Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Achtste Finale 7


Achtste Finale 7  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Earthbound
    • Super Castlevania IV


Aanbevolen berichten

5b01fc8eeae1a_Achtste7.thumb.png.25084ada4bfb9818caed4f38b3ce4784.png

 

Earthbound

Earthbound is een RPG spel. Anders dan andere RPG’s speelt het spel zich niet af in een Fantasy omgeving. Je speelt als Ness; Een jongetje dat op onderzoek uit gaat naar een meteoriet, die dichtbij is neergestort. Daar vindt hij een buitenaardse kracht die diverse dieren en objecten omgezet heeft in vijanden. Gevechten zijn niet willekeurig maar starten als een vijand wordt aangeraakt. Bij het verslaan van een vijand is er een kans om een speciaal item te ontvangen. Als je geraakt wordt dan zal je leven langzaam achteruit lopen. Terwijl je levensmeter naar 0 gaat heb je nog kans om gauw gebruik te maken van iets dat je leven weer terugbrengt. Een aanval van achteren geeft je als eerste de beurt.

 

Super Castlevania IV

Super Castlevania IV is het eerste deel uit de serie dat uit is gekomen voor de SNES. Je speelt Simon Belmont, een vampierjager. Je hebt drie levens en je kunt je levensmeter opnieuw vullen door voorwerpen te pakken die de vijanden en kandelaars laten vallen. Het kan ook met de Magic Crystal die je ontvangt na het verslaan van elke eindbaas aan het einde van het level. Simon heeft een zweep, waarmee hij vijanden vanuit acht richtingen kan aanvallen door gebruik te maken van het D-pad. Als je de vuurknop vast houdt dan wordt de zweep slap en kun je projectielen blokkeren. Met je zweep kun je ook over grote gaten slingeren. Er zijn secundaire wapens, zoals een bijl of een horloge waarmee je de tijd stil kunt zetten. Er zijn ook wapens die één van je levensharten verbruiken.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Castlevania is een uitstekende sfeervolle adventure platformer die ik regelmatig nog eens op start. Eartbound is de pas laat gewaardeerde unieke rpg. Ik ben zelf echter meer van de platformers en in het geval dat rpg toch mijn voorkeur geniet moet het niet teveel leeswerk zijn. De unieke graphics vind ik wel mooi, maar wat mij betreft mag Castlevania door.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb Earthbound altijd al overschat gevonden. Super Castlevania IV is echter één van mijn favoriete platformers _O_ Naar mijn mening beter dan de Castlevania’s op de NES.

Link naar bericht
Delen op andere sites
59 minuten geleden, samba-boy zei:

Kijk deze editie van The Angry Video Game Nerd (de eerste waarin hij zowaar niet eens boos is op het spel, maar eerder beduusd) en zeg me dan dat Earthbound geen goed spel is. Beter dan Castlevania, wat mij betreft makkelijk.

Veel te trage aflevering van een (helaas) steeds slechter wordende serie. :{  En James heeft wel vaker "goede" games gereviewd, zoals Super Mario Bros 3. ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 23-5-2018 at 12:47, Hinse zei:

Veel te trage aflevering van een (helaas) steeds slechter wordende serie. :{  En James heeft wel vaker "goede" games gereviewd, zoals Super Mario Bros 3. ;) 

Serieus? Ik vond het een verademing. Maar mogelijk omdat ik Earthbound dus ook gewoon een goede game vind. ;)

 

Daaaamn, SMB3 was ik vergeten ja. "What does it spell, HELL!" _O- _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden, Frey zei:

Deze Castlevania vond ik erg leuk, maar kan niet op tegen EarthBound.

Waaaaaaaaaaaaaaaarom...

 

Ja, het wordt Super Mario World, Zelda of Donkey Kong 2, dat wisten we allemaal al vanaf het begin maar juist de motivaties en potentiële discussies/gesprekken bij de overige titels zijn daarom veel waardevoller. Deemster bijvoorbeeld vindt hierboven Earthbound overschat en licht dit ook niet toe... jullie zijn het duidelijk totaal niet met elkaar eens; waar zou dat in kunnen zitten?

