Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Halve Finale 2


Halve Finale 2  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • The Legend Of Zelda: A Link To The Past
    • Super Castlevania IV


Aanbevolen berichten

578608065_Halve2.thumb.png.10b06671d924fb2c7a5715a203bceccd.png

 

Legend Of Zelda, The - A Link To The Past

A Link To The Past is het derde deel in de serie van actie-avontuurspellen. Je ziet de spelwereld van bovenaf. Je speelt met het karakter genaamd Link en begint met de opdracht om Zelda te bevrijden uit Hyrule Castle. Dit is echter pas het begin van het verhaal. Je moet allerlei kerkers in en vijanden verslaan. Aan het eind van de kerker vind je een eindbaas met een object die je weer kunt gebruiken om verder te komen. Gedurende het spel vind je wapens, leer je nieuwe speciale aanvallen en kun je meer aanvallen overleven.

 

Super Castlevania IV

Super Castlevania IV is het eerste deel uit de serie dat uit is gekomen voor de SNES. Je speelt Simon Belmont, een vampierjager. Je hebt drie levens en je kunt je levensmeter opnieuw vullen door voorwerpen te pakken die de vijanden en kandelaars laten vallen. Het kan ook met de Magic Crystal die je ontvangt na het verslaan van elke eindbaas aan het einde van het level. Simon heeft een zweep, waarmee hij vijanden vanuit acht richtingen kan aanvallen door gebruik te maken van het D-pad. Als je de vuurknop vast houdt dan wordt de zweep slap en kun je projectielen blokkeren. Met je zweep kun je ook over grote gaten slingeren. Er zijn secundaire wapens, zoals een bijl of een horloge waarmee je de tijd stil kunt zetten. Er zijn ook wapens die één van je levensharten verbruiken.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoe mooi en goed de reeks van Castlevania ook is, dit deel is sowieso niet mijn meest favoriete deel en het kan voor mij persoonlijk niet tegen Zelda op.

Met Zelda ben je langer bezig, kun je lekker puzzelen en de muziek is legendarisch.

Daarbij zou Donkey Kong Country 2 Vs. The Legend Of Zelda - A Link To The Past mijn droomfinale zijn.

Dus ik ga voor The Legend Of Zelda.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Normaliter zou ik eerder op een platform game dan een RPG stemmen en Castlevania IV is ook nog eens een sfeervol pareltje. Alleen binnen het RPG genre is Zelda op de SNES toch wel en autoriteit te noemen. Fantastisch sfeervol spel met goede balans in actie/avontuur en natuurlijk hele goede muziek. Daarom stem ik op Zelda.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoewel Link to the Past dé Classic Zelda is ga ik toch voor mijn favoriete Castlevania deel. De sfeer qua graphics en vooral de soundtrack is naar mijn mening onovertroffen in zijn genre. Neem dan ook nog het “gokken” met de kaarsen die je kapot slaat en awesome baasgevechten en je hebt hier een hele fijne platformer O+

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik speel elke zoveel jaar Zelda weer eens uit, en het blijft een favoriet. Ik heb de tijd genomen om Castlevania te spelen maar het kan Zelda voor mij niet van de troon stoten. Ik kies voor Zelda.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...