Ga naar inhoud

Show hier je laatste retroaankoop #4


Aanbevolen berichten

7 minuten geleden, Spiny Norman zei:

Of -moderator.

 

Dat soort toestellen had meestal geen composite-ingang. Oh wacht, je bedoelt een videorecorder over de coax natuurlijk! Of een andere bron die nog een antennekabeluitgang heeft (digitenne of sommige DVDspelers).

Of een RF-modulator, met composite in ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 258
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

18 minutes ago, djkoelkast said:

Of een RF-modulator, met composite in ;) 

Ja, maar die moet je weer speciaal aanschaffen en je doet er verder nooit iets mee. Ik kreeg er ooit een, maar die heb ik weer weggedaan en nooit gemist.

 

Er lijken trouwens twee 3,5mm ingangen op te zitten... Als de één voor koptelefoon is, dan is de andere misschien nog nuttig (maar op de foto's online is de tekst die erbij staat net niet te lezen).

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 minuten geleden, Spiny Norman zei:

Ja, maar die moet je weer speciaal aanschaffen en je doet er verder nooit iets mee. Ik kreeg er ooit een, maar die heb ik weer weggedaan en nooit gemist.

 

Er lijken trouwens twee 3,5mm ingangen op te zitten... Als de één voor koptelefoon is, dan is de andere misschien nog nuttig (maar op de foto's online is de tekst die erbij staat net niet te lezen).

Kan ook gewoon een extra antenne-ingang zijn.

En als je geen RF-modulator wil kun je een videorecorder pakken ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 minutes ago, djkoelkast said:

Kan ook gewoon een extra antenne-ingang zijn.

En als je geen RF-modulator wil kun je een videorecorder pakken ;) 

Of sommige andere apparaten die ook nog coax in en uit hebben. Het heeft nog echt lang op veel toestellen erop gezeten. The circle is now complete!

 

De antenne lijkt al los te zitten (via kabeltje).

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Heb onlangs een sony walkman wm-ex53 gekocht. Helaas defect, connector van bandkabel naar toetsen frontpaneel is afgebroken. Eens kijken of ik dat gemaakt krijg, en de autoreverse schakelaar is afgebroken.

Ook nog een aiwa hs-p108 gekocht, maar hier moet ik een andere snaar in zetten. Hij loopt nu te snel, heb de speedpot al helemaal terug gedraaid.

Dus nog steeds opzoek naar een goed werkende walkman.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zélf hoef ik 'm niet, maar als iemand z'n Video2000 nog compleet met AB wil hebben... Deze ligt hier in de buurt ergens in een kringloper:

 

Remote-Control-Philips-VCR-AV5600-For-Vi

 

Ik dacht ik vermeld het even voor als er hier nog geïnteresseerden zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze vond ik wel speciaal genoeg om te delen, vanavond opgehaald in Almere (in een filmstudio waar men o.a. Flodder heeft gefilmd 😮 )
47996634131_afe6ac4c3f_c.jpg

Een Commodore Media Tower. Het ding is 2 meter 32 hoog, heeft 2 TFT schermen erin zitten (vermoedelijk met touch), een cardreader en speakers zitten in het bovenste deel. In het onderste deel kan een computer staan, maar die zat er niet bij. 

Dit schijnt uit 2006 te komen, toen Commodore allang ter ziele was en het merk voor diverse zaken werd misgebruikt. Deze stonden blijkbaar op beurzen en werden ook al product verkocht, maar er zijn er totaal (wederom, naar het schijnt) maar 10 te zijn gemaakt. 

Des te meer reden dat ik deze ga opknappen en ga gebruiken in het museum. Ben er dus wel blij mee :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geen idee of het het FFF-gebouw was, dit was op een industrieterrein in Almere. Ze vertelde dat er niks meer was, ze hadden nog een apparaat waar misschien wat op stond van Flodder, maar dat was een grote netwerkswitch dus dan lijkt mij niet :P

 

Het was wel op de Bolderweg trouwens, alleen niet op nr 22 maar op nr 2 (dat is het MAC3Park) en daarbinnen was het een loods met een grote ruimte wat 1 grote greenscreen was. Ze draaien in ieder geval nog steeds productie en ze hebben nu een adresje waar ze retro computers kunnen huren ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Ik heb weer eens wat gekocht voor het museum die ik bijzonder genoeg vond om te delen :)