 

Come on, dit is een discussie-platform... (dat geldt voor iedereen)

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 uur geleden, MarsM zei:

Deemster bijvoorbeeld vindt hierboven Earthbound overschat en licht dit ook niet toe... jullie zijn het duidelijk totaal niet met elkaar eens; waar zou dat in kunnen zitten?

Hier heb je natuurljk gelijk in. Ik vind het in het geval van Earthbound erg moeilijk te verwoordenO}Het spel is ontzettend traag en lijkt dit tempo aan te houden om je onder te dompelen in zijn wereld. Dit kan ik normaal gesproken wel waarderen bij games, maar ik zie niet wat de Earthbound fans zien. Ik vind de setting en het verhaal allemaal redelijk vaag en niet interessant. 

 

Om bovenstaande reden heb ik niet veel woorden vuil gemaakt aan Earthbound. Ik zou wel graag horen wat Earthbound fans zo waarderen aan deze game :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)
19 minutes ago, Deemster said:

Om bovenstaande reden heb ik niet veel woorden vuil gemaakt aan Earthbound. Ik zou wel graag horen wat Earthbound fans zo waarderen aan deze game :P 

Maar dat is dus ook juist het hele idee van een forum en het openen van verschillende topics.

Knopjes indrukken met stemmen en lezen kan iedereen, maar het gaat juist om de onderbouwing en de interactie ;).

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
8 uur geleden, MarsM zei:

Waaaaaaaaaaaaaaaarom...

 

Ja, het wordt Super Mario World, Zelda of Donkey Kong 2, dat wisten we allemaal al vanaf het begin maar juist de motivaties en potentiële discussies/gesprekken bij de overige titels zijn daarom veel waardevoller. Deemster bijvoorbeeld vindt hierboven Earthbound overschat en licht dit ook niet toe... jullie zijn het duidelijk totaal niet met elkaar eens; waar zou dat in kunnen zitten?

 

Come on, dit is een discussie-platform... (dat geldt voor iedereen)

Ik denk dat het met 2 zaken te maken heeft: veel spellen en genres zijn moeilijk vergelijkbaar, het gaat vaak vooral om een onderbuikgevoel waarom je je beter voelt bij het ene spel dan het andere. Daarnaast zijn we al sinds oktober bezig en hebben de meeste users over de meeste spellen na al die rondes wel alles gezegd inmiddels. ;) Zitten geen kwade bedoelingen bij volgens mij.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, Hinse zei:

Ik denk dat het met 2 zaken te maken heeft: veel spellen en genres zijn moeilijk vergelijkbaar, het gaat vaak vooral om een onderbuikgevoel waarom je je beter voelt bij het ene spel dan het andere. Daarnaast zijn we al sinds oktober bezig en hebben de meeste users over de meeste spellen na al die rondes wel alles gezegd inmiddels. ;) Zitten geen kwade bedoelingen bij volgens mij.

En van de rest ben ik dus benieuwd, dus dan kietel ik maar weer ‘ns met m’n schuurpapier :Y.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toen ik Earthbound de eerste keer speelde wist het me heel erg te boeien. Ik begrijp waarom de meningen er zo over verdeeld zijn. De RPG setting is wat anders dan anders. De humor is wat apart. Ook de muziek is erg apart. Dit zorgt er bij mij juist voor dat ik het spel meer wil spelen en ontdekken waar het allemaal heen gaat. Super Castlevania is leuk maar trekt me minder. Ook ga ik regelmatig dood en moet ik echt mijn skills weer op orde brengen voordat ik weer plezier heb met zo'n spel. Als ik tijd ga steken in een spel zou ik dit dus eerder in Earthbound steken. Dus ik stem op Earthbound.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...