgevoel van krijgt als iedereen ziet dat hij/zij dat niet heeft en dus zou kunnen concluderen dat, blabla.

Nee maar dan is er dus niks aan de hand, want nu lijkt het over te komen of ik serieus stelde 'Ik draag enkel mijn steentje bij mits ik er x-kleurtje of y-status voor kan krijgen', terwijl dat helemaal niet de hele insteek van mijn eerste bericht was. Ik gaf enkel, op een quasi-grappende manier aan, wat er op FOK! gehanteerd werd toen daar om een kleine bijdrage gevraagd werd van leden die het forum een warm hart toedragen. En sommige leden dragen zo'n forum een warmer hart toe dan anderen, of kunnen het makkelijker missen, en dan kan daar voor die leden gewoon iets kleins, leuks en redelijk onschuldigs tegenover staan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan me bovendien niet voorstellen dat er hier iemand is die iemand anders maar scheef aankijkt alleen omdat er niet gedoneerd is. Dat bepaal je zelf, het hoeft echt niet, maar het zou tof zijn als we een aantal users kunnen vinden, zodat het forum reclamevrij kan blijven draaien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 minuten geleden, djkoelkast zei:

Ik kan me bovendien niet voorstellen dat er hier iemand is die iemand anders maar scheef aankijkt alleen omdat er niet gedoneerd is. Dat bepaal je zelf, het hoeft echt niet, maar het zou tof zijn als we een aantal users kunnen vinden, zodat het forum reclamevrij kan blijven draaien.

Ik wel hoor. Of het nou een achtergrond of een balkje is... het is zichtbaar. En als pietjepuk straks de enige is van de meest actieve gebruikers die dat niet heeft voelt dat knap lullig. Nogmaals: sympathiek idee, maar niet handig icm geld-donaties. Zelf weten verder, ik heb er over gezegd wat ik er over kan zeggen :).

Link naar bericht
Delen op andere sites
18 minutes ago, MarsM said:

Als ik als top-10 poster op dit forum straks als enige geen regenboogachtergrondje heb kan iedereen zien en/of wel denken dat ik te sneu ben om ook een euro'tje bij te dragen, maar wel lekker meeprofiteer. Die aalmoezen sfeer moet je niet willen uitdragen, maar dat is mijn advies :).

 

Los van het hele statussen en onderscheid gebeuren, daarin ben ik het verder met samba-boy eens.

Ik ook, dat is ook wat ik probeer duidelijk te maken uit mijn hele berichtgeving hierboven ;).

Statussen zijn prima, maar niet als cadeautje of bedankje voor een bijdrage.

 

16 minutes ago, samba-boy said:

Nee maar dan is er dus niks aan de hand, want nu lijkt het over te komen of ik serieus stelde 'Ik draag enkel mijn steentje bij mits ik er x-kleurtje of y-status voor kan krijgen', terwijl dat helemaal niet de hele insteek van mijn eerste bericht was. Ik gaf enkel, op een quasi-grappende manier aan, wat er op FOK! gehanteerd werd toen daar om een kleine bijdrage gevraagd werd van leden die het forum een warm hart toedragen. En sommige leden dragen zo'n forum een warmer hart toe dan anderen, of kunnen het makkelijker missen, en dan kan daar voor die leden gewoon iets kleins, leuks en redelijk onschuldigs tegenover staan.

Dus een beloning voor een vrijwillige bijdrage... 

Dat is net als een hond een koekje geven als hij iets goeds heeft gedaan :P.

 

14 minutes ago, djkoelkast said:

Ik kan me bovendien niet voorstellen dat er hier iemand is die iemand anders maar scheef aankijkt alleen omdat er niet gedoneerd is. Dat bepaal je zelf, het hoeft echt niet, maar het zou tof zijn als we een aantal users kunnen vinden, zodat het forum reclamevrij kan blijven draaien.

Ik wel; Zeker zoals MarsM het al zegt je de enige bent die niet bijdraagt en geen kleurtje heeft als je een top 10 poster bent kun je je dan knap lullig voelen en is er dus een zekere druk (het voelt als verplichting).

Nogmaals een reclamevrij forum en dat 1 iemand het niet in zijn eentje hoeft te betalen daar zijn we het denk ik allemaal wel over eens ;)

 

16 minutes ago, djkoelkast said:

Geen achtergrondje, alleen je status staat in een andere kleur dan zwart.