Casio FP-6000 met diskinterface. uit 1986. Een net-niet IBM-kloon op basis van een Intel 8086 op 16MHz (!). De duurste faal van Casio :P
48701288588_e4ffed2f23_c.jpg

Een relatief saaie Apple IIe, met een Apple III-monitor. Begin jaren 80. Voeding is kapot dus deze zijn we aan het herstellen. Uiteindelijk wordt deze weer verkocht. Wel grappig dat deze en de volgende computer in een netwerk hebben gezet met een 5-pins DIN-aansluiting als netwerk. Nog niet genoeg kunnen onderzoeken.
48701794967_c5de352113_c.jpg

En dan eigenlijk de machine waarvoor ik 'even' naar Julianadorp was gereden, deze Apple III met profiler (HD) uit 1984 (volgens ICs). Totaal maar 75.000 van gemaakt (wereldwijd) en gezien als de eerste flop van Apple.
48701289433_6a2c852bc8_c.jpg

De Apple III is oorspronkelijk uitgekomen in 1980. Steve Jobs eistte dat de machine volledig stil is (geen ventilator) en eigenlijk was de kast te klein voor het moederbord (het mainboard loopt van achter tot onder het keyboard). Door de ijzeren kast met geen luchtcirculatie, werd de machine warm en zette de componenten uit. Doe dit een paar keer en de ICs komen een beetje uit hun sockets. Één van de tips was om de computer op te tillen en te laten vallen. Deze is van de latere serie (maar heeft een laag serienummer). Hier zitten wat verbeteringen in, bijvoorbeeld gaten om te machine iets te laten koelen. De Apple III was de eerste Apple waar een HDD geleverd kon worden. Die heb ik er gelukkig ook bij, de Profiler. Dit is een 5MB HDD. Helaas ook hier de voeding die niet lijkt te werken, maar hopelijk binnenkort deze zeldzaamheid dus ook actief in het museum. Wellicht zet ik er voor de zekerheid toch een ventilator in :P

Dus weer wat extra unieke items. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
25 minutes ago, djkoelkast said:

Dan ben je in Julianadorp en kom je niet even langs _O- 

Ik heb er nog aan gedacht zelfs, maar op de heenweg al behoorlijk moeten omrijden ivm afsluiting A2 en ik had in de avond nog een BBQ staan waar ik uiteindelijk anderhalf uur te laat aansloot. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
47 minuten geleden, WHiZZi zei:

Ik heb er nog aan gedacht zelfs, maar op de heenweg al behoorlijk moeten omrijden ivm afsluiting A2 en ik had in de avond nog een BBQ staan waar ik uiteindelijk anderhalf uur te laat aansloot. 

Ik denk niet dat die 10 minuten hadden gescheeld, ik had de machine graag gezien. Wist niet dat er hier eentje stond, wel erg tof!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Tsja... Is het retro....  in ieder geval gedateerd :P

En ook geen aankoop, maar een gift :)

 

Leuk cadeautje gehad van concullega heer Kroon (Inn-Archive). 
Ik heb hem ooit voorzien in onderdelen voor een heel zeldzame machine.  Na een praatje kwam hij met een broadcast MII camera aan zetten (ik verzamel ze).


Hij had nog weer wat voor mij....  
En ze werken ook nog (komt een ziek mooi beeld van af!)

 

DSC_2624.thumb.JPG.dd40251f97d714b3eab8ff78f1d9ec58.JPG

 

DSC_2626.thumb.JPG.bbc4c1ae044cd669875859c1ca2a2a4d.JPG

 

DSC_2625.thumb.JPG.6764d66c2a2ba65ced403dd77c059e7f.JPG

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uur geleden, djkoelkast zei:

De Canon XL1, ja dat was in de tijd toch echt wel dè MiniDV camera om te hebben, ook al was het maar MiniDV.

Canon heeft ook een serie héle mooie Hi8-camera's gemaakt, zelfs met verwisselbare lenzen. Helaas zijn die nu allemaal kapot, condensatoren :(

 

Die Hi8 dingen zijn inderdaad vaak elco ellende... De XL1 en XL1s werken nog perfect :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteren heb ik een Pioneer DVL-700 lichtstraalplaatspeler gekocht. De eerste combinatie DVD-LD speler indertijd. Geinig apparaat. Best goede beeldkwaliteit.

 

pioneer_dvl-700.jpg

aangepast door PeterNC
Link naar bericht
Delen op andere sites

Omdat Microsoft de tent volgende week sluit (nog even en ze gooien denk ik heel WIndows eruit), kunnen we Windows Phone denk ik inmiddels ook wel als Retro bestempelen.

