Ga naar inhoud

Jouw meest vermakelijke B&A-fragment!


Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...
  • Reacties 125
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Op het vliegveld in de aflevering van Curacao.

Het stukje dat de Baron, Handige Harry en B 100 gaan zingen.

Dan zingen ze: "Dag vriendjes, dag vriendinnetjes, dat was het dan alweer, BOEM, BOEM, BOEM..... (O)

Het is geloof ik, de enige keer, dat de boeven zingen, dus het is wat dat betreft wel een uniek stukje.

Groetjes Vanessa a.k.a. WatZegIe?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op het vliegveld in de aflevering van Curacao.

Het stukje dat de Baron, Handige Harry en B 100 gaan zingen.

Dan zingen ze: "Dag vriendjes, dag vriendinnetjes, dat was het dan alweer, BOEM, BOEM, BOEM..... (O)

Het is geloof ik, de enige keer, dat de boeven zingen, dus het is wat dat betreft wel een uniek stukje.

Groetjes Vanessa a.k.a. WatZegIe?

Jaaaaaaaaaa, die is dodelijk!!

zag hem gister nog en ik lag weer helemaal in een deuk!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind de scenes heel erg leuk dat b2 koffie gaat bestellen in de sleutel: "beetje doof zielig!".

Overgens vind ik bijna alle scenes heel erg leuk met b2, vooral als b2 weer wat stoms zegt tegen de baron en japie er weer met z'n handen achter staat te zwaaien.

Meesterlijk!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Of deze:

*adriaan* : Bassie opstaan.

Zie je een pruik onder de dekens vandaan steken en sluipt bassie onhoorbaar naar adriaan toe.

*adriaan* : He bassie wor nou wakker, bassie.

*bas* : Boe!!!

Adriaan valt achterover op bed.

Echt lachen is die.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eentje die ik grappig blijf vinden, komt uit de Amerika-serie (ik doe hem uit mijn hoofd, dus ik weet niet of hij precies klopt)

*baron* Wat is er gebeurd?!

*harry* Ik geloof, ik bedoel, ik weet wel bijna zeker dat ik een ietsiepietsie teveel springstof heb gebruikt.

*baron* een ietsiepietsie teveel springstof, een ietsiepietsie teveel... JE HEBT DE HELE BOOT OPGEBLAZEN!!

*harry* Nou, het was een foutje, en een foutje moet kunnen

*baron* Een foutje moet kunnen, een foutje moet kunnen... Waar is B100? Hij was toch nog niet op de boot?!

*harry* Nee, die vloog als het eerste door de voorruit naar buiten

*baron* Maar waar is die dan?!

Echt, de droge manier waarop sommige dingen gezegd worden, is echt grappig, maar aangezien dit moment nog niet eerder genoemd was, zal ik wel de enige zijn die dit moment leuk vind.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Eentje die ik grappig blijf vinden, komt uit de Amerika-serie (ik doe hem uit mijn hoofd, dus ik weet niet of hij precies klopt)

*baron* Wat is er gebeurd?!

*harry* Ik geloof, ik bedoel, ik weet wel bijna zeker dat ik een ietsiepietsie teveel springstof heb gebruikt.

*baron* een ietsiepietsie teveel springstof, een ietsiepietsie teveel... JE HEBT DE HELE BOOT OPGEBLAZEN!!

*harry* Nou, het was een foutje, en een foutje moet kunnen

*baron* Een foutje moet kunnen, een foutje moet kunnen... Waar is B100? Hij was toch nog niet op de boot?!

*harry* Nee, die vloog als het eerste door de voorruit naar buiten

*baron* Maar waar is die dan?!

Echt, de droge manier waarop sommige dingen gezegd worden, is echt grappig, maar aangezien dit moment nog niet eerder genoemd was, zal ik wel de enige zijn die dit moment leuk vind.

De Baron is zoooooooo kwaad, en daarna zooooo bezorgd. Echt liev O+

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De Baron is zoooooooo kwaad, en daarna zooooo bezorgd. Echt liev O+

Ja, een van de weinige keren dat de baron echt bezorgd is over een van zijn hulpjes, maar in een ander topic werd al gezegd dat dat waarschijnlijk was omdat anders zijn plan niet uitgevoerd kon worden, maar voor mij blijft het oprechte bezorgdheid :).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind dit fragment geweldig:

*aadbaron* Japie geef eens hier wat je opgeschreven hebt.

