Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Kwart Finale 2


Kwart Finale 2  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest
    • Soccer Shootout


Aanbevolen berichten

5b14573677163_Kwart2.thumb.png.c6a6a3ac4f999b660907701ce8dd03c1.png

 

Donkey Kong Country 2 - Diddy's Kong Quest

Donkey Kong Country 2 is het tweede deel in de Donkey Kong Country serie van platformspellen. In dit deel kun je spelen met Diddy Kong of Dixie Kong. Je speelt door 53 levels in 8 verschillende werelden. Er zijn diverse vijanden op het land, zoals reptielen, ratten, bijen en aasgieren. Vijanden onder water zijn onder anderen kogelvissen, palingen en haaien. Elke wereld eindigt met een eindbaas die verslagen moet worden om verder te kunnen. Vijanden kunnen verslagen worden door er op te springen of door een ton op ze te gooien. Je kunt één van de twee karakters besturen. Als er eentje geraakt wordt dan zal hij uit het beeld verdwijnen tot er een ton gepakt wordt met daarop de initialen "DK". Beide karakters hebben hun eigen speciale kenmerken. Er zijn levens te winnen door ballonnen of door 100 bananen te verzamelen.

 

Soccer Shootout

Soccer Shoutout is een voetbalspel dat uit is gekomen in Japan. Je ziet het veld van de zijkant. Je kunt je spelers in diverse formaties of op willekeurige locaties plaatsen. Je kunt met zijn vieren spelen. Er zijn diverse toernooien die je kunt spelen. Ook kun je penalties spelen, zaalvoetbal spelen of trainen. Er is ook een overzicht van het hele veld bovenaan het scherm. Er zijn diverse realistische bewegingen. Je kunt zelf je strategie kiezen: Neutraal, aanvallend of verdedigend. Bij eigen doelpunten krijg je een ander filmpje dan bij normale doelpunten.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jammer dat Soccer Shootout het uitgerekend op moet nemen tegen mijn favoriete SNES spel...

Toch vind ik het zeer knap dat een spel die in de voorronde uitgeschakeld zou zijn uiteindelijk toch nog de kwart finale weet te halen.

Maar hier is het wat mij betreft dan toch echt eindstation en gaat Donkey Kong Country 2 - Diddy's Kong Quest door.

Link naar bericht
Delen op andere sites

DKC2 haalt het in mijn ogen niet bij deel 1, maar goed die doet niet meer mee :') Ook Diddy’s Kong Quest is wel een hele goede opvolger met uitdagende levels en veel content. 

 

Soccer shootout tja... Je standaard voetbalspelletje. Mijn stem gaat dus naar DKC2

Link naar bericht
Delen op andere sites

DKC2, all the way!

 

Na het reeds overweldigende Donkey Kong Country had Rare er een zware kluif om met een opvolger te komen die dat niveau kon evenaren. Want hoe te vernieuwen en waar te verbeteren? Het antwoord kwam er met Dixie Kong, een vrouwelijke aap met lange paardenstaart die kon vliegen! Daarmee werd een dimensie toegevoegd aan het spel waar ik als 11 jarig jongetje geen rekening mee had gehouden. 

 

Daarnaast werd het credo meer is beter toegepast, dus kon je naast de KONG letters ook DK munten verzamelen en krokodillen munten die toegang gaven tot een bonus wereld. Ook zaten er maar dieren vrienden in het spel en waren de graphics en muziek net weer dat tandje beter. Maar dat alles is natuurlijk niets zonder de fantastische levels die in dit spel zaten. Sommige gruwelijk moeilijk (met je papegaai door een doolhof van bramen struiken vliegen) maar niet onmogelijk zodat ook de casual speler het einde kon halen zonder zijn controller door de TV te gooien. Voor de die hards is er dan nog het bonus materiaal. 

 

Groot was mijn teleurstelling dan ook dat dit spel niet in de SNES Classic Mini zat. Gelukkig biedt Hackchi uitkomst. 

aangepast door Harm1985
Link naar bericht
Delen op andere sites

Soccer shoot out heeft mij niet kunnen boeien. DKC2 is voor mij ook niet een favoriet maar ligt dichter bij het soort game wat ik leuk vind. Ik vind een platform game veel sneller vermakelijk dan een voetbal spel. Er zijn enkele voetbalgames die ik leuk vind maar een platformspel daar voel ik me veel sneller thuis. Daarom kies ik DKC2.

Link naar bericht
Delen op andere sites
On 6/4/2018 at 5:40 PM, Hinse said:

Soccer Shootout, omdat 0 voorstemmen 'zielig' zou zijn :P

Ben je vergeten te klikken? Of schaam je je toch een beetje voor je keuze? ;-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...