Ik ben wat gaan verzamelen, en heb er een filmpje over gemaakt. Over 50 jaar denken we misschien zelfs dat dit jaren 80 was door alle fluorkleurtjes.

 

aangepast door blanka
Link naar bericht
Delen op andere sites
24 minuten geleden, blanka zei:

Omdat Microsoft de tent volgende week sluit (nog even en ze gooien denk ik heel WIndows eruit), kunnen we Windows Phone denk ik inmiddels ook wel als Retro bestempelen.

Ik ben wat gaan verzamelen, en heb er een filmpje over gemaakt. Over 50 jaar denken we misschien zelfs dat dit jaren 80 was door alle fluorkleurtjes.

 

Interessante video, ga ik binnenkort eens goed voor zitten. 

Paar puntjes van kritiek: ondertitels in beeld gebrand vind ik onprettig, je Nederlandse accent is redelijk storend (ja sorry, ik vind dat niet lekker luisteren :P Maar Bert Smorenburg is veel erger en daar kijk ik ook naar) en de jumpcuts zijn jammer

Paar positieve punten: beeld en geluid zijn uitstekend en dat zie je vaak anders op YouTube, je video is voor zover ik heb gezien heel erg informatief

 

Vooral doorgaan ;)

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ondertitels doe ik juist zodat je ook zonder geluid kunt kijken. De optie die YT daarvoor biedt is zo beroerd en onbetrouwbaar, dan maar hardgebakken,

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist, blanka zei:

Ondertitels doe ik juist zodat je ook zonder geluid kunt kijken. De optie die YT daarvoor biedt is zo beroerd en onbetrouwbaar, dan maar hardgebakken,

Ik ervaar het als extréém storend en is voor mij een reden om dan maar helemaal niet te kijken. Er is een optie om het te doen via een SRT-bestand, zoals ik gedaan heb in deze video:

 

 

En deze video is al 9 jaar oud. Hier kun je kiezen of je het ondertiteld wil zien of niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet dat dat kan, bij mij zitten ze er ook bij voor SEO en doven/slechthorenden, alleen dan kun je ze niet op je telefoon kijken, en laat dat nou de doelgroep zijn met de wens om zonder geluid te kijken.

Als Youtube srt-playback met fonts naar keuze gaat aanbieden en op een manier die goed op alle devices werkt wil ik het wel op die manier doen, maar dat is nog niet het geval.

Link naar bericht
Delen op andere sites
8 uur geleden, blanka zei:

Ik weet dat dat kan, bij mij zitten ze er ook bij voor SEO en doven/slechthorenden, alleen dan kun je ze niet op je telefoon kijken, en laat dat nou de doelgroep zijn met de wens om zonder geluid te kijken.

Als Youtube srt-playback met fonts naar keuze gaat aanbieden en op een manier die goed op alle devices werkt wil ik het wel op die manier doen, maar dat is nog niet het geval.

Of 2 versies maken.

Ik hoop wel dat je het opbouwend oppakt, want ik vind de onderwerpen zeker interessant, maar bepaalde dingen storen me gewoon. En er zijn tigmiljoen filmpjes om te kijken, dus kijk ik alleen de filmpjes die mij niet storen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
Op 8-9-2019 at 23:41, WHiZZi zei:

Ik heb weer eens wat gekocht voor het museum die ik bijzonder genoeg vond om te delen :)

Casio FP-6000 met diskinterface. uit 1986. Een net-niet IBM-kloon op basis van een Intel 8086 op 16MHz (!). De duurste faal van Casio :P
48701288588_e4ffed2f23_c.jpg

Een relatief saaie Apple IIe, met een Apple III-monitor. Begin jaren 80. Voeding is kapot dus deze zijn we aan het herstellen. Uiteindelijk wordt deze weer verkocht. Wel grappig dat deze en de volgende computer in een netwerk hebben gezet met een 5-pins DIN-aansluiting als netwerk. Nog niet genoeg kunnen onderzoeken.
48701794967_c5de352113_c.jpg

En dan eigenlijk de machine waarvoor ik 'even' naar Julianadorp was gereden, deze Apple III met profiler (HD) uit 1984 (volgens ICs). Totaal maar 75.000 van gemaakt (wereldwijd) en gezien als de eerste flop van Apple.
48701289433_6a2c852bc8_c.jpg

