Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Kwart Finale 4


Kwart Finale 4  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Super Mario World
    • Lucky Luke


Aanbevolen berichten

5b14583d3f732_Kwart4.thumb.png.5f2e9e7d6d2ccd8a4af402018385b35f.png

 

Super Mario World

Super Mario World is een platformspel. In het spel speel je Mario. Het spel deelt veel spelelementen met de voorgaande titels, maar heeft ook diverse nieuwe elementen. De speler kan nu door speciale items ook zweven en ook is er een nieuwe draaisprong. Het spel heeft 96 levels. Er is een wereldmap, waarbij diverse kastelen verbonden zijn door paden. Op de paden zijn diverse forten, spookhuizen en andere map iconen te zien. De speler kan verschillende routes nemen om tot het doel te komen. Elke wereld heeft een eindbaas. Je kunt ook met twee spelers spelen. De spelers kunnen dan om de beurt een level kiezen op de wereldmap en deze spelen. Er zijn ook nieuwe power-ups, zoals Cape Feather, een cape waarmee Mario verder mee kan vliegen. Ook kan een power-up bewaard worden om op een later moment te gebruiken.

 

Lucky Luke

Lucky Luke is een schietspel, gebaseerd op de gelijknamige stripboekenreeks. De gebroeders Dalton hebben de bank overvallen in Yuma en zijn een ravage aan het aanrichten in het dorp. Lucky Luke gaat naar Yuma om de bandieten in te rekenen. Het spel begint in het dorp waar Lucky Luke vanaf allerlei kanten wordt beschoten. Ook zitten er puzzel elementen in het spel, waaronder schieten op de bandieten zoals de bankdirecteur het zegt, arm worstelen met Jolly Jumper, te paard achter de gebroeders Dalton aan en de stenen die op je afkomen kapot schieten en met een vlot een rivier af en wederom op de stenen schieten die op je afkomen.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

En ook deze battle is wat mij betreft een makkie;

Zoals meerdere malen aangegeven vind ik Super Mario World een zwaar overrated game en zéker niet beter dan zijn voorgangers.

Daarnaast heb ik, ondanks vaak gevraagd nog altijd geen duidelijk antwoord gelezen over hoe je langs die geheime uitgangen kunt komen, waar ik vroeger uuuren heb rondgelopen.

Dus wat mij betreft is de winnaar van deze battle de man die sneller schiet dan zijn schaduw, Lucky Luke

Link naar bericht
Delen op andere sites

Super Mario World, omdat dat een veel beter spel is. Lucky Luke op de SNES heb ik zelf ook, maar het is een mindere port dan de pc m.i. Daarnaast is de muziek minder, de controls mwah, graphics net aan acceptabel (maar veel minder dan Asterix & Obelix), etc. Mario is inderdaad niet perfect zoals @RM aan geeft, maar Lucky Luke is nog veel minder perfect. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoewel ik Super Mario World ook zwaar overrated vind, is het wel een solide platformer. Lucky Luke vind ik heel erg middelmatig, zo’n game die je samen met 100 andere games op een illegale cartridge tegenkomt. Ik ga dus voor SMW :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Al eerder uitgebreid toegelicht wat SMW voor mij zo goed maakt, dus mijn stem lijkt me vanzelfsprekend. Uren plezier aan beleefd (onlangs nog zelfs).

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...