Dus: Patatkoning in het groen. Of bij de rest: User in het paars, oranje, wat dan ook (behalve voorbehouden kleuren). Meer is het niet.

En als Ross en/of ik dan een kleurtje zouden willen?

Wordt er ook niet overzichtelijker op :P.

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
3 minuten geleden, MarsM zei:

Ik wel hoor. Of het nou een achtergrond of een balkje is... het is zichtbaar. En als pietjepuk straks de enige is van de meest actieve gebruikers die dat niet heeft voelt dat knap lullig. Nogmaals: sympathiek idee, maar niet handig icm geld-donaties. Zelf weten verder, ik heb er over gezegd wat ik er over kan zeggen :).

Ook geen balkje. Bij mij is Admin rood, bij jou is Patatkoning zwart, bij RM is Moderator Retroforum lichtblauw. Je kunt ook doneren en het zwart laten. 

Ik snap niet waarom iemand zich er lullig bij zou voelen dat 'ie geen kleur status heeft.

Maar ik wil ook benadrukken dat dit gewoon een geopperd idee was en nog steeds niet meer dan een idee.

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minuten geleden, RM zei:

En als Ross en/of ik dan een kleurtje zouden willen?

Wordt er ook niet overzichtelijker op :P.

Nee, jullie hebben pech, ik ook :P

 

Maar er zou ook iets anders gedaan kunnen worden, bijvoorbeeld meer PM-berichten kunnen bewaren. Dat kan op userniveau geregeld worden en is voor niemand anders dan de user zelf zichtbaar, is ook een optie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 minuten geleden, RM zei:

Dan is het al helemaal een slecht plan :P.

Dan wordt er dus letterlijk met 2 maten gemeten :P.

Er wordt niet met 2 maten gemeten, alleen forumcrew moet herkenbaar blijven aan de eigen kleur. Dat maakt het idee niet opeens slecht. Het is nog geen plan.

En zie mijn edit.

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minuten geleden, djkoelkast zei:

Ook geen balkje. Bij mij is Admin rood, bij jou is Patatkoning zwart, bij RM is Moderator Retroforum lichtblauw. Je kunt ook doneren en het zwart laten. 

Ik snap niet waarom iemand zich er lullig bij zou voelen dat 'ie geen kleur status heeft.

Maar ik wil ook benadrukken dat dit gewoon een geopperd idee was en nog steeds niet meer dan een idee.

Ik val in herhaling: het is lullig als je één van de weinigen of de enige bent die niet heeft gedoneerd en dat openbaar zichtbaar is omdat anderen dat met kleurtjes kunnen aantonen. Uitdragen icm gelddonaties is gewoon iets ethisch. Niet iedereen kan of wil geven, maar wordt daarmee wel in verlegenheid gebracht.

 

Dit is voor iets onschuldigs maar je wilt bijvoorbeeld toch ook niet zichtbaar in een rijtje van 10 man staan met de vermelding dat jij als enige niks hebt gegeven voor kinderen met een enge ziekte (Ondanks dat het je goed recht is).

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden, MarsM zei:

Dit is voor iets onschuldigs maar je wilt bijvoorbeeld toch ook niet zichtbaar in een rijtje van 10 man staan met de vermelding dat jij als enige niks hebt gegeven voor kinderen met een enge ziekte (Ondanks dat het je goed recht is).

Dat zou mij dus echt helemaal niets interesseren, maargoed, het was nog steeds een idee en nu heb ik een nieuw idee, wel iets als dank, niet openbaar zichtbaar.

Ik denk trouwens alleen dat mensen die helemaal niet van plan zijn te doneren zich druk gaan maken over het kleurtje.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Laten we voor het gemak de top 15 posters op dit moment pakken.

En stel dan dat alle actieve users in de top 15 (in het wit) een bijdrage leveren, behalve MarsM en ik (want wij maken duidelijk dat we het niet zien zitten ;)).

En met bovenstaande wordt ook gesuggereerd dat wij het niet van plan zouden zijn, want mij maken ons er "druk" om ;).

 

Dan zou de situatie met kleurtjes er zo uit komen te zien:

statussen.png.5344af77aa2d4e39f6c0021c632b8d87.png

 

Ik denk dan dat in dit geval MarsM er niet heel blij mee zou zijn als hij als enige actieve top 15 user er op deze manier bij staat ;).