De Apple III is oorspronkelijk uitgekomen in 1980. Steve Jobs eistte dat de machine volledig stil is (geen ventilator) en eigenlijk was de kast te klein voor het moederbord (het mainboard loopt van achter tot onder het keyboard). Door de ijzeren kast met geen luchtcirculatie, werd de machine warm en zette de componenten uit. Doe dit een paar keer en de ICs komen een beetje uit hun sockets. Één van de tips was om de computer op te tillen en te laten vallen. Deze is van de latere serie (maar heeft een laag serienummer). Hier zitten wat verbeteringen in, bijvoorbeeld gaten om te machine iets te laten koelen. De Apple III was de eerste Apple waar een HDD geleverd kon worden. Die heb ik er gelukkig ook bij, de Profiler. Dit is een 5MB HDD. Helaas ook hier de voeding die niet lijkt te werken, maar hopelijk binnenkort deze zeldzaamheid dus ook actief in het museum. Wellicht zet ik er voor de zekerheid toch een ventilator in :P

Dus weer wat extra unieke items. 

 

 

Hi,

I am new here, so I am still discovering your forum.

I am also a retro computer user (not really a collector, I only use Casio FP desktop computers)

I was wondering if the Casio 6000 is available for sale perhaps ?
Thank you

Joscelyn (from France)
 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 hours ago, CasioFP said:

 

 

Hi,

I am new here, so I am still discovering your forum.

I am also a retro computer user (not really a collector, I only use Casio FP desktop computers)

I was wondering if the Casio 6000 is available for sale perhaps ?
Thank you

Joscelyn (from France)
 

 

 

I can be short on that answer, nope. I'm going to put it in the museum and since this is my only one, I'm not selling it.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Thank you for your fast reply. 

I have a couple questions out of curiosity if you don't mind :

What configuration do you have (memory size, b/w or color monitor, hard disk) ?

Also did you have any software or manuals with it ?

Thanks !

Link naar bericht
Delen op andere sites
On 1/18/2020 at 12:45 AM, CasioFP said:

Thank you for your fast reply. 

I have a couple questions out of curiosity if you don't mind :

What configuration do you have (memory size, b/w or color monitor, hard disk) ?

Also did you have any software or manuals with it ?

Thanks !

I'll take this to a personal message, let people show off their new gear in this topic.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
18 uren geleden, MarsM zei:

Wacky Wheels, JazzJackRabbit, Machtig allemaal! _O_.

Tof dat je die gewoon nog steeds in die staat en volledig op de kop weet te tikken. 

De prijzen rijzen de pand uit tegenwoordig helaas. Van een aantal titels in (zeer) goede staat ben je al meer dan 500 euro kwijt. Je kunt zo'n hobby enkel in stand houden door zelf ook wat te handelen en verkopen, anders zijn sommige titels voor eeuwig onbereikbaar. ;) Die Wacky Wheels is een NL release trouwens, van HaSa Software uit Groningen/Stadskanaal.

Link naar bericht
Delen op andere sites
On 2/10/2020 at 4:50 PM, MarsM said:

Ja jammer wel met die handelaren altijd die het voor hobbyisten verpesten. Ah, vermoedde het al van Wacky Wheels... is ook niet de mooiste box qua lay-out ;)

 

De prijs voor objecten wordt toch betaald door wat men er voor over hebt? Als 2 verzamelaars elkaar gaan overbieden en de prijs stijgt naar 150 euro en verkopers hanteren die koopprijs vervolgens altijd, is het toch onze eigen schuld geweest?

 

Als het 1 enkele keer is komen verkopers er vanzelf wel achter dat ze het niet voor 150 euro gaan verkopen. Als mensen het voor die prijs blijven kopen... doen wij het dus zelf.

 

Handelaren kunnen natuurlijk iets voor jaren online zetten, die hebben opslag ruimte. Probleem is dat mensen die handelaar als 'kenner' zien en die prijs overnemen.

 

"De kenner weet wat het waard is."

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, T4600C zei:

De prijs voor objecten wordt toch betaald door wat men er voor over hebt? Als 2 verzamelaars elkaar gaan overbieden en de prijs stijgt naar 150 euro en verkopers hanteren die koopprijs vervolgens altijd, is het toch onze eigen schuld geweest?

 

Als het 1 enkele keer is komen verkopers er vanzelf wel achter dat ze het niet voor 150 euro gaan verkopen. Als mensen het voor die prijs blijven kopen... doen wij het dus zelf.