*japie* Hier baas

*b2* Zeg je nou 'hier dwaas'

*aadbaron* HAHAHAHHA

*b2* Hij vind het zeker leuk als je hem dwaas noemt. Doe ik ook een keer Hallo dwaas.

*aadbaron* B2?

*b2* ja?

*aadbaron* Kom eens hier.

*b2* Ja dwaas.

*aadbaron* neem jouw hoed eens af.

*b2* jazeker dwaas.

*aadbaron* Geeft dreun aan B2.

*b2* Ow, wat is d'r gebeurt, Waar ben ik.

En als je dat fragment ook nog eens met 'thema koddig' doet klinkt ie nog beter.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind dit fragment geweldig:

*aadbaron* Japie geef eens hier wat je opgeschreven hebt.

*japie* Hier baas

*b2* Zeg je nou 'hier dwaas'

*aadbaron* HAHAHAHHA

*b2* Hij vind het zeker leuk als je hem dwaas noemt. Doe ik ook een keer Hallo dwaas.

*aadbaron* B2?

*b2* ja?

*aadbaron* Kom eens hier.

*b2* Ja dwaas.

*aadbaron* neem jouw hoed eens af.

*b2* jazeker dwaas.

*aadbaron* Geeft dreun aan B2.

*b2* Ow, wat is d'r gebeurt, Waar ben ik.

En als je dat fragment ook nog eens met 'thema koddig' doet klinkt ie nog beter.

Ja die is geweldig! Zo zijn er heel veel conversaties tussen de baron en B2, maar dit is wel een van de leukere!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Door de lange internetstoring heb ik veel kunnen kijken ( heb eigenlijk al m'n videos en dvds bekeken in een weekje ) en heb zo een paar zalig dingen onthouden

De geheimzinnige opdrachtgever ( in Wales )

*baron* IN WALES RIJDEN ZE LINKS

*B100* Ow ja, dat was ik even vergeten

De verzonken stad

*japie* en *b2* schoppen *baron*

*baron* Wat was dat?

*japie* Niets, helemaal niets

*baron* Niets? Jullie noemen mij schoppen niets

...

Het geheim van de schatkaart

*bas* heeft net de hele caravan besmeurt door de mixer niet af te dekken

*bas* ... nou, dat gaan we nog eens proberen

*robin* help, breng mij eerst naar buiten

(er waren er nog maar die schieten me even niet te binnen )

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind het altijd zo ontzettend gaaf om te zien hoe *bas* met lisa loopt, ik zit dan ook te denken: ik wil dat ook, ik wil ook een jachtluipaart(cheeta) als huisdier.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nou ik nie.

Zoals Andre du Lord zei: Ze is tam maar ze blijft gevaarlijk.

Volgens mij bedoelt hij hiermee hetzelfde als je ook bij een hond hebt. Als je normaal met zo'n dier omgaat, is er niets aan de hand, maar als je hem gaat pesten is er kans dat die bijt. En een jachtluipaard heeft eenmaal scherpe tanden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Volgens mij bedoelt hij hiermee hetzelfde als je ook bij een hond hebt. Als je normaal met zo'n dier omgaat, is er niets aan de hand, maar als je hem gaat pesten is er kans dat die bijt. En een jachtluipaard heeft eenmaal scherpe tanden.

rancho zei het verkeerd, André zegt: Ze is tam, maar het blijft een roofdier. En die kunnen elk moment toeslaan, hoe aardig je ook bent. Het ligt eraan hoe hun instinct werkt. Als ze merken dat zij de baas kunnen zijn, slaan ze toe. Kijk maar naar Roy en zijn witte tijger.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het geheim van de schatkaart

*bas* heeft net de hele caravan besmeurt door de mixer niet af te dekken

*bas* ... nou, dat gaan we nog eens proberen

*robin* help, breng mij eerst naar buiten

*bas* Ja daar komen ze nu mee. Dek altijd eerst de mixer af voordat je hem aanzet!