En zoals gezegd kan een mod het verbloemen, dus daarvan zou het niet bekend zijn.

Kun je je dan een klein beetje voorstellen hoe dat zou zijn?

Kun je je dan ook een klein beetje voorstellen dat iemand zich op deze manier verplicht kan voelen zich wel te doneren? ;).

 

Statussen prima, maar hang het niet op aan een vrijwillige bijdrage (in hoeverre deze dan nog vrijwillig zou zijn :P).

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee dit is onzin en je gaat nu weer voorbij aan mijn andere voorstel.

De usernamen veranderen niet van kleur, alleen de status User zou dan van kleur veranderen en dat is niet te zien in een overzichtje. Je kunt dus niet de top 10 posters pakken en kijken wie wel/niet, dat moet je dan met de hand gaan lopen opzoeken en dan ben je best wel raar bezig hoor.

 

Maar voor de zoveelste keer het is een idee en er is nu een ander idee geopperd.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
41 minuten geleden, djkoelkast zei:

Dat zou mij dus echt helemaal niets interesseren, maargoed, het was nog steeds een idee en nu heb ik een nieuw idee, wel iets als dank, niet openbaar zichtbaar.

Ik denk trouwens alleen dat mensen die helemaal niet van plan zijn te doneren zich druk gaan maken over het kleurtje.

:')

En bedankt.

Ik was het eigenlijk van plan, maar dat is nu niet echt geloofwaardig meer. Ik heb mijn idee en advies duidelijk toegelicht, didn't meant to crash the party, dus doe vooral met die kleurtjes.

Link naar bericht
Delen op andere sites
15 minutes ago, samba-boy said:

Dus we moeten een specifiek forum in om een topic te openen en van daaruit een memberlijst te openen?

 

Holy shit, waar kan een mens zich druk om maken.

Oh ging het je daarom?

Dit was simpelweg een voorbeeldje hoor, puur en alleen om mijn punt die ik duidelijk heb proberen te maken, te onderbouwen.

 

Oh en ik zie net het bericht van MarsM;

Het zou wel ongeloofwaardig overkomen, maar ik had al dezelfde gedachten en was het ook van plan, maar nu twijfel ik oprecht.

 

Ik was van mening dat we in een land leefden met recht op meningsuiting, maar iedere keer als ik/wij kritiek geven lijkt het wel alsof we compleet verkeerd begrepen worden.

En daarnaast ben ik/zijn wij waarschijnlijk weer de zeikerds...

Dergelijke posts helpen inderdaad niet echt om een positieve gedachte te hebben.

Bij voorbaat sorry voor deze hele discussie.

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze discussie gaat nu veel en veel te ver door.

 

Het was een IDEE, het idee wordt niet door iedereen gewaardeerd, maar ik vind het wel tof om IETS te doen, dus meer PM's in je PM-box, ziet niemand. En daar gaat niemand op in verder. Ja, dan lijkt het op het discussieren om het discussieren.

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minutes ago, Hinse said:

:').

 

In de tijd dat ik dit topic heb moeten doorspitten had ik al die hele benodigde donatie bij elkaar kunnen verdienen en storten ipv alles met verbazing moeten lezen.

Bij elkaar verdienen?

Ik zou voor de komende 25 jaar best wel kunnen doneren, maar kennelijk word ik niet begrepen.

Het gaat om het principe en de ethiek erachter.

 

Kennelijk moeten we allemaal een beloning voor een gift ontvangen, goed bedoeld of niet.

Prima, pak dan maar lekker een koekje voor je (vrijwillige) prestaties en verklaar mij maar voor gek :N.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden, RM zei:

Bij elkaar verdienen?

Ik zou voor de komende 25 jaar best wel kunnen doneren, maar kennelijk word ik niet begrepen.

Het gaat om het principe en de ethiek erachter.

 

Kennelijk moeten we allemaal een beloning voor een gift ontvangen, goed bedoeld of niet.

Prima, pak dan maar lekker een koekje voor je (vrijwillige) prestaties en verklaar mij maar voor gek :N.

 

Waarom ga je steeds voorbij aan dat het maar een idee was en geen plan of wat dan ook? 