 

Handelaren kunnen natuurlijk iets voor jaren online zetten, die hebben opslag ruimte. Probleem is dat mensen die handelaar als 'kenner' zien en die prijs overnemen.

 

"De kenner weet wat het waard is."

Voor deze discussie kun je met gemak een apart topic openen ;)

 

De marktwerking klopt gewoon ja. Degenen die die spullen verzamelen zitten in de situatie dat het financieel vaak voor de wind gaat (men heeft intussen redelijk wat te besteden) en dat de spullen die ze zoeken steeds zeldzamer worden. Dan kan het ineens hard gaan. Een simpel DOS spel als Grand Prix Circuit kostte een jaar geleden voor mij geseald 40 euro, nu gaat ie al voor 350 van de hand op eBay. Bizar. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat Hinse zegt; dat is een discussie waar je gerust een ander topic voor kan openen ;).

 

En ja, in feite klopt het wat betreft ‘marktwerking’, maar die vlieger gaat lang niet altijd op. Het hangt naast ‘wat de gek er voor over heeft’ ook sterk af van hoeveel exemplaren van het betreffende handelswaar in de roulatie is en hoeveel (directe / korte termijn) alternatieve mogelijkheden er zijn. De slimme scalpers creëren hun eigen ‘monopolies’ en dragen daarmee gerust de risico’s van het opkopen / investeren. Er zijn altijd meer ‘men’ dan ‘kenners / principiële mensen’ dus ze trekken vaak toch wel aan het langste eind.

 

Kijk bijvoorbeeld naar de markt voor Nintendo Amiibo die heel lang werd opgekocht en voor abominabele prijzen door particuliere handelaren werden aangeboden. Of wat dacht je van de eeuwige concertkaarten-discussie. Natuurlijk zijn kaartjes van Adèle geen 1000 euro waard, maar zolang er handel in wordt gedreven pis jij 9 van de 10 keer gewoon naast de pot via de officiële kanalen. Hoe lang duurt het ten slotte voor je weer een kans krijgt om je idool te bewonderen, dus men heeft het er voor over en laat zich dan bewust belazeren. Iedereen betaalt zo regelmatig te veel voor dingen, omdat ze het toch graag willen, terwijl ze dat eigenlijk heel dondersgoed weten.

 

Als je dus heel af en toe zo’n wat zeldzamere big-box tegenkomt neem je dat als verzamelaar toch altijd in overweging bijvoorbeeld onder het mom “die enkele keer dat ik dat eens doe moet ik het mezelf gunnen. Dan koop ik er de komende maand gewoon geen en compenseer ik het”. Want stel je voor dat je ‘m daarna nooit meer tegenkomt... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Daarom begrijp ik ook niet waarom mensen bol.com zo fantastisch vinden.

Je zou voor de grap eens de tijd moeten memen om de prijs van een DVD, CD of videogame in de gaten te houden, want die fluctueren gigantisch.

Als iemand een exemplaar bestelt dan kan de prijs ineens met 10 of meer euro stijgen en zo kun je ook gigantisch belazerd worden als jij ook een exemplaar hebt besteld.

En bol zegt dan "wij claimen niet de goedkoopste te zijn 😏".

 

Ik koop er alleen als ik écht geen andere mogelijkheid meer heb.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 12-2-2020 om 12:34, RM zei:

Daarom begrijp ik ook niet waarom mensen bol.com zo fantastisch vinden.

Je zou voor de grap eens de tijd moeten memen om de prijs van een DVD, CD of videogame in de gaten te houden, want die fluctueren gigantisch.

Als iemand een exemplaar bestelt dan kan de prijs ineens met 10 of meer euro stijgen en zo kun je ook gigantisch belazerd worden als jij ook een exemplaar hebt besteld.

En bol zegt dan "wij claimen niet de goedkoopste te zijn 😏".

 

Ik koop er alleen als ik écht geen andere mogelijkheid meer heb.

Laatst bood iemand op Marktplaats een paar dvd's van Samson en Gert aan voor 50 euro per stuk. Want "dat had hij er zelf ook voor betaald". Sorry, maar omdat je zelf zo'n halve gare bent betekent niet dat je zelf vervolgens de hoofdprijs moet denken te kunnen vangen. Het is toch tweedehands-zaak? Bestaat dat überhaupt nog? Of wil iedereen altijd maar extreem geld vangen? Rare 'Pawnstars'-generatie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 uren geleden, samba-boy zei:

Laatst bood iemand op Marktplaats een paar dvd's van Samson en Gert aan voor 50 euro per stuk. Want "dat had hij er zelf ook voor betaald". Sorry, maar omdat je zelf zo'n halve gare bent betekent niet dat je zelf vervolgens de hoofdprijs moet denken te kunnen vangen. Het is toch tweedehands-zaak? Bestaat dat überhaupt nog? Of wil iedereen altijd maar extreem geld vangen? Rare 'Pawnstars'-generatie.