Link naar bericht
Delen op andere sites

*bas* Het weer in de caravan: Veel mist en een zicht van 5 cm.

(Ik weet niet of hij helemaal klopt want ik heb hem al een tijdje niet meer gekeken. ;) )

P.S 750e post!!!!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als hij er achter komt dat het geen hond maar jachtluipaart is, en met de boeven dat is PRACHTIG! _O_

als *adriaan* met lisa loopt, moet je *adriaan* 's gezicht eens zien, dat ziet er niet uit :D

en ook hoe hij loopt, meegesleept door Lisa _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nou ik nie.

Zoals Andre du Lord zei: Ze is tam maar ze blijft gevaarlijk.

Vlak nadat Adriaan hem heeft verzekerd dat hij niet bang hoeft te zijn, want dat beest is tam... hoezo gezagsondermijning ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Robin heeft in de Schatkaart ook een paar sublieme opmerkingen, maar de mooiste vind ik toch wel de reactie op de opmerking van Bassie over drie man die de krant zitten te lezen in een auto:

*robin* : Voor u sprak: Professor Bassie! :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nog zo'n zalig Bassie <-> Robin moment ; de pratende auto

*bas* Hallo autootje, heb je ons gemist?

*robin* (als jeep) neen, ik heb jullie helemaal niet gemist

de reactie van Bassie is subliem : zo bang acheruit springen -0-

*bas* Die auto praat!

*adriaan* Ga weg... *grote grijns*

*bas* Nee, 'k ga effe terug!

Ik kan me met de beste wil van de wereld geen andere serie/aflevering herinneren waar deze dialoog in zit en toch ken ik hem zoals je "wie?" "JIJ!" "Ik?" "Ja!" "Jaaa..." scene... werd ie gebruikt in de show soms?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat ik ook een geweldig fragment vind:

*baron* : Deze kroon heb ik op een geiale manier gestolen, zodat die de bekroning vormt van mijn misdadige loopbaan.

En dan zet hij zo die kroon op van: Ik ben Koning van Neemwegge, de geniale.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik vind de leukste fragmenten in het circus dat is echt superrr

Welke serie? Er zijn meer fragmenten in het circus... of vind je ze allemaal leuk?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Ondanks dat ik meestal liever naar boevenscenes kijk dan naar B&Ascenes vind ik de meest vermakelijke scene de droomwereld van Bassie: het hoorspel

Ik kan die wel 60x achter elkaar kijken en dan nog lig ik helemaal plat van het lachen _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

De scene waar *bas* & *adriaan* opsantorini zijn en naar de boot gaan.

*b2* die daar de boel ophoudt door zijn opmerkingen, en vooral als hij in zee ligt en zegt "ik ben blij dat ik die bassie... of adriaan niet ben ( *japie* :hoezo niet..) de baas wil ze in zee gooien t zou je maar overkomme "

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Eigenlijk vind ik deze scene wel ERG leuk...

*bas* Zijn we nu in Carnafon (sp?) Adriaan?

*adriaan* Nee, we zijn nu in... *hij kijkt eens goed, wtf??* Lanfeier... lan...

*bas* Nee, wacht maar, we zijn in eh... Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch.

*adriaan* Wat zeg je nou??

*bas* Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch.

*adriaan* Hoe weet jij dat??

*bas* Dat staat er toch? *doet het langzaam voor*

*adriaan* Slan... weier...

*bas* Wat heb je nou? Kan jij niet lezen?

*adriaan* Nee, laat maar!

_O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik kan nog altijd het meeste lachen om de scene in het geheim van de schatkaart b&a hebben robin weer gevonden in het huis en rijden met de auto weg...

*aadbaron* : Drommels Drommels en nog eens Drommels!(beetje hard geschreeuw)

*b2* : Wat zeg je?

*aadbaron* Keihard geschreeuw: DROMMELS DROMMELS EN NOG EENS DROMMELS!!

meesterlijk vindt ik _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Valt lichtjes op : Het topic over de beste B2-scène is bijna een Twice topic geworden 8)7

hahah (moet ik dat als positief ervaren :P )

dat is een van de enige topics waar ik me helemaal kan uitlaten ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...