Ga naar inhoud

Kijk jij nog analoog?


Aanbevolen berichten

Ziggo heeft een paar weken geleden aangekondigd dat ze ophouden met analoge uitzendingen en volledig overgaan op digitaal, want - zo schreven zij - op de plaats van 1 analoog kanaal passen er 2 digitale.

 

Dat vinden wij niet leuk. Ik kijk nog regelmatig naar analoge uitzendingen op mijn Win98 lapje met een WinTV2000 tvkaart en teletekst, als man en ik op hetzelfde moment tv willen kijken of als mijn man praatvisite krijgt. Hij kijkt trouwens ook wel op zijn computer naar analoge uitzendingen.

 

Ziggi zegt wel iets over gratis kastjes voor digitaal kijken, maar hoe dan op een computer?

 

.

Link naar bericht
Delen op andere sites
38 minuten geleden, Keetie zei:

Ziggo heeft een paar weken geleden aangekondigd dat ze ophouden met analoge uitzendingen en volledig overgaan op digitaal, want - zo schreven zij - op de plaats van 1 analoog kanaal passen er 2 digitale.

 

Dat vinden wij niet leuk. Ik kijk nog regelmatig naar analoge uitzendingen op mijn Win98 lapje met een WinTV2000 tvkaart en teletekst, als man en ik op hetzelfde moment tv willen kijken of als mijn man praatvisite krijgt. Hij kijkt trouwens ook wel op zijn computer naar analoge uitzendingen.

 

Ziggi zegt wel iets over gratis kastjes voor digitaal kijken, maar hoe dan op een computer?

 

.

Op de pc kun je via de browser inloggen op je Ziggo account bij Ziggo Go. Of je installeert de Ziggo app uit de Microsoft Store (als je Windows 8 of 10 hebt) en bekijkt het daarmee. Je kunt ook gebruik maken van de Android en iOS apps uiteraard. Dus op zich voldoende mogelijkheden om te kijken in prima kwaliteit. Alleen opnemen is een ander verhaal, dat is een stuk lastiger dan met eenvoudigweg je tv-kaart en zul je andere (semi-)illegale hardware zoals de Dreambox moeten gebruiken om dat te bewerkstelligen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden, Keetie zei:

Normaal kijken wij ook digitaal, maar ook nog analoog zoals bij de voorbeelden die ik beschreef. Bovendien is het heel handig voor het geval dat er 3 dingen moeten worden opgenomen en we naar de 4e willen kijken.

 

.Wij willen graag analoge tv houden.

 

 

Ik kan digitaal wel meer dan 3 dingen tegelijk opnemen en dan ook nog wat anders kijken ;) 

Komt niet heel vaak voor, maar het kan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uur geleden, TMP zei:

Ook ik kijk al een hele tijd geen analoog meer. Het kwaliteitsverschil is ook wel behoorlijk groot als je eenmaal digitaal gewend bent.

Dat is vooral omdat het analoog zo veel slechter gemaakt is ;)

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Thuis-thuis zijn we al jaren geleden overgestapt op digitale televisie. Eerst met Digitenne en niet veel later naar glasvezel.
Voor zover ik weet kijk ik nog naar analoge televisie. Heb trouwens wel de mogelijkheid om een DVB-C tuner van Ziggo aan te schaffen en deze tussen de TV en aansluiting in de muur te hangen.

Hoe dit precies werkt heb ik echter weinig verstand van. Dus vergeef en corrigeer mij, mocht het inkomende signaal toch digitaal zijn :P 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Ik kijk wel nog analoog. Niet vaak, maar wel soms. Ik heb zelfs nog een CRT-beeldbuis, al zou ik niet janken als die morgen stukging. Heeft gewoon geen prioriteit voor mij.

 

't Is een typische zet om iedereen een nieuw abonnement + nieuw toestel door de strot te douwen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

't Is een beetje vergelijkbaar met het dichtgooien van de treinstations. Als je geen pas (bij je) hebt, loop je maar lekker een kilometer om. Het idee van een publieke, openbare dienst is er gewoon vanaf geraakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...