Zo werkt het met bijna alles dat enige verzamelwaarde heeft. Zolang er altijd 1 debiel is die het betaalt kun je zulke vraagprijzen makkelijk in stand houden helaas. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uren geleden, Hinse zei:

Zo werkt het met bijna alles dat enige verzamelwaarde heeft. Zolang er altijd 1 debiel is die het betaalt kun je zulke vraagprijzen makkelijk in stand houden helaas. 

En die ene debiel betaalde het ook, want ik raakte in gesprek en kreeg terug "er zijn er net twee gereserveerd voor 50 en voor 45". Koek, koek. Maar echt.

 

Duizenden en duizenden en duizenden van verkocht. Kolere.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, samba-boy zei:

En die ene debiel betaalde het ook, want ik raakte in gesprek en kreeg terug "er zijn er net twee gereserveerd voor 50 en voor 45". Koek, koek. Maar echt.

 

Duizenden en duizenden en duizenden van verkocht. Kolere.

Maar als het aanbod laag (of de vraag heel hoog) is dan kun je de prijs evengoed opdrijven.

Voor AVGN kon je Zelda (CD-i) voor 50 cent op de rommelmarkt kopen, nu alleen nog voor 40 euro of meer op Marktplaats.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, djkoelkast zei:

Maar als het aanbod laag (of de vraag heel hoog) is dan kun je de prijs evengoed opdrijven.

Voor AVGN kon je Zelda (CD-i) voor 50 cent op de rommelmarkt kopen, nu alleen nog voor 40 euro of meer op Marktplaats.

Ik heb sowieso het idee dat met de hele hype van gamevideo's, streamgamers en eSports de prijzen op retrogames gelanceerd zijn. Maar dat terzijde.

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 hours ago, djkoelkast said:

Maar als het aanbod laag (of de vraag heel hoog) is dan kun je de prijs evengoed opdrijven.

Voor AVGN kon je Zelda (CD-i) voor 50 cent op de rommelmarkt kopen, nu alleen nog voor 40 euro of meer op Marktplaats.

Ze kunnen net zoveel op marktplaats vragen wat ze willen, maar als ik de prijs te hoog vind kunnen ze wat mij betreft barsten ;).

Dan maar niet; Er komt vanzelf wel een andere mogelijkheid.

Dat heb ik nu ook gezien met die Sonic amibo :).

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 17-2-2020 om 04:41, samba-boy zei:

En die ene debiel betaalde het ook, want ik raakte in gesprek en kreeg terug "er zijn er net twee gereserveerd voor 50 en voor 45". Koek, koek. Maar echt.

 

Duizenden en duizenden en duizenden van verkocht. Kolere.

Of... hij zegt dat gewoon in de hoop dat jij weer denkt “Shit... ik moet overbieden!” ;).

Je hebt in feite nooit bewijs dat er echt een andere geïnteresseerde is, dus ze kunnen je vanalles wijs maken. Nog helemaal los van dat je vervolgens weer nooit zeker weet of je überhaupt iets opgestuurd krijgt via Marktfaals.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
12 uren geleden, T4600C zei:

Handig om relatief snel grote bestanden over te zetten.

 

 

Die bovenste ZIP-drive heb ik ook pas gekocht bij een kringloop. Dit type USB ZIP-drive is de enige die bij mij het overal doet en lang meegaat.

Die latere slimline USB-modellen zonder voeding gaan allemaal kapot.

Wel jammer dat deze maar 100 is, ik heb er ook een doosje 250 bij. Heb ik ook wel in wat pc's intern zitten (zelfs ZIP750 drives) maar niet paraat op dit moment.

 

Ik kocht laatst een Laser-toetsenbord. Omdat 'ie "clicky" was, maar het is niet alleen dat, het is gewoon echt een mechanisch toetsenbord :D

 

Deze foto maakte ik net na de aankoop in Amsterdam om door te sturen, maar vooruit:

 

 

photo_2020-02-15_15-14-25.thumb.jpg.4e4fdc7eca785adcee4886ccc09579d6.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...