Link naar bericht
Delen op andere sites
37 minuten geleden, RM zei:

Bij elkaar verdienen?

Ik zou voor de komende 25 jaar best wel kunnen doneren, maar kennelijk word ik niet begrepen.

Het gaat om het principe en de ethiek erachter.

 

Kennelijk moeten we allemaal een beloning voor een gift ontvangen, goed bedoeld of niet.

Prima, pak dan maar lekker een koekje voor je (vrijwillige) prestaties en verklaar mij maar voor gek :N.

 

Logisch toch dat degenen die de boel financieel overeind houden hier voor beloond (mogen) worden als ze dat wensen? Er is toch ook een organisatorische hiërarchie op het forum met duidelijk aangegeven rollen? En je kunt het aantal posts zien van users (= ranglijst -> rangen -> status). En dan hadden we nog awards / signatures waar je status aan zou kunnen ontlenen als je dat wil. Al die dingen bepalen je status hier, even los van je inhoudelijke bijdrages. Waarom zou dat ene losse op zichzelfstaande ideetje nou zó slecht zijn om hier een dergelijk overdreven discussie voor op gang te moeten zetten waarbij zelfs termen als  ethiek en principes om de hoek komen kijken?

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, djkoelkast zei:

Deze discussie gaat nu veel en veel te ver door.

 

Het was een IDEE, het idee wordt niet door iedereen gewaardeerd, maar ik vind het wel tof om IETS te doen, dus meer PM's in je PM-box, ziet niemand. En daar gaat niemand op in verder. Ja, dan lijkt het op het discussieren om het discussieren.

Dat klopt. En dát idee is beter, want dat is niet zichtbaar en daar ging dit om.

 

De hele discussie ontstaat omdat de reacties komen in de vorm; ‘het zou mij niet kunnen schelen’, ‘je had het ondertussen al bij elkaar kunnen verdienen’, ‘waar kan een mens zich druk over maken’, ‘alleen mensen die niet gaan doneren maken zich er druk om’, enz. en gedraai over of de zichtbaarheid in achtergrondjes, balkjes, lettertjes is en waar je het dan ziet.

 

Het enige wat ik volgens mij netjes aangeef is dat er nog mensen in de wereld zijn die liever niet delen aan welke goede doelen ze doneren, hoe hoog hun salaris is, op welke politieke partij ze stemmen of dat ze hun organen afstaan na hun dood (vandaar de term ethiek en daarom kom je hier toch niet uit). ‘Hier’ zijn er blijkbaar minder mensen die daar zo mee omgaan, dus doe in dat geval dan vooral wat de meerderheid wil, ook al is dat niet ‘mijn’ voorkeur.

 

@Hinse ben ik het deels mee eens, donatie is vrijwillig en moest anoniem kunnen en was bestemd voor onkostendekking, geen extra voorwaarden. Ik heb het al 3 keer toegelicht maar dit gaat over geld en dat is voor iedereen persoonlijk, niet over plaatjes in je profiel die je met een contest hier wint o.i.d.. Beloning ok, maar ik vind het raar en ongemakkelijk tegenover niet-donateurs als dat iets openbaar is. djkoelkast heeft al wat anders bedacht, dus dat station is gepasseerd, al blijf ik nogmaals ook zeggen: als er 2 mensen zijn die het niks vinden, tegenover 10... tja, wie ben ik dan.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Het idee werd geopperd door een van de users en mij leek het wel leuk, maar als er zo veel weerstand is (ook al is dat van de minderheid) dan kunnen we beter wat anders zoeken, of niets.

Want in eerste instantie was er ook niets, maar ik vind het wel leuk om mensen wat terug te geven.

En uiteraard mag je tegen een idee zijn, maar er zo diep op ingaan en zo hard er tegenin gaan hoeft nou ook weer niet. Er is nooit gesproken over balkjes, achtergrondjes, maar hooguit over een andere statusnaam dan "User" (geldt dus niet voor crew) of een ander kleurtje van diezelfde term (ook niet voor crew). 

 

Er komt nooit iets van 'donateur' ofzo bij je naam en ook niet de hoeveelheid, we gaan kijken hoeveel mensen willen meedoen en voor hoeveel en of we daarmee uit de kosten zijn.

Stel nou er komen toch nog mensen later bij dan kan dat naar het volgens halfjaar of in overleg naar een module zoals de awards.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...